رسوبزدای هیدروفلو مانعی برای تشکیل رسوب در لوله‌ها و تجهیزات

24 اردیبهشت, 1399
حذف رسوب با رسوبزدای هیدروفلو

چگونه فناوری رسوبزدا هیدروفلو به عنوان مبدل عمل می‌کند و مانع از ایجاد رسوب در لوله‌ها و تجهیزات می‌شود؟

فناوری هیدروپت، به دستگاه‌های رسوبزدا هیدروفلو که بسیار کارآمد و صحیح هستند و بر روی لوله آب منزل یا محل کار نصب می‌شوند، قدرت می‌دهد. این دستگاه مایعات را با القای سیگنال قوی اما بی ضرر از 150 کیلوهرتز در کل سیستمهای لوله کشی ساخته شده از جنس PEX و PVC رسوبزدایی می‌نماید.
امواج الکتریکی رسوبزدا باعث می‌شوند که یونهای معدنی، رسوبهای معلق تشکیل دهند که در صورت تغییر دما یا فشار، به بلورهای پایدار تبدیل می‌شوند. بلورهای معلق از ایجاد رسوب در لوله‌ها و عناصر گرمایشی جلوگیری می‌کنند، بنابراین باعث افزایش راندمان انتقال حرارت، کاهش هزینه‌های نگهداری و کاهش مصرف مواد شیمیایی می‌شوند. سیستمهای استاندارد شامل سیستمهای لوله کشی، مبدلهای حرارتی، آبگرمکنها، دیگهای بخار، برجهای خنک کننده، چاه‌ها و پمپها می‌باشند.

تکنولوژی رسوبزدا هیدروفلو برای مکانهای مسکونی، تجاری، صنعتی و کشاورزی کاربرد بسیار خوبی دارد.برخلاف سایر محصولات که مایعات را تنها در یک نقطه رسوبزدایی می‌کنند و تأثیر آنها پس از عبور از آن نقطه بلافاصله کاهش می‌یابد، رسوب زدا ی هیدروفلو، سختی‌گیری را بطور مداوم در سیستم انجام می‌دهد. همچنین بدلیل طراحی منحصربفرد و بدون هیچ مزاحمتی، رسوبزدا هیدروفلو در ضمن مهار کردن خوردگی لوله‌ها و ریشه‌کن کردن باکتری‌ها و جلبکها، هیچ ماده شیمیایی را به منبع آب شما اضافه نمی‌کند. علاوه براین، در حالی که از لوله‌کشی و لوازم خانگی شما محافظت می‌کند، نصب آن نیز آسان است و نیاز به تعمیر و نگهداری و یا فضای خاصی ندارد. یک دستگاه رسوب گیر هیدروفلو با درجه مسکونی، حدود یک دلار در سال مصرف برق دارد. یک دستگاه رسوبزدا هیدروفلو با درجه صنعتی بین 10 تا 20 دلار برق در سال هزینه دارد.

بیشتر بخوانید:   عملکرد موفقیت آمیز رسوب زدا هیدروفلو در هتل بارسلو

 

چگونه از تشکیل رسوب با فناوری هیدروفلو جلوگیری کنیم؟

 

حذف رسوب با رسوبزدای هیدروفلو

مواد معدنی مانند کربنات کلسیم، ماده معدنی که در درجه اول مسئول تشکیل سنگ آهک است، به عنوان TSD (مواد جامد محلول) در محلول حل می‌شوند.
هنگامی که تغییر دما یا فشار ایجاد می‌شود، مواد معدنی محلول در آب رسوب می‌کنند و در لوله‌ها، در مخازن نگهدارنده و لوازم گرمایشی رسوب سخت جمع می‌شود.

حذف رسوب با رسوبزدای هیدروفلو

هنگامی که سیگنال رسوبزدای هیدروفلو وجود داشته باشد، مواد معدنی حل شده بصورت دسته‌های نگهدارنده تشکیل می‌شوند.
هنگامی که خوشه‌ها به دلیل تغییر دما یا فشار از محلول خارج می‌شوند، بلورهای کلسیت پایدار را تشکیل می‌دهند که به صورت رسوب سخت روی سطح داخلی لوله‌ها، نگهدارنده مخازن یا عناصر گرمایشی جمع نمی‌شوند. این امر منجر به جلوگیری مؤثر از ساختن سنگ آهک و رفع نیاز آب نرم کننده می‌شود.

چگونه رسوب موجود با فناوری رسوبزدا هیدروفلو حذف می‌شود

حذف رسوب با رسوبزدای هیدروفلو

همانطور که گفتیم، فناوری رسوب زدا هیدروفلو با القای سیگنال قوی اما بی‌ضرر 150 کیلوهرتز در سیستم لوله‌کشی رسوب را از بین می‌برد. در اثر سیگنال رسوبزدا هیدروفلو، موادمعدنی بصورت خوشه‌هایی با مقاومت آزاد ترکیب می‌شوند.

حذف رسوب با رسوبزدای هیدروفلو

وقتی خوشه‌ها از محلول خارج می‌شوند، باعث تشکیل بلورهای کلسیت پایدار شده که تشکیل رسوب سخت نمی‌دهند.

حذف رسوب با رسوبزدای هیدروفلو

 

از آنجایی که رسوب سخت دیگر انباشته نمی‌شود، جریان مایعات در لوله به حذف رسوب موجود کمک می‌کند.

هزینه‌های ناشی از تشکیل رسوب

درک این نکته ضروری است که تشکیل رسوب در سیستمهای لوله‌کشی، باعث هزینه‌های قابل توجهی در سیستمهای گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات می‌شود. اول از همه این سیستمها را به خطر می‌اندازد و بهره وری انرژی را کاهش می‌دهد. در حقیقت، در سیستمهای سرمایشی و گرمایشی آب، یک چهارم اینچ از رسوب منجر به از دست دادن 38 درصد راندمان می‌شود – این بدان معنی است که صورتحساب انرژی شما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
همچنین تشکیل آهک در سیستمهای لوله‌کشی می‌تواند به لوله‌ها آسیب برساند و باعث نشت شود. هزینه‌های حاصل از تعمیر یا تعویض سیستم لوله‌ها می‌تواند قابل توجه باشد. علاوه براین، بسته به جایی که محل نشت یا نشتی در آن واقع شده است، می‌تواند از نظر ساختاری صدمات شدید در ساختمان ایجاد کند.
تشکیل رسوب آهک همچنین می‌تواند عمر وسایلی مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، قهوه سازها و موارد دیگر را کوتاه کند. افزایش رسوب در لوازم گرمایشی و همچنین سایر قسمتهای لوازم خانگی می‌تواند به اجزای سازنده آنها آسیب برساند و منجر به تعمیرات پرهزینه و عمر مفید آنها شود. رسوب زدا هیدروفلو از چنین هزینه‌هایی پیشگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:   کاهش رسوب آهک و رسوب زیستی به وسیله دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

حذف رسوب با رسوبزدای هیدروفلو

 

سختی گیر هیدروفلو از دارایی شما محافظت می‌کند

حتی اگر بیشتر ما معمولا از مشکلی مانند رسوب آگاه نیستیم، این مسأله با هزینه قابل توجهی همراه است. رسوبزدای هیدروفلو منحصراً به منظور جلوگیری از این هزینه‌ها با جلوگیری از ایجاد رسوب و از بین بردن رسوب موجود طراحی شده است.
رسوبزدا هیدروفلو را می‌توان برای محافظت از طیف وسیعی از لوازم مسکونی مانند آبگرمکن و لوازم خانگی و همچنین استخرها استفاده کرد. در مورد کاربردهای تجاری و صنعتی، می‌توان از آن برای برجهای خنک کن، چیلرها، سیستمهای تصفیه، دیگهای بخار، مبدلهای حرارتی و موارد دیگر استفاده کرد.

منبع: https://www.hydroflow-usa.com/Scale

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!