درجه حفاظت یا IP در دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو

12 دی, 1400
رسوب زدا هیدروفلو

توضیح چگونگی درجه حفاظت از دستگاه یا IP در سیستم رسوب زدا هیدروفلو


درجه حفاظت از دستگاه یا IP دستگاه اصطلاحی در استاندارد بین المللی است که بر اساس آن محفظه‌های تجهیزات الکتریکی با کدهای استاندارد که با دو عدد در کنار هم تشخیص داده میشوند. در این نوشتار ما به شرح چگونگی رتبه بندب دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو می‌پردازیم.

دو عدد موجود در کد رتبه بندی از نظر نفوذ در برابر عوامل خارجی تقسیم ‌بندی می‌شوند. رقم اول از سمت چپ که بین اعداد ۰ تا ۶ است بیانگر میزان حفاظت در برابر نفوذ اجسام سخت و جامد خارجی میباشد، رقم دوم از سمت چپ بین اعداد ۰ تا ۸ است و میزان حفاظت را در برابر اسپری آب مشخص می‌کند. هر چه مقدار این دو عدد در کنار همدیگر بیشتر باشد میزان درجه حفاظت یا IP دستگاه بیشتر است یا در اصطلاح عامیانه مقاومت دستگاه در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب بیشتر است.

شرکت هیدروپت انگلستان دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو با امواج رادیویی را در دونوع درجه حفاظت یا IP تولید میکند که برای دستگاه های کوچک که شامل 4 تیپ خانگی میباشند (HS-38 ، S-38 ، HS-40 ، K-40) درجه حفاظت با IP33 را تولید میکنند با توجه به نحوه آموزش بین الملل IP میتوان این دو عدد کنار هم دیگر را به این شیوه ارزیابی کرد :

  • اولین عدد از سمت چپ که عدد 3 میباشد= مقاوم در برابر نفوذ اشیا جامد با ابعاد بزرگتر از 2.5mm
  • دومین عدد از سمت چپ که عدد 3 میباشد= مقاومت بالا در برابر اسپری آب با زاویه حداکثر 60 درجه نسبت به حالت عمود
بیشتر بخوانید:   نقش دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو در تولید مواد غذایی

برای دستگاه های تولید شده توسط هیدروپت انگلستان با اندازه بزرگتر که شامل 4 تیپ در رده‌های صنعتی هستند شامل سری های S-P-C-I با درجه حفاظت از دستگاه یا همان IP68 اینگونه ارزیابی میشوند:

  • اولین عدد از سمت چپ که عدد 6 میباشد= مقاومت کامل در برابر گردو غبار
  • دومین عدد از سمت چپ که عدد 8 میباشد= مقاومت کامل در برابر نفوذ آب در مکان های عمیق برای مدت زمان طولانی

نحوه یادگیری خواندن درجه حفاظت یا IP دستگاه ها به روش بین المللی بسیار مهم میباشد چون نحوه نگهداری از هر دستگاه استاندارد را به ما آموزش میدهند.

برای خرید هر دستگاه رسوب زدا هیدروفلو داشتن اطلاعات کامل با جزئیات و مطالب مرتبط قبل از خرید، نکته بسیار مهمی میباشد که باید مورد توجه قرار گیرد. اطلاعات مورد نیاز در خصوص خواندن اطلاعات IP دستگاه به کمک جداول بین المللی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *