چگونه می‌توان به صرفه جویی در مصرف آب و ذخایر زیرزمینی دست یافت

12 بهمن, 1400

راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب

صرفه جویی در مصرف آب را می‌توان از طریق استراتژی‌ها و فعالیت‌های مختلف به دست آورد. با توجه به رشد روزافزون جمعیت و ثروت ملل در سراسر جهان، سیاست‌ها و فعالیت‌هایی که در زمینه صرفه جویی در آب انجام می‌شود برای حفاظت از آب سیاره ما ضروری است. با این حال، این استراتژی‌ها نمی‌توانند تقاضای انسان را به طور کامل برآورده کنند.

بنابراین، یک برنامه خوب باید به عواملی که بر مصرف آب خانگی تأثیر می‌گذارند، بپردازد. استفاده بهینه از آب برای اطمینان از اینکه ذخایر آب ما تمام نمی‌شود، بسیار مهم است. با کاهش میزان مصرف روزانه، می‌توانیم قبض‌های کلی خود را کاهش دهیم و آب شیرین دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سفره‌های زیرزمینی را حفظ کنیم. ما همچنین باید تأثیر خود را بر اکوسیستم خود در نظر بگیریم، بنابراین باید به طرق مختلف آب را حفظ کنیم. در اینجا چند پیشنهاد برای صرفه جویی در مصرف آب آورده شده‌است. شما همچنین می‌توانید این استراتژی‌ها را در خانه خود اعمال کنید. اگر می‌خواهید پول بیشتری در قبض آب و برق خود صرفه جویی کنید، از نکات این مقاله استفاده کنید.

صرفه جویی در مصرف آب را می توان با تغییر عادات خود به دست آورد، مانند خاموش کردن آب هنگام مسواک زدن، اصلاح یا انجام سایر کارهای خانه. یکی دیگر از راه های صرفه جویی در مصرف آب، کاهش میزان مصرف آب در هنگام دوش گرفتن است. یک خانواده 4 نفره که زمان دوش گرفتن خود را 5 دقیقه کاهش می دهد می تواند به طور بالقوه تا 1000 گالن آب در ماه ذخیره کند. یک خانه به طور متوسط حدود 400 گالن آب در روز مصرف می کند، بنابراین هر جایی که بتوانید مصرف را کاهش دهید می تواند باعث صرفه جویی فوری شود. یکی دیگر از عادت هایی که باید تعویض کنید مربوط به ماشین ظرفشویی و لباسشویی شما است. بارهای جزئی را متوقف کنید و منتظر بمانید تا بار کامل داشته باشید تا ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی خود را روشن کنید. تغییر عادات مقرون به صرفه ترین راه برای رسیدن به هدف خود در حفظ آب و در عین حال صرفه جویی در هزینه است.

 

 

دستگاه‌های رسوب زدای هیدروفلو خانگی

دستگاه‌های رسوب زدای هیدروفلو خانگی

 

 

راه‌های دیگر برای صرفه جویی در مصرف‌آب، نصب دستگاه‌های صرفه جویی در مصرف آب مانند استفاده از تایمرهای صرفه جویی در مصرف آب و محدود کردن مصرف آب در فضای باز است. نصب هواکش بر روی تمام شیرها و سینک‌ها و استفاده از وسایل با راندمان بالا نیز می‌تواند کمک کننده باشد. تنها چند مورد از این مراحل باعث صرفه جویی 1000 گالن آب در سال می‌شود، به خصوص اگر از وسایل قدیمی استفاده می‌کنید. یک راه عالی دیگر برای صرفه جویی در مصرف آب و فعال بودن در محیط زیست، استفاده از بشکه‌های باران است. در خارج از منزل، بشکه‌های باران می‌توانند تقریباً به طور کامل جایگزین مصرف‌آب در فضای باز شوند. یکی از بزرگترین مصارف آب، آبیاری در فضای باز در تابستان است. بشکه‌های باران تقریباً می‌توانند این استفاده پرهزینه از آب را در بسیاری از مناطق از بین ببرند. این امکان وجود دارد که تا نیمی از کل قبض آب خود را با انجام اقدامات کوچک برای جلوگیری از هدررفت آب در مصرف آب صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید:   استفاده از دستگاه رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه تولید محصولات لبنی در اوکراین

 

یکی دیگر از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب، حفظ و نگهداری و تعمیرات در زمان ضرورت است. به طور معمول، یک شیر آب نشتی 2.5 تا 10 گالن آب در روز آزاد می‌کند. همچنین باید از سلامت آبگرمکن خود نیز اطمینان حاصل کنید. مهم است که مطمئن شوید بدون رسوب است. اگر اینطور نیست، می‌تواند تأثیر جدی بر مصرف آب گرم شما داشته باشد. تنها 1/16 اینچ رسوب می‌تواند توانایی آبگرمکن شما در گرم کردن آب را تا 11 درصد کاهش دهد. بنابراین رسوب، استفاده از آب و انرژی بیشتر برای دستیابی به همان سطح بهره وری را باعث می‌شود.

 

 

رسوب زدا هیدروفلو,رسوبزدای هیدروفلو،رسوب زدای هیدروفلو،مصرف آب

 

 

اگر در یک منطقه دارای آب سخت زندگی می‌کنید و به یک راه جایگزین برای مقابله با رسوب در سیستم خود نیاز دارید. مهم است بدانید که استفاده از نرم کننده‌های آب تبادل نمک دیگر ضروری نیست. شما می‌توانید کلسیم سالم را در آب خود نگه دارید و بتوانید از تشکیل رسوب در سیستم لوله کشی و وسایل برقی خود جلوگیری کنید. جایگزین نه تنها از نظر مالی ارزان تر است، بلکه محیط زیست را با مواد شیمیایی آلوده نمی‌کند. از سیستم لوله کشی خود محافظت کنید و در عین حال در مصرف‌آب و انرژی صرفه جویی کنید. هر بار که در مصرف انرژی و آب صرفه جویی می‌کنید، پول بیشتری در جیبتان است.

 

در این مقاله درباره دستگاه‌های تصفیه آب هیدروفلو بیشتر بدانید.

 

چگونه می‌توان به صرفه جویی در مصرف آب دست پیدا کرد؟

• با استفاده از تایمر روی شیرهای آب در فضای باز، مصرف خود را در فضای باز کنترل کنید. اطمینان حاصل کنید که در اتصالات شلنگ، نشتی وجود ندارد. گذاشتن شلنگ به طور تصادفی باعث هدر رفتن 28000 گالن در یک دوره 24 ساعته می‌شود، اما حتی نشت یک قطره در شیر آب می‌تواند تا 5000 گالن در ماه مصرف کند.

بیشتر بخوانید:   تاییدیه بین المللی SGS باکتری کشی

• از جارو برای تمیز کردن فضاهای بیرونی مانند بالکن‌ها، راهروها و پیاده روها به جای استفاده از شلنگ استفاده کنید.

• در شرایط خشکسالی، چمن خود را فقط زمانی آبیاری کنید که به طور فعال در حال رشد است. چمن را هم خیلی کوتاه نکنید، تنظیم تیغه ماشین چمن زنی به ارتفاع 2-3 اینچ به سایه انداختن خاک و بهبود حفظ رطوبت کمک می‌کند

• گیاهان خود را در صبح آبیاری کنید، زیرا خورشید آنها را گرم می‌کند و در اوایل روز که دمای هوا و آب در پایین ترین حد است. افزودن مالچ در اطراف گیاهان و بسترهای گل نیز تبخیر را کاهش می‌دهد و به خاک کمک می‌کند رطوبت بیشتری را حفظ کند.

• از بشکه‌های باران در طول فصل بارندگی برای جمع آوری آب برای استفاده در زمان خشکسالی استفاده کنید.

• نصب آبیاری قطره‌ای را به جای آبپاش‌های معمولی در نظر بگیرید. آبیاری قطره‌ای می‌تواند مصرف‌آب را تا 30 درصد یا بیشتر در مقایسه با آبیاری بارانی معمولی کاهش دهد.

• تنظیم سیستم آبیاری شما برای اجرا در شب از نرخ‌های پایین تری که توسط شرکت‌های خدمات شهری ارائه می‌شود استفاده می‌کند و آب کمتری را در اثر تبخیر از دست می‌دهد.

• اگر استخر یا آبگرم دارید، از یک پوشش برای کاهش تبخیر استفاده کنید، که به نوبه خود آب مورد نیاز برای پر کردن استخر یا آبگرم را کاهش می‌دهد.

 

 

نظارت بر مصرف‌آب داخل ساختمان نیز مهم است. اکثر لوازم خانگی راهی برای کاهش مصرف آب دارند. یافتن و صرفه جویی بیشتر آب در خانه بهترین راه برای کاهش قبض است. راه‌های مختلفی برای فهمیدن میزان مصرف آب توسط هر وسیله‌ای در خانه شما وجود دارد.

 

 

• از بخش آب و برق خود بخواهید یک ممیزی مصرف‌آب انجام دهد.

• آیا لوازم اضافی در خانه شما وجود دارد؟ یک ماشین ظرفشویی قدیمی ممکن است بیشتر از حد لازم کار کند و آب بیشتری تخلیه کند. همین امر می‌تواند برای ماشین لباسشویی و خشک کن شما نیز صادق باشد. به دنبال جایگزین‌های با راندمان بالا باشید.

• یک راه آسان برای اطلاع از میزان مصرف کلی آب این است که قبض آب و برق خود را بررسی کنید و دقیقاً به شما بگوید چقدر آب مصرف می‌کنید. هنگامی که متوجه شدید چقدر آب مصرف می‌کنید، می‌توانید یک برنامه صرفه جویی در آب را شروع کنید که قبض آب شما را کاهش می‌دهد. مراقب هرگونه نشتی در شیرآلات، توالت‌ها و لوله‌های اطراف خانه خود باشید. اگر قبض آب شما به طور غیرعادی بالا به نظر می‌رسد، ممکن است در جایی از خانه شما نشت وجود داشته باشد. یک توالت نشتی که کار می‌کند می‌تواند تا 200 گالن آب در روز مصرف کند. یک شیر آب که 10 بار در دقیقه چکه می‌کند می‌تواند بیش از 40 گالن در ماه را هدر دهد. یک لوله زیرزمینی نشتی می‌تواند آب بیشتری را هدر دهد. برای بررسی نشتی در لوله کشی خود، تمام وسایلی که آب مصرف می‌کنند را خاموش کنید و کنتور آب خود را بخوانید. اگر مشاهده کردید که کنتور در حالی که از آب استفاده نمی‌شود افزایش می یابد، متوجه خواهید شد که نشتی پنهان دارید که باعث هدر رفتن آب و افزایش قبض آب و برق شما می‌شود.

بیشتر بخوانید:   نقش رسوبزدای هیدروفلو در انتخاب صحیح روش تصفیه آب سازگار با محیط زیست چیست؟

 

• بزرگ‌ترین راه برای صرفه‌جویی در مصرف‌آب و کاهش هزینه‌ها، تغییر عادت‌هایی است که باعث هدر رفتن آب می‌شود.

• دوش گرفتن در شب نه تنها به این دلیل که زمان استفاده از آب در زمان اوج نیست، بلکه ثابت شده‌است که رفتن به رختخواب بعد از حمام کردن انتخاب سالم تری است. مهمتر از همه، با کاهش 5 دقیقه زمان دوش گرفتن، می‌توانید تقریباً 1000 گالن آب در ماه ذخیره کنید.

• لباس‌هایتان دیر وقت در شب بشویید. ماشین لباسشویی که در شب کار می‌کند ارزان تر است زیرا اکثر مناطق آبی برای ساعات غیر اوج مصرف نرخ پایین‌تری دریافت می‌کنند. جایی که می‌توانید صرفه جویی واقعی در مصرف آب را مشاهده کنید، این است که قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی، منتظر بمانید تا بار کامل داشته باشید.

• هنگام مسواک زدن یا شستن دست‌ها، شیر آب را ببندید، مگر اینکه در انتها آبکشی کنید.

• یک روال تعمیر و نگهداری وسایل مصرف کننده آب خود را ایجاد کنید. رسوب آب سخت تأثیر جدی بر مصرف آب خواهد داشت، بنابراین حفظ سطح نگهداری باعث صرفه جویی در هزینه و آب می‌شود.

 

همانطور که مطالعه کردید، از راه‌های بسیاری و از طریق حفظ ذخایر طبیعی، در مصرف آب صرفه جویی کنید. چند عادت بد ساده می‌تواند مقدار قابل توجهی از آبرا هدر دهد. ما شما را به چالش می‌کشیم تا تعداد زیادی از این ایده‌ها را که اجرا کرده‌اید ثبت کنید و شروع به مقایسه مصرف آب خود از قبوض آب و برق خود در ماه‌های گذشته کنید. از میزان صرفه‌جویی در مصرف آب که فقط یک خانواده می‌تواند با تغییر برخی عادت‌های بد و امتحان رویکردهای جدید برای صرفه‌جویی در مصرف آب به دست آورد، شگفت‌زده خواهید شد.

 

 

منبع:
https://www.hydroflow-usa.com/water-savings-water-conservation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *