کاربرد دستگاه‌های رسوب زدای هیدروفلو در تجهیزات حرارتی و حفاظتی

16 بهمن, 1400
رسوب زدای هیدروفلو

عملکرد برج‌های خنک کننده و کاربرد رسوب زدای هیدروفلو

رسوب زدای هیدروفلو یک دستگاه تصفیه آب منحصر به فرد است که می‌تواند مزایای زیادی را ارائه دهد. کاهش و جلوگیری از ایجاد رسوب در بسیاری از صنایع فرآیندی و سیستم‌های تهویه تنها موارد و نتایج امیدوارکننده‌ای نیستند که این فناوری نشان داده‌است. همچنین نشان داده شده‌است که این فناوری عملکرد محصول را در کشاورزی بهبود می‌بخشد و تولید یخ تمیزتر و شفاف تر را در ماشین‌های یخ‌ساز، تسهیل می‌کند.

رسوب زدای هیدروفلو همچنین نشان داده‌است که به کنترل جلبک‌ها و باکتری‌ها در موقعیت‌های مختلف کمک می‌کند. به عنوان مثال استفاده از کلر استخر را کاهش می‌دهد و همچنان کنترل پاتوژن را فراهم می‌کند. رسوب زدای هیدروفلو، خود را در صنعت تولید برق به عنوان یک دارایی با ارزش ثابت می‌کند و دارای سابقه طولانی در ارائه مزایای فوق العاده برای هر صنعتی است که از آب استفاده می‌کند که دارای مشکلاتی با رسوب، جلبک، خوردگی یا باکتری است. در دنیایی که مواد شیمیایی به عنوان تنها راه حل غالب شناخته شده‌است، این نرم کننده فیزیکی آب جایگزین مناسبی است. ما انسانها راه‌های بهتری برای حل مشکلات نسبت به آلودگی محیط زیست خود با مواد شیمیایی و زباله پیدا کرده‌ایم.

برج‌های خنک کننده

برج‌های خنک کننده از نظر اندازه و هدف از تهویه مطبوع در هتل‌ها تا نیروگاه‌های خنک کننده متفاوت هستند. با این حال، همه آنها یک وظیفه اساسی را انجام می‌دهند: آنها گرما را از جایی که لازم نیست می‌گیرند و آن را به جو می‌ریزند. برای این کار به دو دلیل اصلی از آب استفاده می‌کنند، 1) آب فراوان است 2) آب در ذخیره گرما در مقایسه با سایر مواد بسیار خوب است. اگر از آب برای خنک کردن چیزی استفاده کنیم، به این معنی است که گرما از آن چیزی به آب منتقل می‌شود، یعنی آب در حال گرم شدن است. هر زمان که آب گرم شود، احتمالاً مشکلاتی در رسوب آهک وجود دارد.

اصول اولیه یک سیستم برج خنک کننده که تقریباً برای هر برج خنک کننده در حال کار اعمال می‌شود:

• برج‌های خنک کننده با تبخیر آب، منبع گرما را خنک نگه می‌دارند
• گرما در یک مبدل حرارتی به آب برج منتقل می‌شود
• مشکلات: رسوب آهک در مبدل‌های حرارتی، باکتری‌ها و یا جلبک‌های موجود در آب برج.
• دمیدن/فیلتراسیون و یک هنگ شیمیایی معمولاً برای عملکرد خوب برج مورد نیاز است.

 

 

رسوب زدای هیدروفلو در برج خنک کننده

اصطلاحات برج خنک کننده

اکنون به اختصار به برخی از اصطلاحات رایج در اشاره به برج‌های خنک کننده اشاره می‌کنیم.

• پوشش یا پوسته – این ساختاری است که بقیه اجزا را پشتیبانی می‌کند.

• ورودی و خروجی هوا – نقاطی که هوا به برج وارد و از آن خارج می‌شود.

• فن در برج درفت مکانیکی – یک فن برای حرکت مقدار هوای مورد نیاز در آب برای خنک شدن در نظر گرفته شده‌است.

• ورودی آب – این نقطه‌ای است که آب وارد برج می‌شود.

• سیستم توزیع آب – برای حداکثر تأثیر، آب ورودی به برج باید به طور یکنواخت در بالای پکینگ پخش شود. این کاری است که سیستم توزیع انجام می‌دهد. انواع مختلفی از سیستم‌های توزیع استفاده می‌شود، مانند اسپر‌ ها یا “سرریزها” که در آن آب توسط گرانش پخش می‌شود.

• دریفت لاست- آبی است که از برج خنک کننده به صورت قطرات آب خارج می‌شود و معمولاً معادل 3/3 گالن آب در هر تن ظرفیت خنک کننده در یک برج بدون حذف کننده‌های رانش است. آب اضافی در یک برج از طریق تبخیر استفاده می‌شود. قانون کلی 3 گالن آب در هر تن ظرفیت خنک کننده استفاده می‌شود.

• Wet Bulb Temperature – از آنجایی که سلول‌های برج خنک‌کننده آب را با تبخیر خنک می‌کنند، دمای مرطوب هوا، متغیرحیاتی طراحی است. این بدان معناست که اگر دمای هوای مرطوب 78 درجه فارنهایت باشد، برج خنک کننده به احتمال زیاد آب خنک کننده را بین 83 تا 85 درجه فارنهایت فراهم می‌کند، نه کمتر.

 

 

نکته اصلی یک برج خنک کننده خنک کردن چیزی است. فرآیند خنک سازی به چیزی بیش از یک برج خنک کننده نیاز دارد. قطعه مهم بعدی سیستم برج خنک کننده مبدل حرارتی است. لوله در مبدل‌های پوسته اغلب در برج‌های بزرگتر استفاده می‌شود. در این نوع مبدل‌ها، آب برج از میان یک سری لوله‌های درون یک پوسته یا پوشش فلزی عبور می‌کند که منبع گرما (بخار یا آبی که برج قرار است خنک‌کننده باشد) از پوسته اطراف لوله‌ها عبور می‌کند. آب برج می‌تواند از پوسته عبور کند و منبع گرما می‌تواند از لوله‌ها عبور کند.

 

مبدل حرارتی چیست؟

بدیهی است که نام «مبدل حرارتی» به این معنی است که انتقال گرما در حال انجام است. این فرض در واقع درست است. این قطعه‌ای از تجهیزات است که انتقال گرما در آن صورت می‌گیرد. مبدل حرارتی جایی است که آب انرژی گرمایی را از منبع گرما جذب می‌کند، بنابراین منبع گرما خنک می‌شود و آب برج گرم می‌شود. سپس آب به بالای برج خنک کننده پمپ می‌شود، جایی که در یک غبار ریز از طریق برج پاشیده می‌شود. همانطور که قطرات آب از طریق هوا می‌ریزند، آنها خنک می‌شوند (بیشتر توسط تبخیر). آب در استخری در پایین برج (یک مخزن ) جمع می‌شود و از آنجا به مبدل حرارتی پمپ می‌شود تا دوباره فرآیند شروع شود. در یک سیستم برج خنک کننده، ممکن است به جای مبدل حرارتی از چیزی به نام کندانسور استفاده کنند. بنابراین، تفاوت بین کندانسور و مبدل حرارتی چیست؟

 

 

رسوب زدای هیدروفلو در مبدل حرارتی

تفاوت بین کندانسور و مبدل حرارتی؟

هنگامی که منبع حرارتی که برج خنک می‌کند، بخار باشد تا آب داغ، مبدل حرارتی به عنوان کندانسور نامیده می‌شود، اگرچه آنها اساساً یکسان هستند. این به این دلیل است که بخار از بخار به آب متراکم می‌شود. اصول اولیه یکسانی برای منابع گرمایی آب و بخار اعمال می‌شود. یکی از مشکلات اضافی با منابع بخار این است که به دلیل دمای بالای بخار، آب برج می‌تواند در نقاط خاصی بجوشد (به نام “جوش هسته‌ای” یا “کتری”). این همه مواد معدنی محلول را پشت سر می‌گذارد و بنابراین اگر این نوع جوش در داخل مبدل حرارتی اتفاق بیفتد، تصفیه آب برای رسوب آهک بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید:   کاربرد دستگاه رسوب زدا هیدروفلو در سیستم‌های مه‌پاش

 

یکی از مشکلات اصلی، رسوب آهک در مبدل‌های حرارتی است. همانطور که می‌دانیم، هنگام گرم شدن آب، رسوبات آهک به وجود می‌آیند (از آنجایی که آب کمتر قادر به نگه داشتن یون‌ها می‌شود) و بنابراین مبدل‌های حرارتی (جایی که آب برج گرم می‌شود) جایی هستند که ما رسوب را پیدا می‌کنیم. این باعث می‌شود برج خنک کننده کارایی کمتری داشته باشد، زیرا رسوبات آهکی به عنوان عایق حرارتی عمل می‌کند و باعث می‌شود گرما از منبع گرما به آب برج برسد. مشکل مهم دیگر رسوب زیستی یا باکتری‌ها و جلبک‌ها است. اینها اغلب در استخر برج رشد می‌کنند، که یک بدنه آب گرم و راکد است و بنابراین برای رشد میکروارگانیسم‌ها ایده‌آل است. هم رسوب آهک و هم رسوب زیستی معمولاً با افزودن مواد شیمیایی (ضد اسکالانت و ضد عفونی کننده) مقابله می‌کنند. اینها پرهزینه هستند، نیاز به تعویض مداوم دارند و می‌توانند به محیط زیست آسیب بزنند.

 

بلودان چیست و چرا در برج خنک کننده ضروری است؟

همانطور که آب به تدریج تبخیر می‌شود تا خنک شود، به مرور زمان غلظت آن بیشتر و بیشتر می‌شود. آب از طریق هوا اسپری می‌شود تا خنک شود و گرد و غبار و سایر زباله‌ها را جمع می‌کند. روش متداول برای مقابله با تجمع مواد معدنی و زباله در برج خنک کننده، انجام یک بلودان است. بلودان به چه معناست؟ “Blowdown” اصطلاحی است به این معنی که آب در استخر برج تخلیه می‌شود و با آب جدید جایگزین می‌شود. مواد معدنی، خاک و مواد جامد معلق با آب دمنده دور ریخته شده شسته می‌شوند. این آب باید جایگزین شود. این آب جایگزین آب میکاپ ( آب اضافه شده) نامیده می‌شود.

 

برج‌های خنک‌کننده با نصب سیستم دمنده خودکار بسیار مؤثرتر عمل می‌کنند، که هر زمان که به غلظت معینی از جامدات محلول رسید، مقداری از آب را به‌طور خودکار دور می‌اندازد و جایگزین می‌کند. سیستم‌های دمنده دستی همیشه به طور بهینه کار نمی‌کنند و می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند. تولیدکنندگان معمولاً توصیه‌هایی در مورد سطح دمیدن دارند. مطمئناً رعایت این محدودیت‌ها برای اطمینان از عدم تجمع بیش از حد کریستال‌های کربنات کلسیم کافی است. از نقطه نظر جرم‌گیری می‌توان نرخ‌های دمش را به کمتر از حد تولیدکنندگان کاهش داد (تا زمانی که مقدار معقولی هنوز انجام شود) اما باید مراقب بود زیرا جرم‌گیری تنها مشکل بالقوه آب با غلظت بالا نیست. اینها اغلب بر حسب “دوره‌های تمرکز” هستند.

 

“چرخه‌های تمرکز” به چه معناست؟

چرخه‌های غلظت عبارتند از چند برابر غلظت آب برج از آب تشکیل دهنده. اگر هیچ دستورالعمل سازنده‌ای ارائه نشده باشد، آنگاه یک قاعده مطمئن این است که بلودان به اندازه کافی انجام شود تا غلظت آب (TDS) بیش از 2000 ppm یا بیش از 3-4 برابر آب ورودی (برای آب بسیار سخت) نباشد. در برخی شرایط، آب از برج خنک کننده متعاقباً برای هدف دیگری استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در یک کارخانه آب ممکن است بعداً برای برخی فرآیندهای صنعتی استفاده شود، یا در یک هتل ممکن است به عنوان “آب خاکستری” برای سیفون توالت و غیره استفاده شود.

استفاده از دستگاه رسوب زدای هیدروفلو در این موارد، تا زمانی که از آب کافی استفاده می‌شود که غلظت آب و تعداد ذرات معلق بیش از حد بالا نرود، دمیدن اضافی لازم نخواهد بود.

آیا فیلتراسیون با برج خنک کننده لازم است؟

فیلتراسیون همچنین می‌تواند به حذف ذرات بزرگتر از استخر برج کمک کند، که به نوبه خود میزان دمیدن مورد نیاز را کاهش می‌دهد. نوع فیلتری که در برج‌های خنک کننده استفاده می‌شود، فیلتراسیون جریان جانبی نامیده می‌شود، به این معنی که فیلتر به جای نصب بر روی لوله اصلی، به یک لوله جریان جانبی کوچکتر نصب می‌شود که آب را از استخر خارج می‌کند، آن را فیلتر می‌کند و سپس برمی‌گرداند. آن را به استخر سرعتی که آب باید با آن فیلتر شود بستگی به سرعت عبور آن از برج دارد. اگر سرعت فیلتراسیون بسیار کند باشد، تمام آب قبل از عبور از فیلتر دوباره به برج فرستاده می‌شود! یک قانون کلی خوب این است که دبی جریان جانبی باید حدود 10% دبی اصلی باشد.

فیلتر باید به طور دوره‌ای مجدداً شسته شود، یعنی آب در جهت مخالف فشار داده می‌شود تا تمام زباله‌های انباشته شده را بیرون بریزد، و سپس دور ریخته می‌شود. باز هم توصیه می کنیم که این شستشوی معکوس به صورت خودکار انجام شود.

 

دیگ بخار چیست؟

دیگ بخار یا مولد بخار دستگاهی است که برای تبدیل آب به بخار با گرم کردن آن طراحی شده است. بنابراین اساساً نوعی مبدل حرارتی است که در آن آب از یک طرف توسط منبع گرمایی، معمولاً گازهای خروجی از احتراق برخی سوخت گرم می‌شود. بخار را می‌توان برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرد، از جمله در کارخانه‌های پوشاک برای اتو و کارخانه‌های کاغذ، و بخار تحت فشار نیز می‌تواند برای رانندگی ماشین آلات استفاده شود. گاهی اوقات بخار به طور کامل مصرف می‌شود (مثلاً در کاربرد اتو) اما گاهی اوقات می‌توان آن را به طور کامل یا جزئی بازیافت کرد. پس از عبور از سیستم و انجام کار، بخار خنک شده و دوباره به آب تبدیل می‌شود. سپس می‌توان آن را برای گرم کردن مجدد به دیگ برگرداند.

منظور از سیستم حلقه بسته چیست؟

در یک سیستم حلقه کاملا بسته، تمام بخار به آب متراکم شده و پس از استفاده به دیگ باز می‌گردد. در تئوری، این بدان معنی است که هیچ آب جدیدی هرگز وارد سیستم نمی‌شود و از این رو باید حداقل مشکلات رسوب وجود داشته باشد. البته، هیچ سیستمی کامل نیست و بنابراین نیاز به آب جدیدی برای پر کردن سیستم دارد مانند آب میکاپ. ممکن است تصور شود که بهترین آب برای استفاده، آب کاملاً غیر معدنی یا مقطر باشد تا مشکلی در رسوب وجود نداشته باشد.

با این حال، آب مقطر بسیار خورنده‌است و بنابراین در عمل، آب اغلب به جای تقطیر نرم می‌شود و مواد شیمیایی ضد خوردگی به آن اضافه می‌شود. همانطور که آب به طور مداوم در حال تبخیر است، غلظت مواد شیمیایی افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که تعادل و تمرکز باید به دقت کنترل و تنظیم شود. این عوارض و این واقعیت که نرم شدن آب ممکن است به طور کامل انجام نشود، به این معنی است که مشکلات رسوب حتی در سیستم‌های بسته نیز ممکن است رخ دهد.

بیشتر بخوانید:   دستگاه‌های رسوب زدای هیدروفلو بهترین انتخاب برای شرکت‌های کشتیرانی

 

تفاوت بین سیستم حلقه باز و سیستم حلقه بسته چیست؟

اگر سیستم حلقه بسته نباشد، یعنی بخار به مقدار قابل توجهی مصرف شود یا از بین برود، و سپس برای جایگزینی تلفات، باید آب جدیدی به سیستم اضافه شود. اگر مقدار قابل توجهی اضافه شود، معمولاً استفاده از آب غیر معدنی بسیار گران خواهد بود. در عوض، آب میکاپ اغلب از طریق یک نرم کننده تبادل یونی (نمک یا رزین) نرم می‌شود. این منجر به هزینه آشکاری برای تامین مداوم مواد شیمیایی به مبدل یون می‌شود. یک روش جایگزین برای تصفیه آب میکاپ، اسمز معکوس است، اما باز هم گران است.

آیا دیگ بخار همان مبدل حرارتی است؟

دیگ بخار را می‌توان نوعی مبدل حرارتی دید. تفاوت اصلی این است که در حالی که آب در هر دو حالت (مبدل حرارتی و دیگ بخار) گرم می‌شود، در دیگ بخار گازهای خروجی بسیار داغ گرمایش را انجام می‌دهند. مانند مبدل‌های حرارتی، دیگ‌های بخار به دو دسته عمده تقسیم می شوند: لوله آتش و لوله آب.

تفاوت بین بویلرهای واتر تیوب و بویلرهای لوله آتش نشانی چیست؟

این دیگ‌ها از یک درام فولادی تشکیل شده‌اند که یک سری لوله از آن عبور می‌کند. گازهای داغ خروجی از لوله‌ها عبور می‌کنند و آب موجود در درام فولادی اطراف آنها را گرم می‌کنند. سپس بخار در بالای درام جمع می‌شود. کارکرد و نصب بویلرهای فایر تیوب نسبتاً آسان است و بنابراین در تأسیسات کوچک برای گرم کردن ساختمان‌ها و فرآیندهای کارخانه برق استفاده می‌شود. موتورهای لوکوموتیو بخار نیز اساساً دیگ‌های بخار لوله آتش هستند، که در آن بخار برای به حرکت درآوردن پیستون‌ها برای چرخاندن چرخ‌ها استفاده می‌شود.

دیگ‌های لوله آب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقادیر بیشتری بخار با فشار و دمای بالا را ارائه دهند. آب در داخل لوله جریان دارد و بخار تولید شده از این طریق در یک درام کوچک ذخیره می‌شود. قطر کمتر لوله‌ها و درام بخار به این معنی است که ساختار قوی‌تر است و بنابراین می‌تواند فشارهای بالاتری را نسبت به دیگ‌های فایر تیوب تحمل کند. واحدهای با اندازه قابل توجه در کارخانه‌های فولاد، کارخانه‌های کاغذ، پالایشگاه‌های نفت، کارخانه‌های شیمیایی و سایر کارخانه‌های تولیدی بزرگ استفاده می‌شوند.

 

دمای اگزوز چقدر است؟

هنگام بحث مبدل‌های حرارتی، مفهوم دلتا T را معرفی کردیم، یعنی تغییر دما بین آب ورودی و خروجی. ما متوجه شدیم که این می‌تواند برای منبع گرما یا “آب خنک کننده” باشد و ما می‌خواهیم تا حد امکان تغییر دما (یعنی تا حد امکان دلتا T) داشته باشیم. اکنون برای دیگ بخار، معادل “آب خنک کننده” آبی است که به بخار تبدیل می‌شود. در این شرایط، اندازه گیری دلتا T اندازه گیری مفیدی نیست، زیرا آب در 100 درجه سانتیگراد به بخار تبدیل می‌شود. راندمان بیشتر می‌تواند منجر به افزایش حجم بخار به جای افزایش دما شود. روش جایگزین این است که اندازه گیری شود که منبع گرما در حین انتقال گرمای خود به آب چقدر در حال خنک شدن است. در دیگ بخار، این مربوط به اندازه گیری دمای خروجی گازهای داغ است. دمای اگزوز پایین‌تر به این معنی است که گاز داغ انرژی بیشتری را به آب منتقل کرده‌است، یعنی دمای اگزوز پایین‌تر به معنای انتقال کارآمدتر گرما است.

 

در دیگ‌های بخار آب به سرعت تا دمای بالا گرم شده و با افزایش غلظت تبخیر می‌شود. این به این معنی است که آب فوق اشباع می‌شود و یون‌های موجود در آب دفع می‌شوند تا رسوب آهک ایجاد کنند. تصفیه آب با تکنولوژی هیدروپات باعث می‌شود که رسوب به صورت ذرات کوچک در حالت تعلیق به جای رسوب سخت روی سطوح گرمایشی شکل بگیرد. توجه به این نکته ضروری است که این یک تغییر شیمیایی نیست، بنابراین هرگونه اندازه گیری شیمیایی کیفیت آب هیچ تغییری را به دلیل هیدروپات تشخیص نمی‌دهد.

 

برای محافظت از دیگ بخار در برابر مشکلات رسوب به کمک نیاز دارم

دستگاه‌های رسوب زدای هیدروفلو از فناوری هیدروپات استفاده می‌کنند و یک راه‌حل سازگار با محیط زیست است که با ایجاد خوشه‌هایی در یون‌ها عمل می‌کند که سپس به کریستال‌های کوچک تبدیل می‌شوند که به جای لوله‌ها و تجهیزات شما به یکدیگر متصل می‌شوند. با این حال، این خوشه‌ها نسبتاً ظریف هستند و می‌توانند با تلاطم شدید، مانند آنچه در پمپ‌های فشار بالا یافت می‌شوند، تجزیه شوند. این بدان معنی است که برای درمان رسوب باید واحد را بعد از پمپ قرار دهیم. این نکته مهمی است که هنگام انتخاب نقطه نصب باید به خاطر بسپارید.

محافظت از هواگیر/ مخزن اکسیژن‌زدایی در برابر جرم

یکی از راه‌های متداول برای کاهش میزان خوردگی در دیگ‌های بخار این است که تا حد امکان اکسیژن از آب خارج شود. برای حذف اکسیژن محلول، آب در یک مخزن (به نام مخزن هوازدا یا اکسیژن زدایی) قرار می‌گیرد و مقداری از بخار تولید شده در آن حباب می‌شود. این به آزاد شدن اکسیژن محلول کمک می‌کند و اثر آن این است که آب قبل از اینکه به داخل دیگ بخار برود، از قبل گرم می‌شود. گاهی اوقات آب به هر حال از قبل گرم می‌شود حتی اگر آب اکسیژن زدایی نشود. در هر دو مورد، آب قبل از اینکه حتی به داخل دیگ بخار برود گرم می‌شود. این بدان معنی است که ممکن است مشکلات آهکی اضافی وجود داشته باشد، به عنوان مثال در مخزن اکسیژن زدایی، و همچنین در دیگ بخار واقعی. در این موارد، یک واحد رسوب زدای هیدروفلو اضافی باید بلافاصله قبل از مخزن اکسیژن‌زدایی یا هر جایی که آب گرم می‌شود نصب شود.

آیا باید دیگ خود را بلودان کنم؟

در دیگ‌های بخار، آب در حال جوشاندن است و مواد معدنی محلول باقی می‌ماند. اگرچه فناوری هیدروپات تضمین می‌کند که این مواد معدنی رسوبات آهکی سخت را تشکیل نمی‌دهند، کریستال‌های کوچک تولید شده همچنان انباشته می‌شوند. اگر به آنها اجازه داده شود برای مدت زمان کافی جمع شوند، شروع به ایجاد مشکل خواهند کرد. این بدان معنی است که دمیدن منظم دیگ ضروری است. آب موجود در دیگ باید تخلیه شود. این اطمینان حاصل می‌کند که کریستال‌های تشکیل شده از یون‌های موجود در آب از سیستم حذف می‌شوند و تا حدی ایجاد نمی‌شوند که مشکل ساز شوند. اگر دیگ در ابتدا رسوبی شده باشد، با عمل دستگاه رسوب زدای هیدروفلو رسوب موجود را حل می‌کند، مواد معدنی بیشتری در آب آزاد می‌شود. در این دوره ابتدا باید میزان دمش افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:   روشهای رسوبزدایی آب شیرین کن با بهره‌گیری از تکنولوژی رسوبزدا هیدروفلو

 

آب دمنده اغلب برای ارزیابی میزان عملکرد سیستم کنترل می‌شود. دو پارامتر رایج اندازه گیری شده عبارتند از TDS و سطح آهن در آب. TDS تعداد مواد معدنی موجود در آب را اندازه‌گیری می‌کند و معمولاً به‌عنوان معیاری برای میزان جرم‌گیری در نظر گرفته می‌شود. سطح آهن در آب به طور مشابه به عنوان معیاری برای نرخ خوردگی در نظر گرفته می‌شود. توجه به این نکته حائز اهمیت است که وقتی رسوب زدای هیدروفلو روی یک دیگ با رسوب اولیه نصب می‌شود، رسوب آهکی موجود حل می‌شود و TDS در ابتدا افزایش می‌یابد.

 

پیشگیری از رسوب آهک

میدان القایی باعث می‌شود که کریستال‌ها به صورت معلق به جای رسوب سخت روی مبدل حرارتی تشکیل شوند. با قرار دادن یک واحد قبل از مبدل حرارتی، می‌توانیم آن را از رسوب دور نگه داریم. با این حال، تنها در صورتی می‌توانیم رسوب موجود را حل کنیم که به دلیل کربنات کلسیم باشد نه سیلیکات‌ها. سیلیکات‌ها مجموعه‌ای از ترکیبات یونی هستند که حاوی سیلیکون هستند. از آنجایی که آنها یونی هستند، سیگنال هیدروپات به همان شیوه روی آنها تأثیر می‌گذارد، اما هنگامی که کریستال‌ها تشکیل می‌شوند، حذف آنها بسیار سخت است. هنگامی که سیلیکات‌ها روی لوله تشکیل می‌شوند، رسوب سخت صافی از خود به جا می‌گذارند، تقریباً انگار داخل لوله با شیشه پوشانده شده‌است. شاید ارزش آزمایش آب را داشته باشد تا مطمئن شوید که کربنات کلسیم باعث ایجاد مشکل شده‌است.

 

کشاورزی

یکی دیگر از صنایعی که ثابت کرده‌ایم محصولمان جزء ارزشمندی است، کشاورزی است. رسوب مسئله‌ای برای کشاورزان است که در گذشته با مواد شیمیایی کار می‌شد. اکنون که ارگانیک بودن به ابزار دیگری برای درمان انبوهی از مشکلاتی که بخش کشاورزی را آزار می‌دهد بسیار مهم شده‌است. لازم به ذکر است که رسوب زدای هیدروفلو برای استفاده در مواد ارگانیک گواهینامه دریافت کرده‌است.

 

رسوب زدای هیدروفلو چگونه می‌تواند کمک کند؟

با رفع مشکلات رسوب در سیستم‌های آبیاری به جلبک‌ها و باکتری‌ها در استخرهای نگهداری، رسوب زدای هیدروفلو این فرصت را داشته‌است که در چندین تولیدی بزرگ نصب شود و ما شاهد نتایج فوق العاده‌ای بوده‌ایم. نه تنها شاهد بودیم که استخرهای پاکسازی شده از جلبک و رسوب دیگر مشکلی برای سیستم‌های آبیاری آنها نبود، بلکه شاهد بودیم که آب تصفیه شده با رسوب زدای هیدروفلو به خاک بیشتر نفوذ کرد، عملکرد محصول را افزایش داد و مزایای دیگر را افزایش داد. ما هنوز در حال تجزیه و تحلیل و بررسی مکانیسم‌هایی هستیم که این نتایج خارق العاده را تولید می‌کنند. ما در حال انجام مطالعات هستند، باید در آینده نزدیک به این سوالات پاسخ دهیم. همانطور که مکانیسم‌ها را کشف می‌کنیم، اطلاعات خود را به روز خواهیم کرد. واقعا یک زمان هیجان انگیز و مرز جدید برای فناوری رسوب زدای هیدروفلو است.

 

ماشین‌های یخ‌ساز – آیا رسوب زدای هیدروفلو واقعا یخ را شفاف‌تر می‌کند؟

یک کاربرد کمی غیر معمول، تصفیه و پاکسازی ماشین‌های یخ ساز است. دو اثر اصلی وجود دارد، جلوگیری از رسوب و بهبود شفافیت یخ.

زیرا زمانی که آب سرد می‌شود (در واقع زمانی که یخ زده‌است) به جای زمانی که آب گرم می‌شود، رسوب ایجاد می‌شود. با این حال، در عمل، تفاوتی در نحوه برخورد ما با سیستم وجود ندارد.

وقتی آب تشکیل یخ می‌دهد، می‌تواند یون‌های تشکیل‌دهنده رسوب را دفع کند و رسوبات آهکی را روی ماشین‌های یخ‌ساز باقی بگذارد. ما می‌توانیم آب را با استفاده از فناوری هیدروپات دقیقاً به همان روش معمول با اعمال میدان الکتریکی روی آب قبل از یخ زدن تصفیه کنیم. این میدان باعث تشکیل خوشه‌ها می‌شود، که سپس باعث می‌شود که رسوب به‌جای روی سطوح، در حالت تعلیق تشکیل شود.

 

شفافیت یخ نیز بهبود خواهد یافت. هنگامی که یخ تولید می‌شود، اگر خود یخ شفاف‌تر باشد، بسیار زیباتر به نظر می‌رسد. یکی از دلایل کدر شدن یخ حباب است، اما دلیل دیگر این است که یخ به همان اندازه کریستال‌های مختلف را تشکیل می‌دهد.

با سرد شدن یخ شروع به یخ زدن می‌کند، یعنی از حالت مایع به حالت کریستالی تبدیل می‌شود. معمولاً، یخ در بسیاری از مکان‌های مختلف شروع به تشکیل کریستال‌هایی می‌کند که سپس رشد کرده و به هم می‌پیوندند. این بدان معناست که یخ تولید شده از کریستال‌های کوچک مختلف تشکیل شده‌است که همگی در زوایای تصادفی نسبت به یکدیگر قرار دارند. این اتصالات تمایل به پراکندگی نور دارند و باعث می‌شوند شفافیت کمتری داشته باشند.

 

اکنون، هنگامی که هر کریستالی شکل می‌گیرد، به یک مرکز هسته سازی نیاز دارد، یک نقطه شروع. در آب تشکیل دهنده یخ، این می‌تواند مقداری خاک، یا حباب یا هر چیز دیگری باشد. با این حال، هنگامی که ما یک واحد رسوب زدای هیدروفلو را اعمال می‌کنیم، یک مرکز هسته زایی واقعاً خوب در آب فراهم می‌کنی، کریستال رسوب آهک. این کریستال‌ها به عنوان دانه‌هایی برای تشکیل یخ عمل می‌کنند و تشکیل بلورهای یخ را آسان‌تر می‌کنند. از آنجایی که تشکیل یخ آسان‌تر است، در واقع متوجه می‌شویم که آب کمی زودتر در دمای کمی بالاتر نسبت به حالت قبلی یخ می‌زند. نقطه‌ای که در آن یخ تشکیل می‌شود می‌تواند حدود 0.1 درجه سانتیگراد تغییر کند. این از نظر ساخت یخ واقعاً مهم نیست، اما آنچه را که اتفاق می‌افتد روشن می‌کند. اکنون، از آنجایی که ما چند نقطه بذری بسیار خوب داریم، در نهایت به یخ می‌رسیم که از کریستال‌های کمتر و بزرگتری نسبت به آنچه که در غیر این صورت داشتیم تشکیل شده است. این بدان معنی است که یخ تشکیل شده شفاف‌تر و جذاب‌تر است.

 

 

منبع:

https://www.hydroflow-usa.com/Hydroflow-applications-cooling-towers-and-more

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *