چه چیزی در آب و یخ شما وجود دارد؟

14 فروردین, 1399
کاربرد رسوبزدای هیدروفلو در یخساز

چه چیزی در آب و یخ شما وجود دارد؟

دستگاه‌های یخساز در زندگی اکثر ما نقش اساسی دارند. حال اینکه رسوبزدا این بین چه نقشی دارد بهتر است با هم بررسی کنیم. چه در خانه، چه در مراکز تهیه غذا و کافی‌شاپ ها، ما در نوشیدنی‌های موردعلاقه خود از یخ لذت خواهیم برد. بازرسهای بهداشت در اکثر شهرها طبق برنامه زمانبندی خود از هر رستوران بازدید می‌کنند و یخساز ها و یخچالها معمولاً اولین جایی هستند که در آشپزخانه رستوران به چشم می‌آیند.

یخساز ها به طور مداوم برای تولید مقادیر زیادی یخ بکار می‌روند و این در حالی است که در دمای پایین باعث کندی رشد باکتری‌ها و جلبکها می‌شود، در واقع یک محیط ایده‌آل برای بسیاری از انواع باکتری‌ها فراهم می‌کند که برای از بین بردن هر نوع آلودگی باید به طور مداوم تمیز و رسیدگی شود.

کاربرد رسوبزدای هیدروفلو در یخساز

دستگاه یخ‌ساز با بایوفیلم

خطرات خوردن یخ در این حالت
یخ‌سازان برای اطمینان از عدم رشد باکتری‌ها و از بین بردن آنها در فضای تولید یخ یا ظرفهای ذخیره‌سازی یخ، نیاز به ضدعفونی و پاکسازی برنامه‌ریزی شده دارند. طیف وسیعی از باکتری‌ها که در محیط سرد زنده مانده‌اند از جمله لیستریا، ایکولای، شیگلا و حتی شیوع لژیونلا که در یخساز های بیمارستان می‌توانند رشد کنند. بایوفیلم تعدادی از گونه‌های باکتری را محصور می‌کند و حتی در برابر مواد شیمیایی، بصورت مؤثر از باکتری‌ها محافظت می‌کند.
به بایوفیلم معمولا لجن و جلبک گفته می‌شود که به سرعت در محیطهای مرطوب رشد می‌کند. در دستگاه‌های یخساز با “سیکل پاکسازی” اغلب تجهیزات را ضدعفونی نمی‌کنند و بایوفیلم و باکتری‌های مرتبط را ازبین نمی‌برند. متوقف کردن تولید یخ برای تمیز کردن کامل دستگاه نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد تا اطمینان حاصل شود که یخ برای شیفت بعدی در دسترس خواهد بود. با توجه به اینکه ما آبی تمیز و بدون طعم مواد شیمیایی می‌خواهیم، روند تمیز کردن و نگهداری فرآیندی دشوار و وقتگیر است که نیاز به برنامه دارد تا استفاده از مواد شیمیایی و ابزارها هیچ پسماند اضافی باقی نگذارد.

بیشتر بخوانید:   رسوبزدایی بایوفیلم موجود در آب شیرین کن با رسوب زدا هیدروفلو

ضد عفونی کننده جایگزین برای یخ ساز

به عنوان جایگزینی برای این فرآیند، می‌توان یک دستگاه رسوبزدا هیدروفلو نصب کرد. دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو دستگاه‌هایی سازگار با محیط زیست هستند که سالهاست در سراسر جهان توزیع می‌شوند. پیش از 20 سال پیش، هلدینگ هیدروپت، واقع در ایالات متحده، با القاء یک سیگنال قوی اما بی ضرر با قدرت 150 کیلوهرتز در سراسر سیستم لوله‌کشی، فرآیندی طراحی کرد که مایعات را تصفیه می‌کند.

لوله و سیال داخل آن به عنوان یک مجرا عمل می‌کند که به انتشار سیگنال کمک می‌کند. القای سیگنال از تجمع رسوب و بایوفیلم در سیستم‌های لوله کشی جلوگیری می‌کند و به تدریج رسوبات موجود را ازبین می‌برد این اقدام پیشگیرانه به طور قابل توجهی هزینه‌های انرژی، مواد شیمیایی، رسوب زدایی آب و نگهداری آن را کاهش می‌دهد که باعث افزایش طول عمر تجهیزات و لوله‌ها می‌شود.

کاربرد رسوبزدای هیدروفلو در یخساز

نصب رسوب زدا هیدروفلو S38 بر روی یخساز صنعتی

بایوفیلم غالباً در سیستمهای آب به رسوب تبدیل می‌شود که حذف آن دشوار است، بنابراین رسوب زدای هیدروفلو علاوه بر حذف باکتری‌ها و کنترل رسوب باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و نیروی کار می‌شود. آشپزخانه‌ها و خانه‌هایی که از سختی گیرهای آب استفاده می‌کنند، دیگر پس از نصب رسوب زدا هیدروفلو به آنها نیاز ندارند. با نصب سختی گیر هیدروفلو دیگر رسوب شکل نمی‌گیرد و رسوب موجود با گذشت زمان حذف می‌شود.
یک رستوران زنجیره‌ای در منطقه دالاس/ فورت ورث یک دستگاه رسوب زدا ی هیدروفلو را روی دستگاه یخساز نصب کرد چراکه علاوه بر تمیز کردن مکرر، لجن و بایوفیلم را داخل دستگاه می‌دیدند. پس از تمیز کردن دستگاه، یک عدد رسوبزدا هیدروفلو مدل S38  نصب شد.

بیشتر بخوانید:   یافتن دستگاه ایده آل رسوب زدا هیدروفلو

بعد از 30 روز دستگاه یخساز مورد بازرسی قرار گرفت و هیچ جلبک و تغییر رنگی در جداره‌ها به عنوان علائمی از باکتری در دستگاه وجود نداشت. رسوب زدای هیدروفلو ضمن از بین بردن باکتری‌های موجود، از آلودگی جدید جلوگیری می‌کند. این رستوران بعد از 6 ماه استفاده، این رسوب زدا ی هیدروفلو را در کلیه رستورانهای خود نصب کرد که هیج ضرری برای محیط زیست ندارند.
هنگامی که هزینه‌های نگهداری و نیروی انسانی برای تمیز کردن دستی یک دستگاه یخساز و خنک نگهدارنده بصورت ماهانه محاسبه شد، هزینه یک دستگاه هیدروفلو در طی 4 ماه قابل پوشش بود.
رسوب زدای هیدروفلو جایزه نوآوران سال را توسط انجمن ملی رستورانها برای برنامه‌های کاربردی در دستگاه‌های یخ ساز و خنک کننده، دستگاه‌های تولید بخار و ماشین ظرفشویی دریافت کرد. با استفاده از رسوب زدای هیدروفلو هزینه و نیروی انسانی مرتبط با کاربرد نرم کننده‌های آب از بین می‌رود.

کاربرد رسوبزدای هیدروفلو در یخساز

سیستمهای رسوب زدا ی هیدروفلو با استفاده از فناوری هیدروپت، کاربردی مؤثر دارند و با مصرف کمتر از 10 دلار برق در سال کار می‌کنند. این دستگاه‌ها هیچ قسمت متحرکی ندارند و 24 ساعته و 7 روز هفته برای کنترل باکتری‌ها و رسوب کار می‌کنند و سختی گیرهای هیدروفلو مصرف آب، مواد شیمیایی و انرژی را کاهش می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان بخش فروش رسوبزدا هیدروفلو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!