پروژه نصب رسوب زدای هیدروفلو برج مسکونی پلاتینیوم | دیگ های آبگرم و آبداغ

نصب رسوب زدای هیدروفلو

نصب رسوب زدای هیدروفلو برج مسکونی پلاتینیوم

گزارش نصب رسوب زدای هیدروفلو در برج مسکونی پلاتینیوم

برج پلاتینیوم نیاوران با ارتفاع 70 متر و پنل های سایز بزرگ نورد شده آلومینیوم کامپوزیت نمایی منحصر به فرد به خود گرفته است و جز لوکس ترین برج های تهران محسوب می‌شود، این برج بیش از 14000 متر مربع زیربنا را شامل می‌شود که در سال 1384 احداث گردیده است. با هم عملکرد  و مراحل نصب رسوب زدای هیدروفلو را در این برج بررسی می‌کنیم.

طراحی و معماری برج پلاتینیوم به گونه‌ای است که شامل 62 واحد با متراژهای متفاوت و واحد های سه خوابه و چهار خوابه می‌باشد ،همچنین دارای یک لابی برای استفاده عموم و یک موتورخانه مرکزی مجهز، به شرح ذیل است:
موتورخانه مرکزی برج پلاتینیوم، مشتمل بر 2 دستگاه چیلر جذبی، شعله مستقیم سانیو هر یک به ظرفیت 250 تن برودتی، برج های خنک کن، 2 دستگاه دیگ فولادی گرماگستر به ظرفیت 5 میلیون بی تی یو در ساعت، فن کویلها، رادیاتورهای حوله‌ای، مبدل‌های حرارتی، گرمکن استخر و جکوزی، منابع کویلی و پمپ های سیر کولاسیون هر مدار است.
بخش اصلی تاسیسات هر مجموعه مدار لوله کشی سرمایش – گرمایش و تهویه مطبوع است، که از کلکتورهای سرمایشی – گرمایشی و لوله های رایزر اصلی کلیه انشعبات طبقات، فن کویل‌ها، رادیاتورها، کویل‌های هواساز هوای تازه تغذیه می‌گردد. مدار گرمایش – سرمایش در بیشترین حجم لوله کشی و گستردگی در ساختمان را دارد و قلب اصلی لوله کشی ساختمان محسوب می‌گردد.

مشکلات رسوب گذاری در برج پلاتینیوم

هر چند ذهنیت عمومی متخصصان بر این ایده استوار است که مدار بسته گرمایش یا سرمایش به دلیل محدود بودن حجم آب رسوب گذاری زیادی ندارد، تنها با یکبار رسوب گذاری آب بدون رسوب در مدار بسته باقی خواهد ماند. این ذهنیت دارای 2 ایراد است .
هر چند پتانسیل رسوب گذاری آب کم می ‌شود اما مقدار رسوب تشکیل شده بر روی سطوح لوله موجب تشدید خوردگی زیر رسوبی می‌گردد.
عمده رسوب به دلیل دمای بیشتر در بویلرها تشکیل می‌شود که خود موجب کاهش راندمان انتقال حرارت و افزایش مدت زمان کارکرد دیگ و افزایش مصرف سوخت می ‌گردد.

مشکلات حساس و تصمیم گیری

مهمترین مشکل مدار لوله کشی بسته، گرفتگی لوله‌ها بعضا فن کویل‌ها در نقاطی است که فاصله بیشتری از موتورخانه دارند. این گرفتگی عمدتا به دلیل شروع خوردگی از ابتدای آبگیری و رشد و توسعه خوردگی در کل مدار لوله کشی است. ایجاد رسوب بر روی لوله نیز این فرآیند را تشدید می‌کند.

معایب سختی گیر رزینی

در تاسیساتی که سختی آب توسط سختی گیر رزینی با شدت کاهش می‌یابد، خوردگی لوله‌ها تشدید می‌گردد، خوردگی فرآیندی است که متوقف نمی‌شود اما می‌توان با تمهیداتی شدت خوردگی را کاهش داد.

همین خوردگی باعث ایجاد رسوبات در لوله می‌شود که در مجاری باریک مثل لوله های مسی کویل فن کویل پس از 3 الی 4 سال گرفتگی ها شروع می‌شود. هر چقدر سختی آب بالاتر و یا آب تغذیه به شدت سختی گیری شده باشد در هر 2 حالت خوردگی باز هم تشدید می‌گردد که خوشایند نخواهد بود و به سیستم آسیب می‌رساند.

نصب رسوب زدای هیدروفلو رادین گستر سینا

شرکت رادین گستر سینا ، جهت محافظت کل مدار بسته گرمایش، سرمایش، مجموعه فن کویل‌ها، رادیاتورها، بویلر های فولادی، اوپراتورهای چیلر های جذبی، مبدل‌های حرارتی استخر و جکوزی و کویل‌های منابع کویلی (سمت آب بویلر )، تماما به لطف تکنولوژی پیشرفته رسوب زدا هیدروفلو 1 دستگاه رسوب زدا هیدروفلو c-120 در تاریخ 98/10/25 نصب شد.
عملکرد رسوب زدا هیدروفلو بسیار عالی بوده و تصاویر ذیل رسوبات جدا شده که عمدتا از نوع محصولات خوردگی و زنگار آهکی می‌باشند قابل مشاهده است.

نصب رسوب زدای هیدروفلو

رسوب زدا , رسوب زدا , سختیگیر , سختی گیر , رسوب زدا هیدروفلو , رسوب زدا هیدروفلو , رسوبگیر , رسوب گیر نصب رسوب زدای هیدروفلو


نصب رسوب زدای هیدروفلو

رسوب زدا,رسوب زدا,سختیگیر,سختی گیر,رسوب زدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو,رسوبگیر,رسوب گیر نصب رسوب زدای هیدروفلو