کاربرد دستگاه رسوب زدا هیدروفلو در سیستم‌های مه‌پاش

29 آذر, 1400

دستگاه تصفیه آب و رسوب زدا هیدروفلو برای نازل‌های اسپری و سیستم‌های مه پاش

HYDROPATH یک شرکت بریتانیایی است که در سراسر جهان فعالیت می‌کند. دستگاه رسوب زدا هیدروفلو نیز برنده جایزه محلول شناخته شده عاری از  مواد شیمیایی برای رسوب آهک و رسوب زیستی در تهویه مطبوع است. به همان اندازه هم هیدروپت نتایج شگفت انگیزی در مطالعات موردی مستند در صنعت دارد.

در اینجا می‌خواهیم یکی دیگر از تخصص‌ها و راه‌حل‌های فناوری پاک این شرکت را برجسته کنیم. در این کاربرد از رسوبزدا هیدروفلو در صنعت برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مواد شیمیایی، نگهداری و تجهیزات استفاده می‌شود.

سرهای اسپری، میله‌های اسپری، نازل‌های اسپری، سیستم‌های مه پاش، سیستم‌های مرطوب کننده، سیستم‌های آبیاری، سیستم‌های شستشو و نازل‌های دوش می‌توانند با رسوب آهک مسدود شوند و مشکلات رسوب زیستی را تجربه کنند.

دستگاه سختی‌گیر هیدروفلو بر روی انواع سیستم‌های نازل اسپری در صنایع تولیدی، کارخانه‌های فولاد، پردازش آلومینیوم، کارخانه کاغذ، کارخانه سیمان، تولید مواد غذایی، کشاورزی، رستوران‌ها، خرده فروشی و کارواش‌ها کار می‌کند.

 

رسوب زدا هیدروفلو

در مطالعات موردی زیر، شواهدی مبنی بر صرفه جویی قابل توجهی در استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن و نگهداری از تجهیزات، صرفه جویی در مصرف آب، بازگشت سریع سرمایه و همچنین صرفه جویی در انرژی و کمک به طول عمر تجهیزات پیدا خواهید کرد.

مطالعه موردی 1

محل

هچری، هلند

مسئله

رسوبات آهک باعث انسداد شده بود و عملیات تعمیر و نگهداری برای حفظ عملکرد مطلوب سیستم اسپری انجام شد.

نتایج با دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

“با واحدهای رسوبزدا هیدروفلو، تقریباً (حدود) 60% کار کمتر روی نازل‌ها انجام می‌شود و پوسته پوسته شدن در کابینت‌های اسپری نیز محدود و به مقدار ناچیز می‌باشد که 50٪ کمتر از قبل نصب واحدهای رسوبزدا هیدروفلو است .”

مطالعه موردی 2

محل

کارخانه فولاد، انتاریو، کانادا

مسئله

ایجاد رسوب آهک و انسداد در نازل‌های میله اسپری و همینطور برنامه تولیدی سیستم لوله کشی چرخشی به دلیل خرابی اسپری، گرفتگی و نگهداری قطع می‌شود. لوله‌کشی ذخیره مسدود می‌شود و نیاز به فشار مکانیکی و اسپری‌های فشار بالا برای رفع رسوب آهک و انسداد وجود دارد. نازل‌ها و میله‌های اسپری نیاز به تمیز کردن مکانیکی و شیمیایی با استفاده از نیروی انسانی و مواد شیمیایی خطرناک دارند. مشتری هزینه‌های نگهداری و تعویض سیستم را تقریباً 35000 دلار در سال تخمین می‌زند.

نتایج با دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

• مشتری: “نتایج غیرقابل انکار بود!!”
• خط عرضه و تأمین که 65 درصد گرفتگی داشت به 10 درصد کاهش یافته‌است.
• این سیستم در حال حاضر به مدت 1 سال از زمان نصب بدون خاموش شدن یا انسداد و فقط با بازرسی کار می‌کند.
• ROI (بازده سرمایه گذاری) برای این برنامه 3 ماه محاسبه شد.
• صرفه جویی سالانه در نگهداری و تجهیزات 35000.00 دلار ارزیابی شد.

 

مطالعه موردی 3

محل

فروشگاه مواد غذایی با 3000 مغازه، ایالات متحده آمریکا

مسئله

در این مورد از سیستم‌های مه پاش برای تمیز و شفاف نگه داشتن ویترین‌های تولیدی استفاده می‌شود. رسوب و سفیدک در داخل نازل‎های سیستم آبپاش تشکیل شده بود.

نتایج با دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

• رسوب آهک بر روی ظاهر و صافی نازل براحتی قابل چشم پوشی بود.
• تمیز کردن، شستن یا از بین بردن سفیدک و آهک آسان بود.
• تعمیر و نگهداری 75 درصد کاهش یافت.
• ROI یا بازده سرمایه در عرض 3 ماه پس از نصب به دست آمد.

 

 

7 دلیل برای انتخاب دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

 

نصب آسان

نصب آن در زیر دیگ بخار (روی لوله ورودی سرد) ساده‌ است.

هزینه عملیات کم

مستقیماً از دیگ بخار PCB (بدون نیاز به منبع تغذیه خارجی) با کابل سه متری تغذیه می‌شود. (هزینه کارکرد آن تقریباً 1.50 پوند در سال است)

مقاوم سازی آسان

از طریق یک گیره روی لوله کشی نصب می‌شود (نیازی به بریدن لوله یا تخلیه آب نیست).

پایدار – بدون مواد شیمیایی

سازگار با محیط زیست است زیرا از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌کند (رقبا از انواع الکترولیتی استفاده می‌کنند که دارای آندهای قربانی روی هستند که مقادیر کمی را در آب آزاد می‌کنند)

ثبت اختراع

دارای یک فناوری تصفیه‌کننده الکترونیکی آب ثبت‌شده است که در آن سیگنال در کل لوله‌های آب سرد و گرم منتشر می‌شود، که برای Intergas منحصر به فرد است زیرا ما از مبدل‌های حرارتی صفحه به صفحه استفاده نمی‌کنیم، بنابراین راه آب همیشه باز است و به سیگنال الکترونیکی اجازه می‌دهد تا بدون وقفه جریان یابد.

از بین بردن آهک جدید/موجود

سیگنال (خوشه‌ای) باعث می‌شود که هرگونه رسوب آهکی موجود به یکدیگر بپیوندد و هنگامی که در معرض گرما قرار می‌گیرد، متبلور شده و با جریان آب از لوله کشی خارج می‌شود و از ایجاد هرگونه آسیب جلوگیری می‌کند. این سیگنال همچنین هرگونه رسوب آهکی موجود را که به لوله داخلی چسبیده‌است، در نهایت با گذشت زمان، با توجه به سرعت جریان، دما و سختی پاک می‌کند.

سیگنال در همه جهات حرکت می‌کند

سیگنال می‌تواند به سمت بالا و پایین دست دستگاه رسوب زدا هیدروفلو سری HS-38 جریان یابد، مشروط بر اینکه یک مسیر روشن در داخل آبراه ها وجود داشته باشد، با این حال توصیه می‌کنیم برای بهترین نتایج در نزدیکترین فاصله به منبع تولید گرما نصب شود.

 

 

فناوری برنده جایزه

رسوب زدا هیدروفلو

هیدروپت از سال 1992، به برخی از پایدارترین مشکلاتی که در سیستم‌های آب رخ می‌دهد، مانند رسوب آهکی و رسوب زیستی پرداخته‌است. دستگاه رسوب زدا هیدروفلو یک فناوری تصفیه آب ثبت اختراع شده و بدون استفاده از مواد شیمیایی است که در سال 2021 توسط Solar Impulse به عنوان یک فناوری پاک شناخته شد. این فناوری هم سودآور است (در هزینه مشتری صرفه جویی می کند) و هم پایدار (صرفه جویی در آب، انرژی و مواد شیمیایی).

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص استفاده از دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو برای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی، با ما تماس بگیرید.

 

 

منبع:
https://hydropath.com/hydroflow-water-treatment-for-spray-nozzles-and-misting-systems/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.