دستگاه رسوبزدا هیدروفلو بهترین گزینه برای باکتری کشی یخ سازها

19 مرداد, 1399

کنترل باکتری و جلبک‌های دستگاه یخ‌ساز توسط رسوب زدای هیدروفلو:

دستگاه‌های یخ‌ساز به‌طور مداوم درحال تولید مقادیر زیادی یخ هستند. درحقیقت یک محل ایده‌آل برای بسیاری از انواع گوناگون باکتری و جلبک‌ها فراهم می‌کنند درحالی که درجه ی حرارت پایین موجب کندشدن رشد باکتری‌ها و جلبک‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این ‌آلودگی‌ها باید به‌طور مداوم رسوب زدا یی و کنترل انجام شود. رسوبزدا هیدروفلو می‌تواند در این امر بسیار تأثیرگذار باشد.

رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر,رسوبزدا

یخساز‌ها در زندگی روزمره اهمیت و کاربرد زیادی دارند. چه در منزل چه در رستوران و چه در هرجایی که نوشیدنی باشد، از یخ درنوشیدنی‌هایمان استفاده می‌کنیم. بنابراین بهداشت آنها بسیار حائز اهمیت است.

همانطورکه می‌دانید ادارات بهداشت و درمان در اکثرشهرها از رستوران ها به‌طور مرتب بازدید می‌کنند و اولین جایی که به سراغش میروند دستگاه یخساز است تا از رعایت شدن نکات بهداشتی و عدم وجود باکتری و جلبک درآن اطمینان حاصل نمایند.

چگونگی کنترل باکتری‌ها در تجهیزات ساخت یخ:

یخ سازها برای اطمینان حاصل از عدم رشد باکتری و جلبک‌ها در مناطق تولید یخ مانند قالب‌ها و مخزن‌های تولید یخ ویا سطل‌های ذخیره‌سازی باید به طور مداوم و مرتب ضدعفونی و رسوب زدایی شوند. جالب است بدانید طیف وسیعی از باکتری‌ها در محیط سرد زندگی می‌کنند!

از جمله ی این باکتری‌ها: لیستریا، سالمونلا، شیگلا، ایکولای و لژیونلا هستند. متاسفانه رویداد‌های خبری گزارشات فراوانی از افزایش شیوع بیماری حاصل از دستگاه‌های یخ‌سازِ بیمارستان‌ها می‌دهند.
بایوفیلم‌ها مجموعه‌ای از یک یا چند نوع میکروارگانیسم هستند که ‌می‌توانند در سطوح مختلف رشد کنند. میکروارگانیسم‌هایی که بایوفیلم‌ها را تشکیل می‌دهند می‌توانند از خانواده‌ی قارچ‌ها، باکتری‌ها یا آغازیان باشند. منطقه‌ ای باریک، صورتی، سیاه یا سبز هستند که زیستگاهی برای اجتماع باکتری‌ها محسوب می‌شوند و برای محافظت از آنها حتی در برابر مواد شیمیایی بسیار کارگراند.

بیشتر بخوانید:   رسوب زدای هیدروفلو یک برنامه تصفیه برای رسوب موجود در خط لوله

بایوفیلم‌ها به‌‌طور معمول در سینی‌های یخ تشکیل می‌شوند، جلوگیری از آنها و رسوب زداییِ آن‌ها باید طبق برنامه منظم و مداوم باشد درغیراین صورت ازبین بردن آنها دشوار خواهد شد.

رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر,رسوبزدا

بایوفیلم که نام دیگر آن بیواسلایم است به سرعت در محیط‌های مرطوب دوباره و دوباره رشد می‌کند. تجهیزات دستگاه‌های یخ‌سازرا در چرخه‌ی پاکسازی اغلب ضدعفونی و رسوبزدایی نمی‌کنند بنابراین نمیتوانند بایوفیلم و باکتری‌های مرتبط را ازبین ببرند.

برای پاک‌سازی و رسوب زدایی کامل دستگاه، باید تولید یخ متوقف شود و این امر نیازمند برنامه‌ای دقیق است. زیرا باید در زمان درستی انجام شود تا برای شیفت بعدی کار زمان کافی برای تولید یخ وجود داشته باشد و کار به تعلیق نیوفتد.
طبیعیست که طعم شیمیایی و مواد شوینده دریخ برای مردم غیرمنتظره و آزاردهنده باشد. بنابراین شیوه‌‌ی پاکسازی و رسوبزدایی بسیار مهم است. فرایند رسوب زدایی، پاکسازی و نگهداریِ دستگاه، فرایندی زمان بر و وقت‌گیر است که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و منظم دارد. با استفاده از مواد شوینده ی مطمئن و ابزار‌آلاتی که هیچ‌گونه ماده‌ای روی تجهیزات باقی نمی‌گذارند، دستگاه را شسته و رسوب زدایی کنید.

اطمینان یابید که زمان کافی برای تشکیل مجدد یخ برای مشتری‌ها وجود دارد. هتل‌ها، بیمارستان‌ها و اماکنی که به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته فعالیت می‌کنند؛ باید برای رسوب زدایی و تمیزکاریِ دستگاه‌های یخساز خود که معمولا درهر طبقه موجود هستند زمان کافی درنظر بگیرند و یک برنامه‌ی روتین داشته باشند.
باوجود تمام مطالب گفته شده و مشقت‌های آن، راهی ایمن و عاری از هرگونه مواد شیمیایی برای جلوگیری از رشد جلبک در دستگاه‌های یخ‌ساز وجود دارد که در ادامه‌ به آن می‌پردازیم.
می‌خواهیم با یک محصول ساده و کاربردی برای رسوب زدایی و پاک‌سازی دستگاهای یخ‌ساز آشنا شویم که در امر تهیه‌ی یک برنامه‌ی پاکسازیِ کاربردی کمکتان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:   استفاده از سیستم رسوب زدا هیدروفلو در خانه‌های سالمندان

رسوب زدا هیدروفلو یک انتخاب عالی برای کنترل دستگاه‌های یخ‌ساز!

رسوبزدای الکترونیکی از جهات گوناگونی بهبود بخش زندگی است، و کنترل بیولوژیکی و رسوبات از جمله‌ی آنهاست. رسوبزدا هیدروفلو درعرض چند دقیقه و به‌آسانی روی جریان گردش آب نصب می‌شود؛ و از فرکانس سختی گیر پالس شده استفاده می‌کند تا درسراسر مدار لوله کشی‌آب گسترش یابد.
رسوب زدا هیدروفلو یک وسیله‌ی الکترونیکی کوچک اما قدرتمند است. رسوبزدا از فرکانس صدای بالاتر از 150 کیلوهرتز برای جلوگیری از تشکیل باکتری‌ها و جلبک‌ها در تاسیسات آبی استفاده می‌کند. فرکانس سختی گیرِ ثابت موجب خروج برگشت ناپذیر بایوفیلم از سطح آب می‌شود.

در آشپزخانه‌ها به طور معمول برای گرم کردن ماکرویو از فرکانس‌ها استفاده میشود. اما فرکانس موجود در رسوب زدا هیدروفلو باعث گرم شدن آب نمی‌شود. با موج پایین تری از فرکانس رادیویی سختی بین باکتری را مختل و باعث ایجاد تعادلی میشود که از چسبیدن رسوبات به تجهیزات و لوله‌ها جلوگیری می‌کند.

رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر,رسوبزدا

رسوب زدا هیدروفلو از آب موجود در سیستم برای انتقال سیگنال صوتی استفاده می‌کند تا با گسترش سیگنال در تمام سیستم موجب غیرفعال کردن باکتری‌ها و بایوفیلم‌ها شود. سیگنال‌های ثابت محیطی را برای کنترل مداوم باکتری‌ها فراهم می‌کند و باعث صرفه جویی در خدمات، زمان و هزینه‌های مربوط به رسوب زدایی و پاکسازی دستگاه یخ‌ساز می‌شود.
ذره‌های جلبک در نوشیدنی‌ها پدیدار نمی‌شوند و دستگاه‌ها رسوب را توسعه نمی‌دهند.
حذف بایوفیلم از سیستم‌های آب دشوار است. رسوبزدای هیدروفلو ضمن کنترل باکتری‌ها و قارچ‌ها، موجب صرفه‌جویی در زمان، هزینه و کار نیز می‌شود. پس از نصب رسوبزدا هیدروفلو، رستوران‌ها و خانه‌هایی که از کاهنده سختی آب استفاده می‌کردند دیگر به آن نیازی ندارند. رسوب آب شکل نمیگیرد، رسوبات آب موجود به مرور زمان ازبین می‌رود، بایوفیلم‌ها دیگر برروی لوله‌ها و تجهیزات شکل نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:   رازهای مهم سختی گیر آلتراسونیک که نمی‌خواهند شما بدانید !؟!

رسوبزدایی یخ سازهای یک رستوران با رسوبزدا هیدروفلو

یک رستوران زنجیره‌ای معروف در منطقه‌ی دالاس علی رغم پاکسازی مکرر دستگاه یخ‌ساز خود بازهم شاهد لجن‌های صورتی و سیاه برروی سطوح آن بود.

رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر,رسوبزدا

دستگاه را تمیز و یک رسوب زدا هیدروفلو مدل s38 روی آن نصب کردند. بعد از 30 روز دستگاه یخ‌ساز مورد بازرسی مجدد قرار گرفت. دستگاه عاری از جلبک و باکتری بود و حتی تغییر رنگی نیز در دستگاه مشاهده نشد.
رسوب زدای هیدروفلو ضمن از بین بردن باکتریهای موجود از ایجاد آلودگی جدید هم جلوگیری کرد. این رستوران رسوب زدا هیدروفلو را در تمام شعبه‌های خود نصب کرد. وبعد از نصب هیچگونه آلودگی بیولوژیکی درهیچ مکانی مشاهده نشد.
وقتی هزینه‌ی ماهانه‌ی کار و نگهداریِ رسوب زدایی و پاکسازی دستی با هزینه ی خرید رسوب‌زدای هیدروفلو محاسبه شد نتیجه بسیار بصرفه‌تر بود.
رسوب‌زدای هیدروفلو جایزه‌ی محصول نوآورانه سال 2015 را توسط انجمن ملی رستوران‌ها به عنوان محصولی کارآمد در دستگاه های یخ‌ساز، میزهای بخار و ماشین ظرفشویی دریافت کرد.

منبع:

https://blog.hydrotech.solutions/ice-machine-bio-control

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!