رسوب زدا هیدروفلو در تجهیزات فرآورده شیر

29 شهریور, 1400
رسوب زدا هیدروفلو

رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه بستنی سازی دیری ماید

ما بستنی را بدون رسوب زدایی شیمیایی دوست داریم

Dairymaid یک تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی است که بعنوان تولید کننده بستنی شناخته شده‌است. این شرکت به دنبال راه حل‌های غیر شیمیایی برای کاهش اثرات زیست محیطی، هزینه‌های جاری و نگهداری بود. به عنوان بخشی از آزمایش، رسوب زدا هیدروفلو در یکی از کندانسورهای برج خنک کننده نصب شد.

 

رسوب زدا هیدروفلو

 در تأسیسات این شرکت، این رسوب آهکی در انتهای لوله کندانسور به تنهایی با استفاده از راه حل شیمیایی ایجاد می‌شود.

 

رسوب زدا هیدروفلو

در مرکز Dairymaid، این لوله خازن رسوب با استفاده از رسوب زدا هیدروفلو پس از 4 هفته آزمایش و بدون راه حل شیمیایی رسوبزدایی شد..

 

رسوب زدا هیدروفلو

 تصویر بالا لوله‌های کندانسور را با تصفیه شیمیایی نشان می‌دهد.

 

رسوب زدا

 این تصویر، لوله‌های کندانسور را پس از 3 ماه عملیات رسوبزدایی با رسوب زدا هیدروفلو نشان می‌دهد. رسوب سخت شده از لوله خارج می‌شود.

گزارش آزمایش رسوب زدا هیدروفلو

“تغییر اساسی در سختی و پوسته پوسته شدن طی سه ماه ایجاد شد”.
رسوب آهک موجود را می‌توان به راحتی با دست در اکثر سطوح پاک کرد.
“هیچ رسوب جدیدی روی هیچ یک از لوله‌ها، نازل‌ها، قاب‌ها و سایر عناصر ایجاد نشد. صفحات داخلی بالای مخزن و حذف کننده‌ها تقریباً بدون رسوب و پوسیدگی بودند. ”
“افزایش زباله در مخزن نشان می‌دهد که سطوح توسط رسوب زدا هیدروفلو طی آزمایش سه ماهه تمیز شده‌اند.”
نکته قابل توجه این است که Dairymaid یک سایت مرجع (کندانسور دیگر در برج خنک کننده) را در همان سایت شناسایی کرد. این کندانسور فاقد رسوب زدا هیدروفلو است.

حتی اگر از مواد شیمیایی برای رسوبزدایی آب استفاده می‌شد، لوله‌ها سفید رنگ بودند و رسوب ضخیمی روی انتها و قاب لوله ایجاد می‌شد. صفحات داخلی بالای مخزن و حذف کننده‌ها نیز سفید رنگ با حالت پوسته پوسته شدن بودند.
رسوبات روی لوله‌ها و تجهیزات مبدل حرارتی یک لایه عایق تشکیل می‌دهد، انتقال حرارت را کاهش داده و انرژی را هدر می‌دهد. پوسته پوسته شدن بیشتر به تجهیزات آسیب می‌رساند زیرا لایه‌های رو به رشدی برای بایوفیلم و باکتری‌ها ایجاد می‌کند که باعث ایجاد شرایط ناامن و خوردگی می‌شود.
محصولات فناوری هیدروپت و رسوبزدا هیدروفلو در ساخت بهتر و کارآمدتر هستند که در قابلیت افزایش طول عمر، مصرف کمتر آب، اقتصادی‌تر، مواد شیمیایی کمتر تخصص دارند.

منبع:

https://hydropath.com/hydropath-loves-ice-cream/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.