آشنایی با طرز کار دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

24 فروردین, 1401

نگاهی اجمالی به طرز کار دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

 

 

در این نوشتار به زبانی ساده با طرز کار و عملکرد دستگاه رسوب زدا هیدروفلو آشنا می‌شویم.

 

سیگنال

واحدهای رسوب زدا هیدروفلو از یک فناوری منحصر به فرد برای انتقال میدان الکتریکی به لوله و آب داخل آن استفاده می‌کنند. این فناوری بر روی انواع لوله‌ها بدون نیاز به برش یا لوله کشی کار می‌کند. این ویژگی است که دستگاه رسوب زدا هیدروفلو را برای مقاوم سازی ایده آل می‌کند. سیگنال می‌تواند در سراسر شبکه لوله کشی، چه در بالادست و چه در پایین دست، حرکت کند تا از کل سیستم در برابر رسوب محافظت کند.

 

پیشگیری از رسوبات آهکی

 

جلوگیری از تشکیل رسوب آهک با رسوب زدا هیدروفلو

 

رسوب آهک توسط مواد معدنی (معمولا کلسیم و بی کربنات) که در آب حل می‌شوند تشکیل می‌شود. هنگامی که آب گرم می‌شود (یا غیر اشباع می‌شود) این مواد معدنی جرم سختی را در سطح لوله‌ها و تجهیزات گرمایشی تشکیل می‌دهند که مانع انتقال حرارت، کاهش کارایی و مسدود کردن جریان آب می‌شود.

واحدهای رسوب زدا هیدروفلو یک میدان الکتریکی را به شبکه لوله کشی و خود آب منتقل می‌کنند. این امر باعث می‌شود که یون‌های معدنی خوشه‌هایی تشکیل دهند که به عنوان نقطه شروع تشکیل بلورها عمل می‌کنند، به طوری که وقتی آب گرم می‌شود، رسوب آهک به صورت پودر ریز در حالت تعلیق تشکیل می‌شود که سپس می‌تواند توسط جریان شسته شود.

 

لخته سازی

 

لخته سازی با رسوب زدا هیدروفلو

 

با گذشت زمان، فیلترها مسدود می‌شوند و نیاز به تمیز کردن از طریق شستشوی معکوس دارند. این کار منجر به هدر رفت آب، انرژی و پول می‌شود. دستگاه رسوب زدا هیدروفلو می‌تواند به کاهش این ضایعات از طریق لخته سازی کمک کند.

بیشتر بخوانید:   پاسخ به سؤالات متداول در مورد دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو

دستگاه سختی گیر هیدروفلو ذرات باردار الکتریکی را هنگام عبور از دستگاه یکی می‌کند. آشفتگی (اغلب توسط یک پمپ ایجاد می‌شود) آب را مخلوط می‌کند تا این ذرات در تماس باشند و به هم بچسبند و گله‌هایی را تشکیل دهند. این دسته‌ها روی سطح فیلتر می‌نشینند، بنابراین راحت‌تر برداشته می‌شوند و می‌توان میزان آب مصرفی در شستشوی معکوس را کاهش داد. لخته سازی همچنین به فیلتر اجازه می‌دهد تا ذرات ریزتر را حذف کند و در نتیجه شفافیت آب را بهبود بخشد.

 

رسوب زیستی

 

جلوگیری از تشکیل رسوب زیستی با رسوب زدا هیدروفلو

 

آلودگی توسط باکتری‌ها و سایر مواد بیولوژیکی به عنوان رسوب زیستی شناخته می‌شود. رسوب زیستی یک مشکل عمده در سیستم‌های صنعتی و تجاری است. در سیستم‌های آب در گردش، باکتری‌ها می‌توانند تا سطوح مشکل‌ساز ایجاد شوند و تصفیه با مواد شیمیایی بسیار دشوار یا پرهزینه باشد. علاوه بر این، باکتری‌ها به لوله‌ها و سطوح مبدل حرارت می‌چسبند تا بایوفیلم تشکیل دهند که انتقال حرارت را کاهش داده و جریان را مسدود می‌کند.

سیگنال دستگاه رسوب زدا هیدروفلو از طریق لوله و آب منتقل می‌شود و باعث جدا شدن بایوفیلم و کاهش میزان باکتری در سیستم آب در گردش می‌شود.

 

 

منبع:
https://cic-analytic.com/hydropath/en/technologies/how-it-works/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!