کاربرد دستگاه رسوب زدا هیدروفلو در استخر پرورش ماهی

20 آذر, 1400

دستگاه رسوب زدا هیدروفلو چگونه آب استخر پرورش ماهی را تصفیه می‌کند؟

ابتدای تاریخچه پرورش ماهی به کشور چین بازمیگردد. با توجه به رشد جمعیت جهانی و همچنین افزایش تقاضا در جهت مصرف و تغذیه از گونه‌های مختلف آبزیان به خصوص ماهی‌ها روش‌های مختلفی برای پرورش و تکثیر ماهیان وجود دارد که رایج‌ترین این روش‌ها در کشور ما استخر پرورش ماهی میباشد. یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که در پرورش ماهی وجود دارد مشکل وجود رسوب و ایجاد جلبک در دیواره و کف استخر پرورش ماهی است. با استفاده از دستگاه رسوب زدا هیدروفلو می‌توان از تشکیل رسوب در آب جلوگیری کرد و رسوبات موجود را رفع کرد.در ادامه به این مسأله می‌پردازیم.

هزینه های بسیار گزافی جهت رفع این مشکل سالانه پرداخت میشود که میتوان به تمیز کردن چندین باره استخر در سال و استفاده بیش از حد از نیروی انسانی و کاهش گوشت ماهی اشاره کرد.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده در زمینه پرورش آبزیان شواهد بر این اساس است که بدن آبزیان نیاز به یون کلسیم و منیزیم دارد ( این یون ها عامل اصلی تشکیل رسوب میباشند) پس نمیتوان از آب سختی گیری شده جهت کاهش رسوب در استخر پرورش ماهی استفاده کرد.

در نهایت پس از بررسی و آزمایشات متفاوت نتیجه گیری ها بر این اساس بودند که استفاده از دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو با امواج رادیویی نه تنها به ماهیان آسیبی وارد نمیکند، بلکه تغییری نیز در PH آب و میزان کلسیم و منیزیم و کیفیت آب ایجاد نمیکند، همینطور از زبری دیواره و کف و ایجاد جلبک در استخر پرورش ماهی جلوگیری میکند.

( نتیجه آزمایشات به عمل آمده از این قرار بود که به علت رشد جلبک های اسپروژیر و هیدرودیکتیون که مقدار زیادی از مواد معدنی محلول در آب را جذب می کنند، غنی سازی آب از نظر زی شناوران گیاهی و جانوری بسیار مشکل میشود و در نهایت تولید گوشت ماهی بسیار کم میشود) و در نهایت پس از نصب دستگاه رسوب زدا هیدروفلو با امواج رادیویی شما میتوانید باشفافیت تمام استخر پرورش ماهی را بدون رسوب و جلبک مشاهده کنید ضمن اینکه آسیبی هم به آبزیان در استخر پرورش ماهی وارد نمیشود.

((نتایج تحقیقات به دست آمده از مقاله مدیریت آماده سازی استخر های پرورش کپور ماهیان))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.