رسوبزدا هیدروفلوی بیمارستان شهید دکتر معیری | چیلرها

رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو,سختی گیر,سختیگیر

رسوبزدا هیدروفلوی بیمارستان شهید دکتر معیری

نصب رسوبزدا هیدروفلو در بیمارستان شهید دکتر معیری

بیمارستان شهید دکتر معیری یکی از مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی است که در مرکز شهر تهران و در خیابان مجاهدین اسلام و در مجاورت ساختمان مجلس شورای اسلامی واقع شده است. در این بیمارستان حدود دو دستگاه رسوبزدا هیدروفلو نصب گردید.
مساحت کل بیمارستان تقریبا حدود 7000 متر مربع و دارای زیربنایی بالغ بر 3544 مترمربع است. این مرکز از حدود 18 سال قبل از انقلاب اسلامی به صورت محدود با بخش های عمومی شروع به کار کرد پس از چندی با توجه به افزایش جمعیت به یک مرکز فعال و شبانه روزی تبدیل شد.
مجموعه بیمارستان شهید دکتر معیری دارای 2 موتورخانه مشتمل بر موتورخانه شمالی و یک موتورخانه شرقی است.
تا سال 1398 همانند اکثر تاسیسات استفاده از سختی گیر رزینی و اسید شویی در کندانسورهای چیلر، رویه اصلی مقابله با رسوب بوده است. تعویض پکینگ های برج خنک کن و استهلاک قطعات به واسطه عدم توانایی سختی گیرهای رزینی از مشکلات رایج بهره برداری سنتی بوده است.

 

نصب رسوبزدا هیدروفلو رادین گستر سینا

بیمارستان شهید دکتر معیری در مجاورت مجلس شورای اسلامی قرار دارد. این بیمارستان یکی از پروژه‌های موفق شرکت رادین گسترسینا از سال 1394 می‌باشد.

تیم مدیریت فنی بیمارستان استعلامی از دستگاه منصوبه در مجلس به عمل آورد. در ابتدای سال 1398 دو دستگاه چیلر تراکمی در 2 موتورخانه شمالی و شرقی توسط 2 دستگاه رسوب زدا هیدروفلو مدل P-120 تجهیز گردید.

رسوبزدای هیدروفلو مدل P-120 بر روی لوله تا قطر 5 اینچ قابل نصب است. طبق رویه همیشگی رادین گسترسینا سختی گیرهای رزینی از مدار خارج شدند. تمامی برج‌های خنک کن و کندانسور چیلرها با آب سختی گیری نشده تغذیه شدند.

قبل از نصب رسوب زدا هیدروفلو عموما کندانسور چیلرها 2 بار در سال اسیدشویی می‌شدند. یک بار در اواخر تیرماه یا نیمه مرداد ماه و یک بار هم در ابتدای بهره برداری سال آینده.

 

نتایج حاصل از نصب رسوب زدا

پس از نصب رسوب زدا ی هیدروفلو در تابستان 1398 هر دو چیلر تراکمی بدون مشکل کار نمودند. در بازدید انتهای تابستان سال 1398 (پاییز 1398) وضعیت عملکرد رسوب زدا هیدروفلو مطلوب ارزیابی گردید.

با حذف سختیگیر رزینی استفاده از آب خام، حذف نفر جهت عملیات سختی گیری آب، بکواش و احیا، اسیدشویی کندانسورها نیز به تاریخ پیوست. تصاویر ذیل خود موید عملکرد فوق العاده رسوبزدا هیدروفلو در آبان ماه 1399 بعد از 2 فصل کاری است.

رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو,سختی گیر,سختیگیر