رسوب گذاری آب و رابطه‌ی ضخامت رسوب با افزایش مصرف انرژی

4 دی, 1396

رسوب بیش از آن چیزی که فکر می‌کنید به شما نزدیک است! 

رابطه ضخامت رسوب با افزایش مصرف انرژی,رسوبزدای هیدروفلو

رسوب بیش از آن چیزی که فکر می‌کنید به شما نزدیکتر است! اولین عامل پنهان مصرف بی رویه انرژی است که باید با رسوب گیری هدفمند آن را از میان برد. عامل ایجاد رسوب، سختی آب است. در سیستم‌های گرمایشی و گرم کننده نظیر دیگ و مبدلهای آبگرم مصرفی هر 1میلیمتر رسوب، 11% انرژی شما را به هدر می‌دهد. اما در سیستم‌های خنک‌کننده نظیر چیلرها این مقدار هدر رفت بیشتر است. رسوبزدایی با سختی گیر هیدروفلو به این دلیل موثر است که سیگنال‌ها در تمامی نقاط مدار لوله‌کشی شما حضور دارند و اجازه تشکیل رسوب را در هیچ کجای مدار لوله کشی نمی دهند. رسوب زدای امواج رادیویی باند AM رسوب گیر هیدروفلو تنها رسوب زدا در دنیاست که مستقیماً با آب سخت کار می‌نماید و قادر است رسوبات گچی و آهکی قدیمی را نیز به صورت کامل از داخل لوله‌ها ، دیگ‌ها ، چیلرها و منابع کویلی باز نماید ، این ویژگی علاوه بر کاهش مصرف انرژی موجب می‌گردد که تجهیزات شما مستهلک نگردند.

 

رابطه ضخامت رسوب با افزایش مصرف انرژی,رسوبزدای هیدروفلو

تصویر فوق یک عکس حرارتی یا ترموگراف از یک لوله‌ی فولادی حاوی سیال داغ است. در قسمت پایین لوله تجمع رسوبات موجب گردیده که دمای بسیار کمتری در عکس ترموگراف ثبت گردد در حالی که در قسمت بالایی لوله دمای سطح لوله که فاقد رسوب است بسیار بالا است. به راحتی در این عکس ارزشمند تاثیر مستقیم و مخرب رسوب در کاهش انتقال حرارت قابل مشاهده است. اینجاست که لزوم داشتن یک رسوب زدای کارآمد بسیار به چشم می‌آید. رسوب زدای هیدروفلو در سری های مختلف به خوبی توانسته این نیاز را برطرف کند.

 

رابطه ضخامت رسوب با افزایش مصرف انرژی,رسوبزدای هیدروفلو

بیشتر بدانید :

در پروژه سایپا کاشان با بکار گیری رسوب زدای امواج رادیویی باند AM رسوب‌گیر هیدروفلو ، تنها صرفه جویی در مصرف انرژی در سال اول معادل 50% هزینه‌ی خرید و تجهیز رسوب زدای هیدروفلو در سال 91 بوده است، این در حالیست که هزینه‌های اسید شویی، استهلاک و اپراتوری سختی گیر رزینی، تعویض پکینگ‌ها و بازسازی برج‌های خنک کن مواد شیمیایی ضد رسوب و ضد جلبک، صرفه جویی در مصرف در محاسبات فوق منظور نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.