پروژه نصب رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه سیمان اردستان | مبدل های حرارتی

رسوب زدا هیدروفلو کارخانه سیمان اردستان

پروژه نصب رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه سیمان اردستان

نصب رسوبزدا هیدروفلو در کارخانه سیمان اردستان

گمان می‌کنید رسوبزدا هیدروفلو چه نقشی در عملکرد این کارخانه دارد؟! کوره دوار اصلی‌ترین قسمت هر کارخانه سیمان و قلب مجموعه است. کوره به صورت دوار طراحی شده و مواد خام از یک سو وارد کوره شده و پس از پخته شدن مواد از سمت دیگر کوره به شکل کلینکر وارد گریت کولر می‌شود.

وزن کوره بسیار زیاد است که عموما بر روی 2 الی 3 پایه اصلی بتنی، یاتاقانها نصب می‌شوند. دمای کوره بسیار بالاست و انتقال حرارت به صورت تابشی و در بخش یاتاقانها حرارت به صورت هدایتی به یاتاقانها منتقل می‌گردد.

 

رسوب زدا هیدروفلو کارخانه سیمان اردستان

 

سرعت حرکت چرخشی کوره بسیار پایین است و یاتاقانهای کوره‌های دوار به صورت هیدرودینامیکی شافت هرزگرد یاتاقان را روانکاری می‌کند. جهت کاهش دمای یاتاقانها داخل بدنه فلزی یاتاقان خالی بوده و دارای مدار گردش آب خنک کن است. عموما سایز لوله ورودی یاتاقان‌ها ¼1 اینچ است و مجموعه 1 یاتاقان کوره دارای 4 ورودی آب خنک کن است.

بخش دیگری از آب مبدل‌های هیدرولیک یا روغن گیربکس کوره را خنک می‌کنند. در سال 1389 واحد تاسیسات کارخانه سیمان اردستان جهت حل مشکل رسوب با شرکت رادین گستر سینا تماس گرفتند. علی رغم مدت زمان کم بهره‌برداری لایه‌های رسوب در خطوط برگشت یاتاقان‌های کوره کاملا مشهود بود.

 

رسوب زدا هیدروفلو کارخانه سیمان اردستان

 

کوره کارخانه سیمان اردستان دارای 2 پایه کوره است. مبدل‌های حرارتی گیربکس نیز بر روی پایه خروجی(پایه شماره 2) نصب هستند.

 

رسوب زدا هیدروفلو کارخانه سیمان اردستان

نصب رسوب زدا هیدروفلو شرکت رادین گستر سینا

در شهریورماه سال1390 دو دستگاه رسوبزدا هیدروفلو جهت حفاظت مدار یاتاقانهای کوره و مبدل‌های حرارتی گیربکس بر روی مدار آب خنک کن نصب گردید. با توجه به سابقه شرکت رادین گستر سینا در کارخانجات سیمان جهت پروژه‌های مختلف با در نظر گرفتن سختی آب و شرایط موجود در سایت مدل‌های متفاوتی ارائه می‌گردد تا بهترین راندمان رسوب زدایی را به همراه داشته باشند.

 

رسوب زدا هیدروفلو کارخانه سیمان اردستان

بازدیدهای دوره‌ای جهت کنترل عملکرد رسوب زدایی در سال های 1391،1392،1394،1395 صورت گرفت. تصاویر ذیل داخل صافی برنجی را نمایش میدهد که فاقد هرگونه رسوب و خوردگی در سال 1394 است همچنین صافی داخل استرینر نیز که از جنس استیل است کاملا تمیز و فاقد رسوب چسنده است.

 

رسوب زدا هیدروفلو کارخانه سیمان اردستان

رسوبزدای هیدروفلو حدود 7 سال در فضای آزاد نصب و بدون مشکل یاتاقانها و مبدل‌های گیربکس را در مقابل رسوب و خوردگی محافظت کرده‌اند. عمر رسوب زدای هیدروفلو بیش از 30 سال است و مجموعه فنی شرکت سیمان اردستان از عملکرد رسوبزدای هیدروفلو رضایت داشته‌اند.

error: Content is protected !!