دستگاه رسوب زدا هیدرو فلو چگونه اسید شویی را از لوله حذف می کند

26 تیر, 1402

دستگاه رسوب زدا هیدرو فلو چگونه اسید شویی را از لوله حذف می کند

دستگاه رسوب زدا هیدروفلو (HydroFlow) یک سیستم اصلاحگرفیزیکی است که برای حذف رسوبات و آهک از لوله‌ها و تجهیزات استفاده می‌شود. این دستگاه از اصل تاثیرگذاری کریستال های هموژن تولید شده توسط امواج رادیویی بر رسوبات بهره می‌برد. عملکرد اصلی آن بر مبنای ایجاد سیگنال های الکتریکی با فرکانس بالا ( باند AM) است که در آب تولید و منتشر میگردد.

زمانی که آب حاوی املاح معدنی رسوبی، از داخل لوله‌ها عبور می‌کند،امواج رادیویی که توسط دستگاه HydroFlow تولید می‌شوند در آب همانند جریان الکتریسیته منتشر می‌شوند. تأثیر امواج رادیویی بر روی رسوبات به دو شکل اصلی رخ می‌دهد:

1)تغییر ساختار رسوب: امواج رادیویی می‌توانند باعث تغییر ساختار داخلی رسوبات شوند. این تغییر ساختار در ماهیت کریستال ها می‌تواند منجر به جدا شدن رسوبات از سطح داخلی لوله و تشکیل ریزدانه‌های کریستالی شود که بتوانند به راحتی از طریق آب دور شوند.

2) کریستالیزاسیون: پدیده تشکیل رسوب (کریستالیزاسیون) در هسته های مرکزی متقارن کریستال در دمای  پایین تری نسبت به کریستالیزاسیون هسته های غیرمتمرکز بر روی سطوح اتفاق می افتد. بنابراین قبل از اینکه رسوب گذاری بر روی سطوح گرم (مبدل ها ، بویلرها و …)  انجام پذیرد.تمامی ذرات جذب هسته های مرکزی متقارن شده و تشکیل کریستال داده اند.میدان الکتریکی ارسال شده توسط تکنولوژی هیدروپت در فرکانس و قدرت  مشخصی به آب  ارسال می گردد و باعث افزایش دمای آب  نمی گردد.

تنها راه جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی سطوح این است که ذرات هسته مرکزی کریستال به اندازه کافی و در اندازه مناسب در نزدیک سطوح موجود باشند. هسته های مرکزی متقارن حدود 10 برابر بیشتر از هسته های مرکزی غیرمتقارن قابلیت جذب ذرات را دارا می باشند. نتیجتاً پدیده کریستالیزاسیون در محلول انجام می گردد.

بیشتر بخوانید:   سیزده دلیل برای برتری دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

به طور کلی، دستگاه رسوب زدا هیدروفلو با کریستال سازی و به کارگیری از امواج رادیویی سعی در جدا کردن و دور کردن رسوبات از لوله‌ها دارد. و سطح انتقال این روش به موثرترین اصلاحگر فیزیکی میباشد و نیازی به استفاده از مواد شیمیایی ضد رسوب و معلق کننده ندارد. حذف اسید شویی از دستگاه و تجهیزات موتورخانه توسط دستگاه های رسوب زدا هیدروفلو انجام می شود.به عبارت دیگر این تکنولوژی یک روش سرویس و نگهداری پیش گیرانه در تاسیسات مکانیکی می باشد که با کنترل و نظارت مداوم بر تمامی اجزای تاسیساتی نظیر لوله ها، پمپ های سیرکولاسیون، بویلرهای حرارتی و…موثر بوده و بدون نیاز به نصب یک دستگاه برای هر تجهیز ، تمامی یک مدار را تا طول کلی 5/1 تا 2 کیلومتر را در برمیگیرد .

بعد از ورود این تکنولوژی به ایران در سال 1384 صنایع بالادستی و تاسیساتی بسیار زیادی از مزایای رسوبزدای هیدروفلو منتفع شده اند. شرکت هیدروپت که ثبت اختراع تولید و به روز رسانی تکنولوژی هیدروفلو را در دنیا بر عهده دارد موفق به دریافت گواهی تاییدیه Solar Impulse به عنوان یک تکنولوژی نوآورانه در صنعت آب شده است.

لازم به توضیح است که این تائیدیه تنها به 1000 شرکت که با تکنولوژی خود موجبات حفظ محیط زیست، منابع آب، هوا، خاک را فراهم می آورند اعطا شده است. در صنعت تصفیه آب و فاضلاب، به تازگی جنبشی ایجاد شده است که مصرف مواد شیمیایی مضر و تا حد امکان کاهش یافته و از روش های جدید بابت کنترل سختی آب و مشکلات ناشی از رسوب و خوردگی استفاده شود.

بیشتر بخوانید:   رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو در ساختمان‌های سبز

شرکت رادین گستر سینا سابقه کنترل رسوب و خوردگی در سیستم های آب دریا با هدایت الکتریکی 75000 میکروزیمنس در سانتیمتر ، سیستم های خنک کاری صنعتی با آب شور با هدایت الکتریکی 30000 میکرو زیمنس در سانتیمتر و کنترل رسوب در پروژه های خاص تا TH (سختی کل) بیش ازppm 80000 را در کارنامه خود دارد.

با استفاده از دستگاه های رسوب زدا هیدروفلو بدون نیاز به فرآیند اسیدشویی از تجهیزات موتورخانه ساختمان خود حفاظت نمایید و همچنین در نگهداری و حفاظت محیط زیست کوشا باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!