رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه فرآورده‌‌‌‌‌‌‌‌های لبنی تایمز در باکینگهام شایر | مبدل های حرارتی

hydroflow-رسوب زدا هیدروفلو

رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه فرآورده‌‌‌‌‌‌‌‌های لبنی تایمز در باکینگهام شایر

تکنولوژی رسوب زدایی هیدروفلو در کارخانه فرآورده‌‌‌‌‌‌‌‌های لبنی تایمز

کارخانه فرآورده‌‌‌‌‌‌‌‌های لبنی تایمز واقع در باکینگهام شایر، با بکارگیری تکنولوژی رسوب زدا هیدروفلو صرفه جویی قابل توجهی در مصرف مواد شیمیایی CIP، زمان توقف خط تولید و میزان شیر هدر رفته ناشی از ایجاد رسوبات آهکی و شیر در مبدل‌‌‌‌‌‌‌‌های حرارتی، نموده است.

این کارخانه که تولید کننده فرآورده‌‌‌‌‌‌‌‌های لبنی مانند ماست و خامه است، در ناحیه‌ای با آب بسیار سخت واقع شده است. اخیراً به منظور مقابله با این مشکل، از چند دستگاه رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو در سه بخش از این کارخانه برای کنترل رسوبات آهکی منابع تغذیه آب و از یک دستگاه هم در خط تولید شیر قبل از مبدل حرارتی استفاده شد.

 

hydroflow-رسوب زدا هیدروفلو

یک دستگاه رسوبزدای هیدروفلو مدل C45 در خط تولید شیر نصب گردید. قبل از نصب رسوبزدای هیدروفلو، اپراتورها می‌‌‌‌‌بایست دو بار در هفته خط تولید را متوقف کرده و آن را با اسید فسفریک تمیز کنند. بعد از نصب رسوبگیر هیدروفلو، تنها یک بار در هفته نیاز به پاک سازی و CIP خط تولید است. علاوه بر افزایش تولید، میزان اسید فسفریک لازم برای اسید شویی CIP حدود 50 درصد کاهش یافت.

نحوه عملکرد رسوبزدا هیدروفلو

رسوبگیر الکترونیکی هیدروفلو، یک دستگاه اصلاحگر فیزیکی آب است که از ایجاد رسوبات آهکی شامل کربنات کلسیم و منیزیم جلوگیری می‌‌‌‌‌کند. نحوه کار این دستگاه، انتشار میدان الکتریکی با فواصل زمانی متغیر در طول لوله است.

این میدان الکتریکی با ایجاد خوشه‌‌‌‌‌‌‌‌های یونی معلق در آب که به عنوان هسته‌‌‌‌‌‌‌‌های کریستال‌‌‌‌‌‌‌‌های معلق عمل می‌‌‌‌‌کنند باعث می‌‌‌‌‌شود که بی کربنات‌‌‌‌‌‌‌‌های محلول به جای رسوب گذاری بر روی سطح به شکل کریستال‌‌‌‌‌‌‌‌های معلق و غیر چسبنده تبدیل شوند. بنابراین کریستال‌‌‌‌‌‌‌‌های معلق، به لوله یا سطوح مبدلهای حرارتی نمی‌‌‌‌‌چسبند و با جریان سیال از محل خارج می‌‌‌‌‌شوند.

از مزایای خاص رسوب زدا هیدروفلو برای مثال، تأثیر این دستگاه بر دو طرف مدار لوله کشی است. علاه بر این، رسوبزدا بر آب ساکن (بدون جریان) نیز تاثیر داشته و محدود به آب عبوری از محل دستگاه نیست. دستگاه سختیگیر هیدرفلو هم بر روی سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌های قدیمی ‌‌‌‌‌و هم سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌های جدید قابل نصب است.

به دلیل هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌های عملکردی بسیار پایین در مدت زمان کوتاهی هزینه خرید جبران خواهد شد. این دستگاه برای محیط زیست هم فوایدی مثل کاهش مصرف سوخت و انرژی و عدم شور نمودن پساب ناشی از سختی گیرهای رزینی را در بر خواهد داشت.
پروژه‌های مرتبط در زمینه مبدلهای حرارتی:

hydroflow-رسوب زدا هیدروفلو

error: Content is protected !!