رسوب زدایی رسوبات پسآب خمیرمایه خوزستان | تصفیه بیولوژیک فاضلاب و بایوفیلم

hydroflow- رسوب زدا هیدروفلو

رسوب زدا هیدروفلو در رسوبات پسآب خمیرمایه خوزستان

تصفیه بیولوژیک رسوبات پساب خمیر مایه خوزستان با رسوبزدا

4 افکت اواپراتور تبخیری

پسآب فاضلاب کارخانه خمیرمایه دارای BOD و COD وTDS بسیار بالاو مقادیر زیادی رنگ است که علاوه بر تولید بوی بسیار نامطبوع در محوطه، دفع آن نیز برای محیط زیست بسیار مضر است. مخمر یک قارچ یا موجود زنده تک سلولی است که نشاسته و قند را به الکل و گازکربنیک تبدیل می‌نماید.

 

hydroflow- رسوب زدا هیدروفلو

 

شکر موجود در چغندرقند یا نیشکر یا ملاس منبع اصلی کربن و انرژی برای مخمر است. این پساب از طرف دیگر حاوی مواد ارزشمند غذایی نظیر پتاسیم، کلسیم و منیزیم و ازت و فسفر است. ویناس در خوراک دام و طیور، تولید کودهای آلی و شیمیایی، صنایع غذایی و شیمیایی و دارویی کاربرد دارد.

جهت تصفیه بیولوژیک وفرآوری پساب، واحد تغلیظ با استفاده از اواپراتورهای تبخیری در 4 افکت طراحی شده است. پسآب از مخزن زمینی به مخزن استیل منتقل می‌گردد. مشخصات پسآب به شرح ذیل است:
TDS=18000 ppm
TSS=19100 PPM
BOD=24800 PPM
COD=54000 PPM

hydroflow- رسوب زدا هیدروفلو

پسآب توسط پمپ به واحد پیش گرم پمپاژ می‌گردد که از مبدلهای دولوله تشکیل شده است. بخار تولید شده توسط دیگ‌های بخار، دمای پسآب را به 90 درجه سانتیگراد می‌رساند. سپس پسآب وارد افکت 1 یا اواپراتور تبخیری می‌شود. افکت 1 حدوداً دارای 350 لوله است.

بخار در پوسته مبدل و پسآب در داخل تیوب ها قرار دارد. دمای بالا و شرایط خاص پسآب، شدت رسوبگذاری را بسیار بالا برده به نحوی که بعد از 100 ساعت کار مداوم سیستم خاموش گردیده، مبدلها و پری هیتر باز و با دستگاه جت آب مبدلها به صورت فیزیکی شستشو می‌گردید. زمان صرف شده جهت شستشو و راه اندازی مجدد حدود 30 ساعت بوده است.

 

نصب رسوبزدا هیدروفلو در مدار لوله‌کشی

یک دستگاه رسوبزدا با امواج رادیویی هیدروفلو مدل C100 بر روی لوله 5/2 اینچ ورودی افکت 1 نصب گردید. رسوبزدای هیدروفلو با ارسال سیگنالهای رادیویی در مدار لوله کشی قادر است رسوبات قدیمی را نیز باز نماید.

 

hydroflow- رسوب زدا هیدروفلو

 

این رسوب زدای منحصر به فرد بوده و دارای پتنت است. مصرف برق دستگاه 25 الی 35 وات و درجه حفاظت الکتریکی آن IP68 است که کاملاً مناسب برای نصب در فضای آزاد است. در سیکل اول کاری، بسیاری از رسوبات قدیمی باز شده و حتی تکه‌های بزرگ رسوب به شکل لوله در انتهای اواپراتور قابل مشاهده بود. طبق اظهارات بهره بردار، تنها 2 ساعت زمان برای شستشو با واترجت صرف گردید. مجدداً سیستم راه اندازی و پس از 3 دوره کاری روند رسوبزدایی ، بسیار قابل توجه بود.
در حال حاضر با استفاده از رسوب زدای هیدرفلو سیکل کاری به 240 ساعت افزایش یافته است این در حالی است که زمان شستشو حدود 1 ساعت است. زمان بازگشت سرمایه حدود 1 ماه بوده این در حالی است که عمر رسوبزدای هیدروفلو بیش از 30 سال است و هیچگونه سرویس و نگهداری ندارد.

 

hydroflow- رسوب زدا هیدروفلو