تصفیه آب در استادیوم‌های ورزشی به کمک سیستم رسوب زدا هیدروفلو

22 مهر, 1400

استادیوم آبی کلمار با استفاده از سیستم رسوب زدا هیدروفلو سالانه 10000 یورو پس انداز می‌کند


با استفاده از سیستم رسوب زدا هیدروفلو، استادیوم آبی کولمار سالانه 10000 یورو پس انداز می‌کند.

 

ورزشگاه مستقر در آلزاس فرانسه دارای 1 استخر سرپوشیده و 4 استخر روباز است. آنها به دنبال راه حلی برای صرفه جویی در مصرف آب و انرژی در سیستم تصفیه خود بودند. هزینه‌های اصلی، هزینه کلر، آب، گرمایش و مواد شیمیایی بود.

 

قبل از سیستم رسوب زدا الکترونیکی غیرشیمیایی هیدروفلو، ورزشگاه کلمار معادل 2 استخر شنای المپیک را هر 1.5 هفته یکبار شستشو می‌داد تا فیلترهای ماسه‌ای را تمیز کند.

در حال حاضر با استفاده از رسوب زدا هیدروفلو، کلمار آب معادل 1 استخر شنای المپیک را به همان میزان ذخیره می‌کند. مدیران کلمار با این سیستم می‌توانند سالانه 10000 یورو را پس انداز کنند. بیشترین صرفه جویی در گرمایش آب و به دنبال آن کاهش مصرف آب شیرین، کاهش شستشوی معکوس و کاهش کلر و مواد شیمیایی است.

هر استخر دارای سامانه‌های نگهداری منحصر بفردی است. مراقبت از استخرها و آبگرم‌ها می‌تواند چالش برانگیز باشد. هدف اصلی این است که تجربه شنا، تا آنجا که ممکن است برای کاربران استخر خوشایند باشد.

یکی از بزرگترین مشکلات، بوی نامطبوع مربوط به استفاده از کلر است. سیستم رسوبزدا هیدروفلو یک جایگزین واقعی بدون استفاده مواد شیمیایی ارائه می‌دهد و دستگاه‌های مناسبی برای هر اندازه استخر یا آبگرم وجود دارد.

انواع رنج دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو برای بهبود کیفیت آب طراحی شده‌است. این سیستم جایگزینی واقعی را برای راه‌حل‌های شیمیایی با مزایای متعدد در یک پکیج ارائه می‌دهد.

 

رسوبزدا هیدروفلو از لخته شدن غیر شیمیایی برای کمک به کارکرد مؤثرتر فیلترهای موجود استفاده می‌کند. آب شفاف‌تر و تمیز کردن خود فیلتر آسان‌تر می‌شود. این بدان معناست که میزان آب هدر رفته در شستشوی معکوس (و انرژی و مواد شیمیایی مورد استفاده برای گرمایش و تصفیه آن) می‌تواند به طرز چشمگیری کاهش یابد. کاهش مقدار کل شستشوی معکوس و صرفه جویی در هزینه‌های آب، فاضلاب و مواد شیمیایی می‌تواند بسیار زیاد باشد. علاوه بر این، با کاهش سطح کلرامین، بوی استخر شنا و سوزش چشم نیز کاهش می‌یابد. بدین ترتیب رسوب زدا هیدروفلو می‌تواند نقش بسزایی در تصفیه آب استخرها داشته باشد.

 

منبع:
https://hydropath.com/colmar-nautical-stadium-saves-e10000-a-year-by-using-hydroflow-2/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.