صرفه‌جویی در مصرف انرژی منازل به کمک سیستم رسوب زدا هیدروفلو

5 آبان, 1400

چه چیزی بیشترین انرژی را در خانه شما مصرف می‌کند؟


از سال 1992، فناوری هیدروپت به برخی از پایدارترین مشکلاتی که در سیستم‌های آب رخ می‌دهد، مانند رسوب آهکی و رسوب زیستی پرداخته است. سیستم رسوب زدا هیدروفلو یک فناوری تصفیه آب بدون استفاده از مواد شیمیایی ثبت شده‌است و در سال 2021، سیستم رسوب زدا هیدروفلو توسط Solar Impulse به عنوان یک فناوری پاک، سودآور (در هزینه مشتری صرفه جویی می‌کند) و هم پایدار (صرفه جویی در آب، انرژی و مواد شیمیایی) شناخته شده‌است.

بنیاد Solar impulse، سازمانی است که توسط برتراند پیکارد تأسیس شد که با موفقیت، اولین پرواز دور دنیا با انرژی خورشیدی را هدایت کرد.

طبق سازمان حفاظت از سیستم‌های آب: “وقتی 47% از کل انرژی مصرفی در خانه صرف گرمایش و سرمایش و 14% برای آبگرمکن می‌شود، مهم است که صرفه‌جویی در مصرف کل انرژی خانه را در نظر بگیرید.”

 

سیستم تصفیه آب و رسوب زدا هیدروفلو

فناوری هیدروپت مجموعه‌ای از دستگاه‌های تصفیه آب هیدروفلو را برای خانه و صنعت مانند کشاورزی و تولید و برای سیستم‌های آب در ساختمان‌های تجاری طراحی کرده‌است.

رسوب آهک در سیستم‌های آب خانگی می‌تواند یک مشکل عمده در مناطق دارای آب سنگین باشد.

سیلندر سنگین‌تر (سمت چپ) حاوی مقدار زیادی رسوب سخت بود که باعث کاهش راندمان و کاهش حجم آب گرم می‌شد.

سیلندر سبک‌تر (سمت راست) توسط دستگاه رسوب زدا هیدروفولو مدل HS-38 محافظت شده و سیلندر و سیم پیچ از رسوب آهک پاک شد و در نهایت با حداکثر کارایی کار کردند.

 

بدون استفاده از هیدروفلو       با استفاده از هیدروفلو

 

بیشتر بخوانید:   رسوبزدایی رسوب مواد معدنی با رسوب زدا هیدروفلو سری C

فقط 0.8 میلی متر رسوب آهک می‌تواند راندمان گرمایش را تا 10 درصد کاهش دهد. ارزش آن را دارد که صرفه جویی در انرژی را که می‌توان با شناسایی و از بین بردن رسوبات آهکی در خانه خود انجام داد، در نظر گرفت.

 

 

7 دلیل برای انتخاب دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو

در سال 2021، جان لاوتون، مدیر محصول فنی Intergas Heating UK نوشت: «اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، ایجاد رسوب آهکی می‌تواند بهترین طرح‌ها و تأسیسات گرمایشی را شکست دهد». به عقیده وی: «…دستگاه رسوب زدا هیدروفلو مدل HS-38، یک تصفیه کننده الکترونیکی آب، باید جزء حیاتی هر سیستم گرمایش مرکزی باشد تا از عملکرد طولانی‌ مدت و کارآمد سیستم‌های گرمایش مرکزی خانگی اطمینان حاصل کند.»

در اینجا هفت دلیل وجود دارد که Intergas سیستم رسوبزدا هیدروفلو را انتخاب می‌کند:

 

 

نصب آسان

نصب آن در زیر دیگ بخار (روی لوله‌های ورودی سرد) ساده است.

 

 

 

 

هزینه عملیاتی کم

مستقیماً از PCB دیگ بخار (بدون نیاز به منبع تغذیه خارجی) با کابل سه متری تامین می‌شود (هزینه کارکرد آن تقریباً 1.50 پوند در سال)

 

 

 

 

مقاوم سازی آسان

از طریق یک گیره روی لوله را احاطه می‌کند (نیازی به بریدن لوله یا تخلیه آب نیست)

 

 

 

 

پایدار – بدون مواد شیمیایی

سازگار با محیط زیست است زیرا از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌کند (رقبا از انواع الکترولیتی استفاده می‌کنند که دارای آندهای قربانی روی هستند که مقادیر کمی را در آب آزاد می‌کنند)

 

 

 

ثبت اختراع

دارای یک فناوری تصفیه آب الکترونیکی ثبت‌ اختراع شده‌است که در آن سیگنال در سراسر لوله‌های آب سرد و گرم منتشر می‌شود، که برای Intergas منحصربفرد است، زیرا ما از مبدل‌های حرارتی صفحه به صفحه استفاده نمی‌کنیم، بنابراین مسیر آب همیشه باز است و به سیگنال الکترونیکی اجازه می‌دهد تا بدون وقفه جریان یابد.

بیشتر بخوانید:   رسوب زدا هیدروفلو عامل اصلی کاهش شستشوی معکوس در استخرها

 

 

آهک جدید و یا موجود

سیگنال باعث می‌شود که هرگونه رسوب آهکی بهم بپیوندد (خوشه‌ای) و هنگامی که در معرض گرما قرار می‌گیرد، متبلور می‌شود و همراه با جریان آب از لوله کشی خارج می‌شود و از ایجاد هرگونه آسیب جلوگیری می‌کند. این سیگنال همچنین هرگونه رسوب آهکی موجود را که به لوله داخلی چسبیده است، در نهایت با گذشت زمان و با توجه به سرعت جریان، دما و سختی پاک می‌کند.

 

 

 

سیگنال در همه جهات حرکت می‌کند

سیگنال می‌تواند به سمت بالا و پایین دستگاه هیدروفلو مدل HS-38 جریان یابد، مشروط بر اینکه یک مسیر روشن در داخل آبراه‌ها وجود داشته باشد. با این حال توصیه می‌کنیم برای بهترین نتایج، دستگاه در نزدیکترین فاصله به منبع تولید گرما نصب شود.

 

 

 

فناوری برنده جایزه

HYDROPATH Technology یک شرکت بریتانیایی است که در سراسر جهان فعالیت می‌کند.
فناوری رسوب زدا هیدروفلو جوایزی را در صنعت فاضلاب، نوآوری در آشپزخانه، استخرهای شنا و مدیریت تهویه مطبوع ساختمان به دست آورده‌است.

 

منبع:
https://hydropath.com/what-uses-the-most-energy-in-your-home/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!