بررسی تخصصی نحوه کار دستگاه رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه تصفیه آب و فاضلاب

9 بهمن, 1400
رسوب زدا هیدروفلو در کارخانه فاضلاب

هیدروپات بیشتر، پلیمر کمتر


کارخانه تصفیه فاضلاب Somersworth، NH، به شهری با جمعیت تقریباً 11800 نفر خدمات رسانی می‌کند. یک سیستم جمع‌آوری در سطح شهر، فاضلاب شهروندان و صنعت محلی را به حجم 2.4 میلیون گالن در روز برای تصفیه در تأسیسات تحویل می‌دهد، که از یک جداکننده GEA Westfalia، مدل CB 505-00-32 سانتریفیوژ در فرآیند آب‌گیری لجن خود استفاده می‌کند. تیم مدیریت کارخانه موافقت کرد که توانایی فناوری هیدروپات و دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو را برای کاهش استفاده از پلیمر در این فرآیند ارزیابی کند.

دستگاه هیدروفلو مدل i-160 نصب شده‌است

دستگاه هیدروفلو مدل i-160 نصب شده‌است

کاهش استروویت در فاضلاب با دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو به عنوان وسیله‌ای برای کنترل تجمع استروویت در کارخانه‌های فاضلاب نصب شده‌اند. در پاییز 2013، تجهیزاتی در اورلاندوی فلوریدا، تأسیسات احیای آب Water Conserv II برای حذف استروویت و اهداف پیشگیری نصب شد. پس از پنج ماه، نتایج کاهش قابل توجهی از تجمع استروویت و کاهش 20 درصدی در استفاده از پلیمر را نشان داد. این کشف کاهش پلیمر منجر به بررسی بیشتر این پدیده شد.

دستگاه رسوب زدا هیدروفلو سیگنال الکتریکی ± 150 کیلوهرتز را در مایع داخل هر لوله‌ای که روی آن نصب شده‌است القا می‌کند. یک مبدل تخصصی متصل به حلقه‌ای از فریت‌ها القای الکتریکی را انجام می‌دهد. این فناوری سالها پیش در انگلستان برای حذف رسوب کربنات کلسیم و پیشگیری در کاربردهای گرمایش آب خانگی توسعه یافت. با این حال، استفاده از تکنولوژی هیدروپات به سیستم‌های مسکونی محدود نمی‌شود. پیکربندی‌های دستگاه‌های مختلف با موفقیت در بخش‌های مصرف آب زیر اعمال می‌شوند: تولید برق، تجاری، صنعتی، مهمان‌داری، شهری، معدن، نفت و گاز، دریایی، کشاورزی، خدمات غذایی و آبزی‌پروری.

بیشتر بخوانید:   سیستم رسوب زدا هیدروفلو و کاربردهای آن در تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب

در نوامبر 2015، کارکنان شرکت دو واحد رسوب زدا هیدروفلو مدل i-160 را روی لوله 6 اینچی نصب کردند. لوله کشی فاضلاب که سانتریفیوژ را تغذیه می‌کند. یک واحد تقریباً 50 فوت قبل از سانتریفیوژ، درست بعد از پمپ لجن فعال زباله غلیظ شده، و واحد دیگر 5 فوت قبل از لوله تغذیه درست قبل از سانتریفیوژ قرار داده شد. هر دو واحد بدون توقف فرآیند نصب شدند، زیرا در اطراف لوله‌های موجود نصب شده‌اند و نیازی به تغییرات لوله‌کشی ندارند. واحدها از 120 VAC استفاده می‌کنند و کمتر از 1 آمپر برق مصرف می‌کنند که مشابه برق مصرفی یک لامپ 60 وات است.

نحوه استفاده از پلیمر کاهش یافته هیدروفلو در تصفیه فاضلاب

کیفیت کنسانتره در کارخانه معمولاً حدود 500 میلی گرم TSS (کل مواد جامد معلق) در لیتر است، اما به ندرت بالاتر از 1000 میلی گرم TSS/L است. فراتر رفتن از آستانه 1000 میلی گرم TSS/L می‌تواند بر ظرفیت تصفیه کارخانه تأثیر بگذارد. موفقیت برای این تسهیلات به معنای کاهش استفاده از پلیمر و تولید کیک خشک کن بدون تأثیر منفی بر کیفیت کنسانتره بود. پروتکل آزمایشی کاهش تدریجی دوز پلیمر را در حین نظارت بر جامدات کیک دیکته کرد. اگر کیک بیش از حد خیس شود ( زیر 20٪ کل مواد جامد (TS) ) کاهش پلیمر متوقف می‌شود.

در طی شش هفته، مجموعاً شش توالی آزمایش با استفاده از یک یا هر دو دستگاه رسوب زدا هیدروفلو استفاده از پلیمر را از میانگین 25.5 به 19.1 پوند در تن کاهش داد (25.1٪ کاهش)، جامدات کیک را تا 3٪ TS افزایش داد و کیفیت کنسانتره را در محدوده آزمایش کمتر از 1000 میلی گرم TSS/L حفظ کرد.

بیشتر بخوانید:   حل مشکل رسوب چاه با نصب رسوب زدای هیدروفلو

موفقیت این تسهیلات با کاهش استفاده از پلیمر و تولید کیک خشک کن، بدون تأثیر منفی بر کیفیت کنسانتره تعیین شد. این اهداف فراتر از انتظارات با دوره بازپرداخت پیش بینی شده کمتر از سه سال محقق شد. در طول دوره ارزیابی محصول، دستگاه‌های رسوبزدا هیدروفلو روشی موثر برای کاهش استفاده از پلیمر در سیستم‌های آب‌گیری فاضلاب هستند.

کالیبراسیون دستگاه هیدروفلو مدل i-160

کالیبراسیون دستگاه هیدروفلو مدل i-160

منبع:
https://www.hydroflow-usa.com/More-Hydropath-Less-Polymer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *