رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه خودروسازی ژاپن

10 مرداد, 1400
رسوبزدا هیدروفلو در کارخانه خودروسازی ژاپن

کاهش رسوب و جلبک برای تولید کننده خودرو ژاپنی

از الف تا ی با رسوب زدا هیدروفلو. از اردن تا رود اردن ، امروز تمرکزمان روی ژاپن است.
این مطالعه، نصب رسوب زدا را بر روی یک برج خنک کننده‌ در کارخانه خودروسازی که متعلق به یک تولید کننده اصلی خودرو ژاپنی است، بررسی می‌کند. در این مطالعه اثرات رسوبزدا هیدروفلو بر رسوب و جلبک ثبت شد. این آزمایش در طول سه ماهه و نیم انجام گردید.
مبدل حرارتی و کمپرسور روغن به طور معمول هر سه سال یک بار باز می‌شوند. در آن زمان احتیاج به نظافت گسترده‌ای دارند، حتی اگر فرض کنیم که توسط مواد شیمیایی محافظت می‌شوند.

 

رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه خودروسازی ژاپن

قبل از نصب رسوبزدای هیدروفلو. پره‌های برج خنک کننده با رسوب و جلبک پوشیده شده

 

 

رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه خودروسازی ژاپن

۱۰۸ روز پس از نصب رسوبزدای هیدروفلو. رفع رسوب و جلبک‌ها به وضوح مشخص است

زمان آخرین بازرسی همزمان با پایان آزمایش بود. در بازرسی هیچ رسوبی دیده نشد. علاوه بر این ، جلبک (لجن) که به طور عادی قابل مشاهده است نیز وجود نداشت
‎اگرچه مبدل حرارتی دائما مشاهده نمی‌شد ولی پره‌های برج خنک کننده قابل دسترسی بودند و رشد جلبک‌ها به راحتی قابل کنترل بود. در طی سه ماه رشد جلبک به طور مداوم کاهش یافته بود.

‎کاهش رسوب و جلبک در برج‌های خنک کننده با رسوب زدای هیدروفلو

برج های خنک کننده در طیف وسیعی از کاربردها حیاتی هستند. از تهویه مطبوع در ساختمان‌های مسکونی یا تجاری ‌تا خنک کننده‌هایی در مقیاس بزرگ در صنایع مادر و تولید برق. برج های خنک کننده مشکلات زیادی دارند که رسوب زدای هیدروفلو می‌تواند آنها را برطرف کند
‎مسئله اصلی مقادیر رسوب در مبدلهای حرارتی است که باعث کاهش کارایی خنک سازی می‌شود و به هزینه‌های مداوم نگهداری نیاز دارد. علاوه بر این ، ممکن است در خود برج مشکلاتی به دلیل رسوب دوباره ، یا به دلیل رشد باکتری‌ها یا جلبک‌ها ، وجود داشته باشد.
عملکرد رسوبزدای هیدروفلو می‌تواند مانع از پنهان شدن رسوب سخت در مبدل حرارتی و برج شده و جلبک را کاهش دهد
‎این عمل باعث می‌شود تا با تصفیه شیمیایی کمتر (یا صفر) و غلظت‌ بیشتر ، هزینه های صرف شده برای فاضلاب، تخلیه و همچنین تصفیه شیمیایی کاهش یابد.

منبع:
https://hydropath.com/limescale-and-biofouling-reduction-for-japanese-car-manufacturer/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.