تأثیر مثبت سیستم رسوب زدا هیدروفلو بر روی خطوط لوله انتقال معدن سنگ گچ

20 مهر, 1400

سیستم رسوب زدا هیدروفلو سرعت جریان انتقال را در معدن سنگ گچ ثابت نگه می‌دارد

در این نوشتار موردی را نشان می‌دهیم که چگونه سیستم رسوب زدا هیدروفلو انسداد رسوبات را در صنعت معدن کاهش می‌دهد. معدن نیکل نوریلسک دارای مشکلات عمده‌ای در میزان جریان بود. در این کار استخراج و ذوب، سنگ گچ (سولفات کلسیم، CaSO4) از طریق خطوط لوله 219-245 میلی متر OD به مسافت 1 کیلومتر منتقل می‌شود.

خطوط لوله مملو از رسوبات گچ شده و جریان را تا حدی کاهش می‌دهد بطوریکه تولید تقریبا به مدت یک ماهو نیم برای تمیز کردن خطوط لوله متوقف می‌شود. رسوبات بسیاری تشکیل می‌شود، تا حدی که لوله‌ها به طور کامل مسدود می‌گردد.

اتفاقی که هر 1.5 ماه یکبار بدون استفاده از دستگاه هیدروفلو برای لوله‌ها می‌افتد

انواع زیادی از تشکیل رسوب می‌تواند در خطوط انتقال محصول رخ دهد. مسدود شدن لوله‌ها و سوپاپ‌ها، افزایش فشار و کاهش جریان، همچنین یک مشکل رایج در پمپ‌های هدایت سیال، در برج‌های خنک کننده و مبدل‌های حرارتی است. و همینطور در خطوط انتقال آب آهک یا محلول هیدروکسید کلسیم و همینطورسایر افزودنی‌ها. در معدن نیکل نوریلسک x2 ، دستگاه رسوب زدا هیدروفلو بصورت سفارشی نصب شد.

آنچه نشان داده شد این بود که بر روی لوله‌های بدون رسوبزدایی، کاهش چشمگیری در میزان جریان وجود دارد. از 160 متر مکعب در ساعت تا حدود 40 در 45 روز. با نصب رسوب زدا هیدروفلو سرعت جریان تقریبا ثابت باقی می‌ماند. جریان در لوله تصفیه نشده وقتی به مقدار بحرانی خود رسید متوقف شد.
در حالی که با سیستم رسوبزدا هیدروفلو لوله پاکسازی شده در دوره آزمایشی به مقدار بحرانی نرسید و در کل دوره تقریبا ثابت ماند.

بیشتر بخوانید:   دریافت جایزه معتبر نوآوری‌های آشپزخانه توسط سیستم رسوب زدا هیدروفلو

واحدهای رسوبزدا هیدروفلو یک راه‌حل ساده غیر شیمیایی برای مشکل ذخایر معدنی سخت بدون نیاز به قطع خطوط لوله یا توقف تولید، ارائه می‌دهند. واحدهای رسوب زدا هیدروفلو در اطراف یک لوله موجود قرار می‌گیرند و یک سیگنال الکتریکی منحصر به فرد را به آب منتقل می‌کنند. این سیگنال از تشکیل مواد معدنی به عنوان یک محفظه سخت روی سطوح جلوگیری می‌کند. در عوض رسوبات به شکل کریستالهای پودری شکل درآمده که با جریان سیال شسته می‌شوند.

بسیاری از صنایع از مشکلات پوسته پوسته شدن و رسوب مواد معدنی در خطوط لوله، مبدل‌های حرارتی و سایر تجهیزات رنج می‌برند. به ویژه صنعت معدن که به دلیل ماهیت چالش برانگیز صنعت و سطوح بالای مواد معدنی موجود در آب یا دوغاب، در برابر تشکیل رسوبات آسیب پذیر است.
نمایندگان هیدروپات در سراسر جهان با عوامل معدن، تیم‌های مدیریت تأسیسات و صاحبان معادن همکاری می‌کنند تا بهترین راه حل را برای حفاظت از دارایی‌ها بیابند.
برای مشاوره با تیم تخصصی ما از طریق قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.

منبع:
https://hydropath.com/hydroflow-keeps-flow-rate-constant-in-gypsum-mine/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *