اثرات شگفت انگیز رسوبزدا هیدروفلو روی دیگ بخار

1 مهر, 1399

مطالعات انجام شده رفتار رسوبزدا هیدروفلو بر روی بویلر

رسوبزدا هیدروفلو از ایجاد رسوباتی که باعث خرابی لوله‌ها، محدود کردن چرخش آب، کاهش کارایی سیستم و از بین رفتن قابلیت اطمینان سیستم دیگ بخار می‌شود، جلوگیری می‌کند و میزان رسوب را کنترل می‌کند.

رسوب دیگ بخار معمولا روی سطوح انتقال حرارت ایجاد می‌شود که به دلیل دما و فشار باعث می‌شود ذرات در آب حل نشده و بصورت رسوب بر روی سطوح داخلی لوله‌ها نمایان شوند.
ذرات معلق از جریان آب فیلتر می‌شوند. عملکرد رسوب زدا هیدروفلو منجر به کاهش قابل توجه تجمع رسوب بر روی سطوح و قطعات سیستم می‌شود. سختی گیر هیدروفلو باعث صرفه‌جویی در هزینه مواد شیمیایی، انرژی، نیروی کار و نگهداری می‌شود.

نمونه هایی از نصب رسوبزدا هیدروفلو

حذف رسوبات شیمیایی

رسوبزدایی دیگ بخار, بویلر,رسوبزدا,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر,رسوبزدای هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو

به دلیل تجمع بیش از حد رسوب آهک، دیگهای بخار دیزل در آستانه از کار افتادن در اثر پاکسازی اسیدی بودند. فرآیندی که معمولا بیش از 15000 دلار هزینه دارد. در حین بازرسی، دیگهای بخار از منظر جایگزینی بالقوه ارزیابی شدند (هر کدام 350 هزار دلار).

سرپرست تعمیر و نگهداری سیستم تصمیم گرفت توانایی سختی گیر هیدروفلو را در تمیز کردن دیگهای بخار ارزیابی کند و احتمالا از پاکسازی توسط اسید جلوگیری کند. در عرض 2.5 ماه، مصرف سوخت از 400 به 275 گالن در روز کاهش یافت. که تقریبا 150000 دلار پس انداز سالانه (بازگشت سرمایه دو تا سه ماه) را به دنبال داشت.

کنترل رسوب در مبدلهای حرارتی

رسوبزدایی دیگ بخار, بویلر,رسوبزدا,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر,رسوبزدای هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو

پس از شش ماه استفاده از سیستم رسوبزدای هیدروپت در واحد تولید آب شیرین، بایوفیلم حذف شد و مناطقی که تحت تأثیر رسوب زدای هیدروفلو بودند از رسوب پاکسازی شدند. عملکرد 6 ماهه این دستگاه رسوب زدا به وضوح نشان داد که این روش هزینه‌های نگهداری، آسیب تجهیزات و استفاده از مواد شیمیایی را بسیار کاهش می‌دهد.

دیگ بخار با فشار پایین 60HP – کنترل رسوب

رسوبزدایی دیگ بخار, بویلر,رسوبزدا,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر,رسوبزدای هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو

به دلیل تجمع بیش از حد رسوب، حتی با استفاده از مواد شیمیایی، سرپرست واحد تعمیر و نگهداری تصمیم گرفت تا توانایی رسوب زدا هیدروفلو را در رسوب زدایی دیگ بخار ارزیابی کند و از تشکیل رسوب بیشتر جلوگیری کند.

دمای پشته طی 6 ماه از 296 درجه فارنهایت به 272 درجه فارنهایت کاهش یافته است، که 8% افزایش بازده انتقال حرارت را نشان می‌دهد. در هنگام فعالسازی اولیه، رسوب در حجم زیاد دو بار در روز از سسیستم خارج شد، در نهایت مقداری رسوب نرم ایجاد شد که مدیریت آن آسان بود.

کارخانه کاغذسازی بویس، ایالت واشنگتن

رسوبزدایی دیگ بخار, بویلر,رسوبزدا,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر,رسوبزدای هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو

رسوبزدا هیدروفلو در یک کارخانه کاغذسازی نصب شد که با گرفتگی مکرر نازلها روبرو می‌شد. هدف از این برنامه کاهش تجمع رسوب جدید در داخل لوله‌ها و نازلها بود.

تکنولوژی هیدروپت توسط کارخانه کاغذسازی به عنوان یک روش بدون مواد شیمیایی برای رفع مشکلات مربوط به رسوب آهک در دیگهای بخار و سیستمهای آب فرآوری در کارخانه‌های صنعتی مشابه کارخانه کاغذسازی توصیه می‌شود.

شرکت گاز انگلیس- هزاران آبگرمکن در این کشور به رسوبزدای هیدروفلو مجهز هستند

بیش از 20 سال پیش، بزرگترین تأمین کننده گاز مسکونی در انگلیس، بریتیش گاز به دنبال دستگاه رسوبزدای آب بدون مواد شیمیایی برای محافظت از آبگرمکنهای مسکونی مشتریان خود بود.

نتایج آزمون منجر به سرمایه گذاری در شرکت و رابطه تجاری طولانی مدت شد. تا به امروز، شرکت بریتیش گاز سالانه هزاران واحد رسوبزدای هیدروفلو خریداری کرده است.

منبع: https://www.hydrotech.solutions/case-studies-for-boiler-scale-prevention

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.