ضد عفونی ثانویه استخرها با استفاده از دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو

10 بهمن, 1400

فناوری هیدروپات چگونه یک استخر شنا را بهینه می‌کند؟

باکتری E. coli که به طور معمول در روده و مدفوع انسان یافت می‌شود، در اکثر استخرها به مقدار هشدار دهنده وجود دارد. هنگامی که افراد قبل از شنا دوش نمی‌گیرند یا در آب دچار “حادثه” می‌شوند، باکتری‌ها به داخل استخرها راه پیدا می‌کنند. احتمال آلودگی مدفوع در استخرهای شهری بیشتر است. تصفیه با استفاده از دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو یکی از روش‌های ضدعفونی ثانویه است که می‌تواند آلودگی باکتریایی و مصرف مواد شیمیایی در استخرها را کاهش دهد.

استخر شنای شهری در واپاتو، واشنگتن، یک استخر روباز المپیک با ظرفیت 375000 گالن است که به مردم منطقه دره یاکیما خدمات می‌دهد. اپراتورهای استخر یاکیما تصمیم گرفتند یک تصفیه کننده آب هیدروفلو را در جلوی سیستم فیلتر استخر نصب کنند تا با از بین بردن باکتری‌ها، کاهش استفاده از مواد شیمیایی، افزایش فیلتراسیون و به حداقل رساندن نگهداری، عملکرد استخر را بهینه کنند.

در طول فصل شنا در سال 2012، اپراتورهای استخر تصمیم گرفتند استخر را بدون استفاده از دستگاه رسوب زدا هیدروفلو به مدت یک ماه کامل اجرا کنند تا یک خط پایه برای استفاده از مواد شیمیایی و فیلترها ایجاد کنند. سپس داده‌های پایه با سه ماه باقی مانده از فصل شنا مقایسه شد. بازگشت سرمایه طی پنج ماه بود. شناگران همچنین متوجه کاهش بوی کلر و ناراحتی چشم شدند.

مدیر استخر گفت:

“در پایان ماه می، زمانی که دستگاه رسوب زدا هیدروفلو روشن شد، ما متوجه تغییرات فوری شدیم. مانیتور به خواندن سطوح بالای pH و کلر ادامه داد. ما مجبور بودیم به کاهش مواد شیمیایی خود ادامه دهیم تا PH بین 7.2 و 8 و کلر در ppm 1 باقی بماند. مشتریان ما در طول سه ماه آخر فصل شنا از ما تعریف و تمجید کردند. بازرس دولتی ادعا می‌کند که استخر ما تمیزترین استخر در دره یاکیما است.”

قبل از نصب رسوب زدا هیدروفلو

قبل از نصب رسوب زدا هیدروفلو

بعد از نصب رسوب زدا هیدروفلو

بعد از نصب رسوب زدا هیدروفلو

فناوری هیدروپات چگونه یک استخر شنا را بهینه می‌کند؟

سیستم‌های تصفیه آب و رسوب زدا هیدروفلو با فناوری ثبت شده هیدروپات تغذیه می‌شوند. آنها در ابتدا برای درمان رسوب با القای یک موج سینوسی در حال پوسیدگی جریان متناوب به داخل آب اختراع شدند. این جریان متناوب باعث می‌شود یون‌های معدنی مثبت و منفی در آب به سرعت حرکت کنند و در نتیجه به آنها اجازه جذب و ترکیب شدن خوشه‌ها را می‌دهد. هنگامی که اشباع فوق العاده در شرایطی مانند افزایش دما یا تغییر فشار رخ می‌دهد، این خوشه‌ها در محلول رسوب می‌کنند و کریستال‌های پایداری را تشکیل می‌دهند که به جای چسبیدن به سطوح تجهیزات، در حالت تعلیق باقی می‌مانند.

علاوه بر درمان رسوبات، دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو می‌توانند باکتری‌ها را با نشان دادن آنها به سیگنال هیدروپات از بین ببرند. این سیگنال همچنین باعث تجمع ذرات معلق می‌شود تا راحت‌تر از سیستم‌های آب فیلتر شوند.

این فناوری بیش از 20 سال است که وجود دارد و در اروپا محبوبیت دارد. همه چیز از آنجا شروع شد که بزرگترین ارائه دهنده گاز خانگی در بریتانیا، British Gas، به دنبال یک دستگاه تصفیه آب بدون مواد شیمیایی برای محافظت از آبگرمکن‌های مسکونی مشتریان خود بود. این شرکت از روش‌های دیگر تصفیه آب آگاه بود، اما متوجه شد که آنها نیازهای آن را برای کاهش رسوب برآورده نمی‌کنند.

شرکت بریتیش گاز هنوز هزاران واحد رسوب زدا هیدروفلو را در سال خریداری می‌کند که بر روی بسیاری از آبگرمکن‌هایی که نصب می‌کند، نصب می‌شوند. در طول 20 سال گذشته، مزایای دیگری مانند کشتار زیستی، کاهش خوردگی، افزایش فیلتراسیون و موارد دیگر کشف شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری هیدروپات، همین امروز با ما تماس بگیرید.

منبع:
https://www.hydroflow-usa.com/Secondary-Disinfection-for-Swimming-Pools

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.