استفاده بهینه از آب شیرین‌کن‌های صنعتی با فناوری رسوب زدا هیدروفلو

8 دی, 1400
رسوب زدا هیدروفلو

فناوری رسوب زدا هیدروفلو استفاده از دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی را بهینه می‌کند


در این مقاله نحوه‌ی بهینه سازی استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی را بوسیله فناوری رسوب زدا هیدروفلو مطالعه می‌کنیم.

آب شیرین کن‌های صنعتی یا همان دستگاه‌های RO بر پایه فناوری اسمز معکوس است که میتواند آب دریا را تا 99 درصد تصفیه و شیرین سازی کند. دستگاه های آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس بر اساس میزان شوری و املاح و یون های موجود در آب ، به سه دسته کلی تقسیم میشوند که هر کدام به طور جداگانه دارای تعریفی منحصر به فرد میباشند.

1-دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO معمولی
2- دستگاه آب شیرین کن صنعتی RO پر فشار
3-دستگاه آب شیرین کن صنعتی RO دریایی

با توجه به دسته بندی بالا هر تعریفی که در خصوص دستگاه های آب شیرین کن صنعتی داده میشود شامل هر سه دسته می باشد.
یکی دیگر از کاربردهای دستگاه های رسوب زدا  هیدروفلو با امواج رادیویی استفاده برای دستگاه های آب شیرین کن صنعتی(RO) میباشد. دستگاه رسوب زدا الکترونیکی با نصب بر روی لوله ورودی ممبران ها تشکیل کریستال های بسیار پایدار در آب خام می نماید که در برخورد با سطوح ممبران رسوبات قبلی را جدا می نماید و موجب افزایش آّدهی و کاهش افت فشار در ممبران ها می گردد.

امواج رادیویی با طول موج بلند باعث متلاشی شدن میکروارگانیسم ها، باکتری ها، قارج ها، خزه و جلبک می گردد. از بین بردن بایوفیلم بدون نیاز به هیچگونه ماده شیمیایی و تنها با امواج رادیویی موثر و غیر مضر صورت می پذیرد و از میکروبی شدن مجموعه آب شیرین کن جلوگیری می نماید.
با استفاده از دستگاه رسوب زدا هیدروفلو با امواج رادیویی در ورودی استیج ها و سیستم فیلتراسیون میتوان عمر ممبران ها را تا حدود 50 الی 70 درصد افزایش داد.
امواج رادیویی باعث انعقاد بیشتر ذرات ریز در ورودی سیستم فیلتراسیون می گردد و به این وسیله ذرات ریزی که قبلا وارد ممبران ها میشدند در مراحل پیش تصفیه و سیستم فیلتراسیون از سیستم خارج می گردند.
در حال حاضر حفظ محیط زیست از ارکان اصلی توسعه پایدار بوده که استقبال گسترده و فراگیری از تکنولوژی های سبز را در دنیا به همراه داشته است.بی ضرر بودن امواج رادیویی یکی از مزیت های استفاده از دستگاه های رسوب زدا با امواج رادیویی میباشد به گونه ای که این تکنولوژی منحصر به فرد در اروپا به UltraGreen یا تکنولوژی مافوق سبز لقب گرفته است.

بیشتر بخوانید:   استفاده از سیستم رسوب زدا هیدروفلو در خانه‌های سالمندان

جهت اطلاعات بیشتر و توضیحات تخصصی تر در خصوص آب شیرین کن های صنعتی تیم فنی مهندسی شرکت رادین گستر سینا در خدمت شما میباشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!