پروژه رسوب زدای هیدروفلو در شرکت واتر قشم | دیگ های آبگرم و آبداغ

دستگاه رسوب زدا

دستگاه رسوب زدا هیدروفلو در شرکت واتر قشم

نصب دستگاه رسوب زدا هیدرفلو بر روی دیگ آبگرم

در این گزارش به بررسی نصب دستگاه رسوب زدا هیدرفلو بر روی دیگ آبگرم میپردازیم.

شرکت واتگر قشم نماینده انحصاری ماشین آلات صنعتی و کشاورزی ویرتگن آلمان است. دفتر مرکزی شرکت واتگر در تقاطع بزرگراه فتح و آزادگان قرار دارد. مجموعه اداری واتگر قشم دارای موتورخانه مرکزی است که جهت گرمایش 2 دستگاه دیگ آبگرم فولادی سه پاس ساخت شرکت گرما گستر مدل C5 هر یک به ظرفیت 1,250,000 کیلوکالری در ساعت و همچنین جهت سرمایش 1 دستگاه چیلر تراکمی هوا خنک Clivet ایتالیا به ظرفیت 60 تن برودتی نصب گردیده و فن کویل ها و هواسازها را تغذیه می‌نماید. جهت حفاظت مدار گرمایش و سرمایش تنها با یک دستگاه رسوب زدا هیدرفلو مدل C100 تمامی مدار لوله کشی و تجهیزات را در حالت زمستانی و تابستانی تحت پوشش سیگنال خود قرار داده است.

دستگاه سختی گیر هیدروفلو

دستگاه سختی گیر هیدروفلو با تکنولوژی فریت در مهر ماه 1393 همزمان با پیش راه اندازی بر روی لوله “3 برگشت از هواساز نصب گردید. از قابلیت مهم رسوب زدا هیدروفلو این است که از آب و لوله فلزی به عنوان هادی جهت انتقال سیگنال استفاده می‌نماید. در زمان تغییر فصل از زمستان به تابستان و بالعکس که شیر آلات باز و بسته می‌شوند. سیگنالهای سختیگیر هیدروفلو می‌تواند به راحتی از روی شیر بسته فلزی هم عبور کند به عبارت دیگر در حالت مدار زمستانی که شیرهای چیلر بسته است سیگنال‌ها از روی شیر بسته عبور کرده و در صورت وجود آب در اواپراتور چیلر از آن در مقابل رسوب و خوردگی محافظت می‌نماید و همینطور در حالت تابستانی سیگنالها همزمان مدار اواپراتور و بویلرهای گرمایشی را که تامین آبگرم مصرفی در تابستان به عهده دارند محافظت می‌نماید.

مزایای دستگاه رسوب زدای هیدروفلو

از مزیت های مهم رسوب زدا هیدروفلو حذف سختی گیر رزینی است که با تولید پسآب نمکی بسیار غلیظ و املاح سختی آب، بیشترین خطر و آلودگی را برای آبهای زیرزمینی ایجاد می‌نماید. با نصب رسوب زدا هیدروفلو، سختی گیرهای رزینی اتوماتیک مجموعه خاموش شده و کل مدار لوله کشی با آب خام شهر بهره برداری می‌گردد. همچنین نمونه برداری از آب بویلر انجام شد که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است.

آب مدار بسته سرمایش و گرمایش کاملا شفاف، زلال و بدون هیچگونه زنگار است. تصویر ذیل آب نمونه برداری شده از بویلر را نمایش می‌دهد. این در حالی است که در اکثر پروژه ها، آب مدار بسته گرمایشی غیرشفاف و حاوی مقادیر بالایی محصولات خوردگی است. رسوب زدای هیدروفلو علاوه بر محافظت لوله کشی و تجهیزات در مقابل رسوب و رسوب گذاری تمامی مدارهای فلزی را نیز در مقابل خوردگی محافظت می‌نماید. نصب سختی گیر هیدروفلو در موتورخانه تمامی تجهیزات را در مقابل رسوب و خوردگی بیمه می‌نماید.