تاریخچه پلی یوریا

اولین پلی یوریا Polyurea در اواخر دهه 1990 در آمریکا بعنوان یک سیستم پوششی معرفی شد که می‌توانست به راحتی قابل حمل باشد و در زمان کمی توانست از لحاظ تجاری به موفقیت چشمگیری برسد . پلی یوریا با توجه به فرمول بندی و برنامه های کاربردی مورد استفاده میتواند در عرض چند ثانیه تبدیل به محصول مناسبی برای استفاده شود .
پلی یوریا یا به انگلیسی ” POLYUREA ” یک سیستم دو بعدی الاستومر است که بطور خلاصه از مخلوطی از ایزوسیانات و پلی اتیلن مصنوعی به نسبت 1 به 1 حاصل می شود و در موارد زیادی از آن استفاده می شود . همچنین پلی یوریا دارای عملکرد بالا و ضخامت مناسبی است که می‌تواند در برخورد یا پوشش دهی به سطوح مختلف آنان را در برابر ضربه محافظت کند .

بیشتر بخوانید : رسوب زدای هیدرو فلو خانگی

پلی یوریا حاصل چه ترکیب شیمیایی است؟

پلی یوریا (polyurea) پلیمری ترموست است که محصول واکنش یک جزء ایزوسیانات و یک جزء ترکیب رزین های آمینی می‌باشد . ایزوسیانات می‌تواند آروماتیک یا آلیفاتیک، منومر، پلیمر، شبه پری پلیمر یا یک پری پلیمر باشد.

پلی یوریا نسل نوین پوشش سطح

 

پلی یوریا نسل نوین پوشش های سطح و در واقع انقلابی در فناوری پوشش های سطحی می باشد. پلی یوریا پوششی پلیمری و دو جزئی است که توسط ماشین آلات مخصوص به صورت گرم بر روی سطوح پاشیده می شود، سرعت اجرای بسیار بالایی داشته و پس از حدود 12-8 ثانیه از زمان پاشش، فرایند خشک شدن شروع می گردد. پلی یوریا ی خالص برخلاف پلی یورتان ها کاتالیست ندارد که همین امر باعث افزایش خواص فیزیکی و مکانیکی پوشش میگردد.

پلی یوریا پوششی از شیمی مدرن

پوشش اپوکسی یا ” پلی یوریا ” یک از فرمول های شیمیایی دنیای مدرن است . برخی از این فرمول های مدرن برای تسهیل زندگی روزمره انسان در همه زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد . اپوکسی یک عبارت یا کلمه اصیل یونانی است ، اپوکسی و پوشش پلی یوریا در تمام مناطق و صنایع مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند سطح زیادی از زندگی ما را پوشش دهد ، اما این محصول بدلیل همه گیر نشدن ، هنوز راه بسیاری برای شناخته شدن دارد، یکی از دلایلی که امروزه استفاده از آن رایج شده دوام بالای آن در برابر خوردگی ، سایش و تابش نور آفتاب است .
همچنین جزء دوم این پوشش بر خلاف پلی یورتان ها به جای رزین های پلی ال از رزین های آمینی تشکیل شده که این امکان را به کفپوش پلی یوریا می دهند که در شرایطی که رطوبت نسبی محیط بالاست نیز پوشش را اعمال نمود. این پوشش 100% جامد بوده فاقد هر گونه مواد فرار آلی و نیز حلال های آلی می باشد لذا دوست دار محیط زیست بوده و از سازگاری کافی جهت تماس با مواد غذایی و یا آب آشامیدنی برخوردار است.