استفاده از سیستم رسوب زدا هیدروفلو در مبدل‌های حرارتی بیمارستان

2 آذر, 1400

مبدل حرارتی بیمارستان پس از نصب رسوب زدا هیدروفلو به کارایی کامل خود بازگشت

سیستم‌های آب گرم بیمارستانی اغلب مورد استفاده شدید قرار می‌گیرند که می‌تواند منجر به ایجاد سریع رسوب آهک شود. این سیستم‌های آب گرم اغلب به دلیل ایجاد رسوب آهک سخت با مشکلاتی مواجه می‌شوند. از جمله این مشکلات، افزایش هزینه‌های انرژی است. آهک همچنین می‌تواند باعث انسداد شود. این می‌تواند دریچه‌ها یا پمپ‌ها را مختل کند و باعث ایجاد رسوبات ناخوشایند بر روی اتصالات حمام شود. این امر منجر به افزایش زمان و هزینه‌های نگهداری می‌شود. با استفاده از سیستم رسوب زدا هیدروفلو می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

 

واحدهای رسوب زدا هیدروفلو از موتورخانه‌های پرکار محافظت می‌کنند. به آنها اجازه می‌دهد تا کارایی بویلرها، لوله‌ها و پمپ‌ها را حفظ کنند. صرفه جویی در انرژی، زمان نگهداری و هزینه از ثمرات استفاده از دستگاه رسوب زدا هیدروفلو است.

تصفیه‌کننده‌های الکترونیکی آب هیدروفلو رویکردی بدون مواد شیمیایی برای تصفیه آهک موجود و جدید و همچنین رسوب زیستی ارائه می‌دهند. آنها جایگزینی برای نرم کننده‌های آب هستند. با بهره مندی از عدم وجود هزینه‌های مداوم برای تکمیل مجدد، آب تصفیه شده قابل شرب باقی می‌ماند.

واحدهای رسوب زدا هیدروفلو از موتورخانه‌ها محافظت می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند کارایی دیگ‌ها، لوله‌ها و پمپ‌ها را حفظ کنند و در مصرف انرژی، زمان و هزینه نگهداری صرفه‌جویی کنند.

 

نصب دستگاه رسوب زدا هیدروفلو در بیمارستان هانو، ژاپن، جولای 2020

 

نصب دستگاه هیدروفلو در بیمارستان شهر تایپه برای مدیریت رسوبات آهکی و زیستی

 

نصب دستگاه رسوب زدا هیدروفلو برای محافظت از استخر آب درمانی در بیمارستان QE، هنگ کنگ

تصفیه‌کننده‌های الکترونیکی آب هیدروفلو رویکردی بدون مواد شیمیایی برای تصفیه آهک موجود و جدید و همچنین رسوب‌های زیستی ارائه می‌دهند. آنها جایگزینی برای نرم کننده‌های آب هستند.

بیشتر بخوانید:   ضد عفونی ثانویه استخرها با استفاده از دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو

یک واحد رسوبزدا هیدروفلو می‌تواند کل سیستم را با سیگنال منحصر به فرد خوشه‌ای که از طریق شبکه لوله کشی عبور می کند و سرویس‌های سرد و گرم را پوشش می‌دهد، تصفیه کند. به این ترتیب دستگاه سختی گیر هیدروفلو از دوش، شیرها و اتصالات (که تمیز کردن آنها را آسان می‌کند) و همچنین سیلندرها، بویلرها و مبدل‌های حرارتی محافظت می‌کند. سیستم رسوب دا هیدروفلو همچنین می‌تواند به کنترل بایوفیلم در مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک کننده و سیستم‌های لوله کشی کمک کند.

 

کنترل رسوبات آهک نیز برای پیشگیری از بیماری لژیولا مهم است. رسوبات سخت مانعی برای مواد شیمیایی تصفیه کننده هستند و ممکن است زیستگاه میکروبی را فراهم کند. (L8-1، 1.9). سطوح تبادل حرارت با رسوب زیاد، حفظ دمای بالاتر مورد نیاز برای کاهش خطر لژیونلا را دشوارتر می‌کند.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم برای مدیریت لژیونلا، تشکیل بایوفیلم بر روی سطوح است. بایوفیلم می‌تواند کارایی انتقال حرارت را مختل کند، باعث خوردگی موضعی شدید شود و رشد لژیونلا را تشویق کند و باید به عنوان آلودگی پرخطر در نظر گرفته شود (L8-1, 1.9).

 

تصویر اصلی بالا نصب طولانی مدت رسوب زدا هیدروفلو در بیمارستان چی می، تایوان را نشان می‌دهد. این واحد در ژوئن 2002 نصب شد و تا به امروز این دستگاه هنوز با موفقیت کار می‌کند.

بیمارستان چی می با مشکل جرم گیری روی مبدل حرارتی در برج خنک کننده خود مواجه بود. دستگاه رسوب زدا هیدروفلو برای کاهش هزینه‌ها و تعمیر و نگهداری و همچنین بهبود کارایی نصب شده‌است.

نتایج اصلی گزارش شده پس از نصب رسوبزدا هیدروفلو:

بیشتر بخوانید:   رسوبزدایی رسوب مواد معدنی با رسوب زدا هیدروفلو سری C

1. تجمع رسوب آهک در مبدل حرارتی کاهش یافت
2. مبدل حرارتی بیمارستان به کارایی کامل خود بازگشت
3. دوز شیمیایی حذف شده‌است
4. در فصل زمستان میزان بلو دان به یک بار در ماه کاهش می‌یابد
5. در تابستان به یک بار در هفته کاهش می‌یابد.
6. توصیه‌ شدن نصب رسوب زدا هیدروفلو در تجهیزات بیمارستانی دیگر.

 

منبع:
https://hydropath.com/hospital-heat-exchanger-returned-to-its-full-efficiency-after-hydroflow-installation/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!