استفاده از رسوب زدا هیدروفلو در مرغداری

15 آذر, 1400

رسوب‌زدایی سیستم آبخوری نیپل در مرغ داری به کمک دستگاه رسوب زدا هیدروفلو


آبخوری نیپل یکی از انواع آبخوری های طیور موجود در بازار می باشد .این آبخوری‌ها بیشتر در سالن‌های مرغداری صنعتی و پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرند. اجزای تشکیل دهنده این سیستم معمولا از یک لوله کشی طویل که شامل یک لوله اصلی و یک مخزن، یک پمپ و چندین انشعاب به همراه چندین نازل میباشد تشکیل شده‌است. مطلب مورد نظر جهت بررسی سیستم آبخوری نیپل و گرفتگی ناشی از رسوب و رفع آن از طریق دستگاه رسوب زدا هیدروفلو میباشد.

در سیستم پرورش طیور مراقبت و تغذیه آنها مطلب بسیار مهمی میباشد. آب از جمله مواد ضروری است که به طور یقین تمامی موجودات زنده برای زنده ماندن به آن نیاز دارند و بدون وجود آب هیچ موجود زنده ای نمی تواند زنده بماند بنابراین پرندگان هم برای بقای زندگی خود به وجود آب نیاز دارند. اگر پرنده ها آب کافی و سالم را تغذیه نکنند در روند رشد آنها تاثیر منفی میگذارد. برای جلوگیری از تاثیرمنفی و عدم رشد طیور بهترین راه استفاده از دستگاه رسوب زدا با امواج رادیویی هیدروفلو میباشد.

اگر سیستم آبخوری مرغداری با نازل های ریزی که دارد دچار گرفتگی ناشی از رسوب بشود مضرات زیادی را به همراه دارد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
یکی از مهم ترین موارد گرفتگی ناشی از رسوب تحت تاثیر قرار گرفتن کیفیت آب و نیز گرفتگی نازل ها که خود موجب کمتر نوشیدن آب توسط پرندگان میشود.

تهیه آب کافی و سالم از ابتدای ورود جوجه تا پایان حضورش در مرغداری از مهمترین دغدغه های یک مرغداری میباشد.
کیفیت آب موجود جهت تغذیه طیور از مهمترین موارد مرغداری میباشد اگر آب آشامیدنی طیور آلوده باشند مشکلات باکتریایی را به همراه دارد که خود به تنهایی موجب بروز مشکلات متعددی چون تورم روده میشود و به دلیل حساس بودن بدن پرندگان این مسئله یک موضوع مهم و مورد توجه میباشد که در کشور های اروپایی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

 

از مزایای استفاده از دستگاه رسوب زدا برای سیستم آبخوری پرندگان میتوان به چند مورد اشاره کرد:

 

  • جلوگیری از رسوبات ناشی از داروهای پودری و داروهای با حلالیت کم در سیستم آبخوری نیپل و اتوماتیک
  • تسریع حرکت آب در سیستم آبخوری
  • از بین بردن بایوفیلم های تولید شده در سیستم های آبخوری
  • جلوگیری از گرفتن سوزن های آبخوری
  • ضد عفونی کردن سیستم آبخوری بعد از واکسیناسیون
  • کمک به هضم و جذب مواد غذایی در روده مرغ

دستگاه رسوب زدا با امواج رادیوی هیدروفلو مورد استفاده برای سیستم آبخوری نیپل در مرغداری‌ها، سری S-38 میباشد که این دستگاه خاصیت باکتری زدایی و رفع رسوبات جداره داخلی لوله کشی مدار سیرکوله را در پی دارد.

در صورت استفاده از دستگاه رسوب زدا با امواج رادیویی هیدروفلو دیگر نگران پرندگان خود در مرغداری نباشید. توجه داشته باشید که آبخوری ها باید به طور مرتب بررسی شوند و در نهایت آب خروجی از نازل ها چک شوند و مورد آزمایش قرار گیرند و از نبود آلودگی در داخل آن اطمینان حاصل شود و همچنین صحت عملکرد دستگاه مورد تایید قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.