استفاده از دستگاه رسوب زدای هیدروفلو در مرکز توانبخشی سگ‌ها

11 بهمن, 1400
رسوب زدای هیدروفلو

تصفیه آب استخر درمانی سگ با رسوبزدای هیدروفلو


در 22 سپتامبر 2011، TOPS Veterinary آزمایشی را برای مطالعه اثربخشی فناوری رسوب زدا هیدروفلو بر روی استخرهای درمانی خود برای سگ‌ها آغاز کرد.

تاپس در زمینه توانبخشی دامپزشکی فعالیت می‌کند و یکی از گزینه‌های درمانی که اغلب از آن استفاده می‌کند، درمان با تردمیل آبی است. این مرکز دارای دو استخر درمانی با ظرفیت 1000 گالن است که توسط یک سیستم فیلتراسیون شنی بزرگ، یک پمپ فیلتراسیون با سرعت دوگانه و یک تقویت کننده برای جت‌ها پشتیبانی می‌شود.

 

استفاده از رسوب زدای هیدروفلو در استخر درمانی سگ

استفاده از رسوب زدای هیدروفلو در استخر درمانی سگ

 

قبل از مطالعه آزمایشی، تاپس استخرهای خود را با دوز سطح پایین کلر و سیستم یونیزاسیون مس تصفیه کرد. علاوه بر این، از مواد شیمیایی برای افزایش و کاهش pH و سایر پارامترها به طور منظم استفاده شد. استخرها با آب چاه تاسیسات پر شدند که برای حذف سطوح بالای گوگرد (19 پی پی ام) تصفیه شد. اگرچه آب تصفیه می‌شود، اما دیواره‌های استخر به رنگ سبز درآمده بود، که کارکنان حدس می‌زدند که یا نتیجه گوگرد باقی مانده در آب پس از تصفیه یا رشد جلبک است.

 

علاقه تاپس به سیستم رسوب زدا هیدروفلو دو جنبه داشت: اول، می‌خواست ببیند آیا می‌تواند با استفاده از سیستم با مقدار کم مواد شیمیایی استخر، سطح باکتری‌ها را صفر نگه دارد. دوم، می‌خواست بداند که آیا این سیستم تأثیری بر رنگ مایل به سبز دیواره‌های استخر دارد یا خیر.

سگ نسبت به انسان، آلودگی و باکتری‌های بیشتری را به استخر وارد می‌کند و بار بسیار بیشتری را بر سیستم درمان وارد می‌کند. استفاده از یک استخر برای تقریباً 8 تا 10 سگ در روز این تأثیر را به خصوص در چنین استخر کوچکی افزایش می‌دهد. آزمایش سیستم رسوب زدا هیدروفلو 9.5 هفته به طول انجامید.

 

تاپس قبل از نصب سیستم تصفیه جدید چندین اندازه گیری پایه انجام داد. اولین اندازه‌گیری‌ها قبل از شستشوی معکوس، پس از شوک عصر شب قبل انجام شد. آنها نشان دادند که با روش تصفیه فعلی این مرکز، آب استخر نسبتاً عاری از باکتری بود و تنها پنج کلنی ظاهر شد. با این حال، دیواره استخر مملو از باکتری بود و کلونی‌های زیادی در آزمایش ظاهر شدند.

مجموعه دوم اندازه‌گیری‌ها پس از شستشوی معکوس، با یک دوره تثبیت دو روزه برای تنظیم pH انجام شد. آب استخر همچنان اساساً عاری از باکتری است و تنها یک کلنی ظاهر می‌شود. در مرحله بعد، تأسیسات استخر را به مدت یک روز در خدمت قرار داد و باکتری‌ها توسط سگ‌ها وارد شدند.

یک آزمایش صبح روز بعد، پس از بهداشت عصر انجام شد. هیچ کلنی ظاهر نشد، که نشان می‌دهد پروتکل درمانی فعلی این مرکز حتی با وارد کردن باکتری‌ها به آب توسط سگ‌ها مؤثر بوده‌است.

 

انجام تست آزمایشگاهی روی استخر سگ

انجام تست آزمایشگاهی روی استخر سگ

 

تأثیر دستگاه رسوب زدای هیدروفلو بر استخرهای درمان سگ

سپس سیستم رسوبزدای هیدوفلو نصب شد و تاپس به برنامه دوز شیمیایی معمول خود ادامه داد، اما بدون شستشوی معکوس اضافی. هدف این بود که مشخص شود آیا سیستم رسوب زدای هیدروفلو اثرات منفی بر سطوح باکتری دارد یا خیر، و ارائه یک خط پایه برای سیستم جدید، اما بدون کاهش مواد شیمیایی. پس از دو هفته، آزمایش‌ها نشان داد که سیستم جدید سطح باکتری‌ها را افزایش نداده و هیچ کلونی ظاهر نشد.

تاپس این طرح درمانی را برای چهار هفته دیگر ادامه داد. آزمایش‌ها در علامت‌های چهار و شش هفته ادامه یافت و هیچ کلونی باکتری را نشان نداد. تا شش هفته، حداکثر زمان بین شستشوی معکوس سپری شده بود. همچنین مشخص شد که طرح تصفیه هیچ تاثیری بر فشار پمپ فیلتر ندارد.

سپس، تاپس سیستم رسوب زدای هیدروفلو را به مدت دو هفته با کاهش 25 درصدی مواد شیمیایی و سیستم یونیزاسیون مس خاموش کرد. آزمایش پس از شستشوی معکوس نشان داد که آب حتی با کاهش مواد شیمیایی، عاری از باکتری باقی می‌ماند.
برای 1.5 هفته بعدی، کارکنان مواد شیمیایی را 50 درصد کاهش دادند و همچنان سیستم یونیزاسیون مس را خاموش کردند. آب استخر همچنان دارای تعداد بسیار کم باکتری بود.

 

در پایان مطالعه آزمایشی، تاپس دوباره دیواره استخر را آزمایش کرد. به دلیل ماهیت باکتری‌زای گچ استخر، انتظار نتایج متفاوتی از آزمایش پایه را نداشت. با این حال، این آزمایش بهبودی در میزان باکتری‌ها را نشان داد، با این حال انتظار می‌رود بهبودهای بیشتری در طول زمان انجام شود.

نتایج نشان داد که این مرکز می‌تواند استفاده از مواد شیمیایی را در استخرهای خود کاهش دهد و در عین حال محیط بهداشتی را با اجرای سیستم رسوب زدای هیدروفلو حفظ کند. اگرچه نتایج نشان داد که استفاده از مواد شیمیایی را میتوان تا 50 درصد کاهش داد، این مرکز همچنان از کاهش 25 درصدی برای حفظ حداقل امضای کلر در استخر در همه زمان‌ها استفاده می‌کند.

 

به گفته کارکنان، شفافیت استخر ها در طول آزمایش عالی باقی ماند، بدون کاهش قابل توجه شفافیت آب. همچنین تغییر محسوسی در فشار پمپ فیلتر وجود نداشت، احتمالاً به دلیل این واقعیت است که پمپ فیلتر پایین‌تر از درجه است و فشار گرانشی بیشتری بر آن وارد می‌کند. این با تاریخچه استخر مطابقت دارد، زیرا کارکنان تقریباً هرگز فشار پمپ را قبل از شستشوی معکوس افزایش نمی‌دهند.

نصب سیستم تصفیه جدید به تاپس اجازه داد تا بار شیمیایی خود را کاهش دهد و سیستم بهداشت مسی خود را بدون تأثیر منفی در تعادل آب و افزایش رشد باکتری خاموش کند. اگرچه این سیستم تمام باکتری‌های روی دیوار را از بین نمی‌برد، اما تعداد کلنی‌ها را در مقایسه با سیستم قبلی درمان بسیار کاهش داد.

 

تاپس روزانه 6 تا 10 سگ را در استخر درمان می‌کند و تنها با 1000 گالن آب در گردش است. خاک، شوره و باکتری‌ها می‌توانند به سرعت جمع شوند. شفافیت و کیفیت آب با سیستم جدید، حتی در شلوغ ترین زمان‌های شنا، بکر باقی ماند. کاهش استفاده از مواد شیمیایی به این مرکز امکان صرفه جویی در هزینه‌ها را داده‌است و با آزمایش‌های بیشتر ممکن است بتواند استفاده از مواد شیمیایی را حتی بیشتر کاهش دهد.

 

امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد محصولات ما و تأثیر آنها بر جامعه و منابع آب بیشتر بدانید.

 

منبع:
https://www.hydroflow-usa.com/Canine-Connection

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.