رسوب گیر رادیاتور خودرو

10 شهریور, 1397

رسوب گیر و سختی گیر رادیاتور خودرو

در موتورهای احتراق داخلی، سیستم خنک کاری عمدتاٌ آب است که در یک مدار بسته حرارت از محفظه احتراق موتور و سیلندرها از طریق آب، به رادیاتور خودرو (مبدل حرارتی آب – هوا) منتقل می‌شود و آب خنک شده مجدد به محفظه موتور بر می‌گردد. بدلیل دمای بسیار زیاد احتراق در سیلندرها، دمای آب به سرعت در محفظه اطراف سیلندر بالا می‌رود و متعاقباً یونهای سختی آب نظیر کلسیم، منیزیم و بی کربنات، به مرور زمان رسوب بسیار سختی داخل مجاری آب سیلندر و رادیاتور ها تشکیل می‌دهند.نفش رسوب گیر در کارکرد رادیاتور چیست؟

این رسوبات انتقال حرارت را کاهش می‌دهند و به همین دلیل است که در تابستان با گرم شدن هوا و کاهش نرخ انتقال حرارت در رادیاتور، باعث داغ کردن ماشین می‌گردد. مجموعه اجزای خنک کاری موتور شامل رادیاتور، شلنگ های ارتباطی، واتر پمپ، ترموستات، مجاری آب در بلوک سیلندر و بخاری ماشین به مرور زمان به وسیله املاح موجود در آب از رسوب انباشته شده و کارایی آنها کاهش پیدا می‌کند. از همه مهمتر در جداره ها و مجاری عبور آب در پوسته موتور، رسوب تشکیل شده و به مرور جلوی گردش آب را گرفته و صدمات و هزینه هایی در بر خواهد داشت.
ضروریست تا پیش از نشستن رسوب در جدارهای داخلی رادیاتور ها و موتور با استفاده از رسوبزدای هیدروفلو از تشکیل رسوبات جلوگیری کرده و رسوبات قدیمی‌ را نیز از روی سطوح باز کنید. رسوب گیر هیدروفلو یک راهکار دائمی‌ برای محافظت مدار آب خنک کن موتورهای احتراق داخلی، ماشین، دیزل ژنراتور و موتورهای کشتی و شناور است. سختی گیر هیدرفلو برای هر نوع آبی کارائی دارد و هزینه های تعمیرات موتور را در آینده کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:   رسوبزدای الکترونیکی هیدروفلو برای برجهای خنک کننده راندمان بالا

مزایای رسوبزدای امواج رادیویی باند AM هیدروفلو در موتور

1- جلوگیری از تشکیل رسوب و رسوبزدایی رسوبات قبلی
2-افزایش راندمان موتور، افزایش راندمان انتقال حرارت رادیاتور، حذف جوش آوردن خودرو و کاهش مصرف سوخت
3-کاهش زمان روشن بودن فن
4-افزایش عمرمفید باتری و فن
5-عملکرد بهتر بخاری خودرو و رادیاتور موتور
6- بهبود عملکرد ترموستات با حذف رسوبات
7- افزایش دقت عملکرد سنسورها با حذف رسوبات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!