القای میدان الکتریکی در سیستم رسوب زدا هیدروفلو

31 فروردین, 1401

استفاده از القای الکتریکی در دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو برای رسوب زدایی

 

 

در این مقاله در مورد روش القای میدان الکتریکی در دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو برای از بین بردن رسوبات می‌خوانیم.

 

رسوب آهک از کربنات کلسیم حل شده در آب به شکل یون‌های باردار الکتریکی تشکیل می‌شود. هنگامی که وضعیت آب تغییر می‌کند (دما افزایش یا فشار کاهش می‌یابد)، آنگاه آب فوق اشباع شده و یون‌ها رسوب می‌کنند. ته نشینی باید در یک “مرکز هسته سازی” یا نقطه شروع، رخ دهد و این توسط سطوح لوله‎ها و تجهیزات فراهم می‌شود. بنابراین رسوب آهک به صورت یک توده جامد سخت بر روی سطوح تشکیل می‌شود.

 

فناوری هیدروپت از سیگنال الکتریکی AC برای جلوگیری از تشکیل رسوبات آهکی بر روی سطوح لوله‌ها و تجهیزات استفاده می‌کند. فناوری هیدروپت، با القای میدان الکتریکی بر یون‌های باردار الکتریکی نظیر ++CA و ++mg و 3hco نیرو وارد می‌کند و آنها را وادار به تشکیل خوشه‌ها (مجموعه‌های سست یون‌ها) می‌کند.

سپس، هنگامی که آب گرم می‌شود، این خوشه‌ها به عنوان مراکز هسته‌ای عمل می‌کنند و کریستال‌های ریز (5-50 میکرون) به صورت معلق در آب تشکیل می‌شوند. این کریستال‌ها توسط جریان آب از سیستم شسته می‌شوند و سطوح لوله‌ها و تجهیزات شفاف و بدون رسوب باقی می‌مانند.

 

القای الکتریکی توسط یک مبدل مخصوص متصل به حلقه‌ای از فریت‌ها انجام می‌شود. همانطور که یک سیم الکتریکی جریان را از نقطه A به B منتقل می‌کند، آب داخل لوله به عنوان یک رسانا عمل می‌کند و سیگنال الکتریکی القایی را در کل سیستم آب منتقل می‌کند. امواج سینوسی نوسانی سیگنال AC القایی باعث می‌شود یون‌های دارای بار مثبت و منفی خوشه‌های معلق در آب تشکیل دهند و از چسبیدن آنها به سطوح ناهموار جلوگیری کنند. آزمایش نشان می‌دهد که در مقایسه با سایر فناوری‌ها، فناوری هیدروپت چندین برابر کارآمدتر و مؤثرتر است.

بیشتر بخوانید:   سیستم رسوب زدا هیدروفلو با 1000 راه‌حل برای چالش‌های زیست‌محیطی

 

منبع:
https://hydroflow-israel.co.il/en/technology/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *