رسوبزدایی لوله آب با رسوبزدای هیدروفلو

1 بهمن, 1397
سوبزدای هیدروفلو در لوله کشی

رسوب زدایی و انتشار سیگنال‌های رادیویی در شبکه لوله کشی

رسوبزدا چه نقشی در رسوب زدایی و انتشار سیگنالهای رادیویی در شبکه لوله‌کشی ایفا می‌کند؟ لوله‌ها در تاسیسات و صنعت نقش بسیار مهمی‌ دارند. انتقال سیال توسط لوله انجام می‌گردد. به طور کلی لوله‌ها به لحاظ جنس و ساختار انواع مختلفی دارند که می‌توان به لوله‌های سیمانی و آزبستی، لوله‌های فولادی نظیر کربن استیل، چدنی، استینلس استیل، گالوانیزه، مسی، آلومینیومی‌و لوله‌های غیرفلزی، نظیر پی وی سی، پلی اتیلن، جی آر پی، اف آر پی، پکس و،… اشاره نمود. به طور دیدگاه عمومی‌ بر این باور است که رسوب لوله آبسرد بسیار کمتر از لوله آبگرم است و یا در لوله‌های پلاستیکی یا چند لایه و PEX به دلیل ضریب زبری بسیار ناچیز جداره داخلی لوله رسوب تشکیل نمی‌شود. البته تصاویر ذیل مثال نقضی برای رسوب گذاری در لوله آب سرد پلاستیکی است. رسوبزدا هیدروفلو انتخاب مناسبی برای رسوب زدا یی این رسوبات است.

سوبزدای هیدروفلو در لوله کشی

کاربرد لوله‌ها شامل آبرسانی، مدارهای گرمایشی و سرمایشی و تهویه مطبوع، مدارهای آتش نشانی، مدار آبسرد و گرم مصرفی، آبیاری و،.. است. در صورت تشکیل رسوب در داخل لوله‌ها، استفاده از موادشیمیایی ضد رسوب یا محلول رسوب زدا یا اسید شویی پیشنهاد می‌گردد، اما در عمل به دلیل هزینه‌های بالا و مخاطرات استفاده از مواد شیمیایی، این راه کار مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. هرچند اسید شویی برای تجهیزات، نظیر مبدل‌ها حرارتی، کندانسورهای چیلر، بویلرها و،.. به دلیل جداکردن تجهیزات از شبکه لوله کشی بسیار رایج است. عموماً تا زمان مسدود شدن لوله‌ها، بهره بردای انجام شده و پس از آن مدار لوله کشی تعوض می‌گردد که این امر هزینه‌های بسیاری در بردارد.
یکی از ایمن ترین و راحت ترین روش‌های رسوب زدایی لوله‌های آب سرد و گرم استفاده از رسوب زدای هیدروفلو است. این تکنولوژی با استفاده از امواج رادیویی بی ضرر ، سیگنالهای رادیویی را در طرفین محل نصب به کل مدار لوله کشی آب منتقل می‌نماید. برد دستگاه ‌های رسوب زدای هیدروفلو خانگی و رسوبزدا هیدروفلوی صنعتی متفاوت است. دستگاه‌های خانگی تا 300 متر و دستگاه‌های صنعتی تا 3 کیلومتر قادر به رسوب زدایی لوله‌های آب هستند.

بیشتر بخوانید:   مصرف برق دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو چه قدر است؟

 

سوبزدای هیدروفلو در لوله کشی

مهمترین نکته در انتخاب مدل دستگاه، دمای سیال، جنس لوله و برد مورد نیاز است که کارشناسان فنی رادین گستر سینا جهت انتخاب بهترین مدل دستگاه شما را راهنمایی خواهند کرد.
هرچند که رسوب زدای هیدروفلو دارای مزیت‌های فراوانی می‌باشد و قادر است رسوبات قدیمی‌گچی و آهکی (کربنات کلسیم و منیزیم) را از داخل کل مدار لوله کشی باز کند اما روند سختی گیری لوله آب کند است و قابل مقایسه با اسید شویی نیست. به طور میانگین سختی گیر هیدرفلو در هر دو هفته یک تا دو میلیمتر از رسوبات داخل لوله را باز می‌نماید، اما این مزیت که رسوبزدایی با هیدرفلو دائمی‌ و همیشگی است مهمترین دلیل انتخاب این تکنولوژی بی رقیب در ساختمانها و پروژه‌ها است.
تصویر ذیل توزیع سیگنال در یک مدار لوله کشی را نشان می‌دهد. سیگنالهای تولیدی دستگاه رسوبزدا هیدروفلو از طرفین محل نصب در مدار لوله کشی توزیع می‌گردد. در هر انشعاب آب بخشی از سیگنال‌ها توزیع می‌گردد بنابراین جهت استفاده بهینه جهت رسوب زدایی لوله آب با کمترین تعداد دستگاه، محل صحیح نصب بسیار مهم است. به عنوان مثال نصب رسوبزدای هیدروفلو در ورودی آب شهر بعد از کنتور آب به هیچ عنوان مناسب نیست چون نیمی‌ از سیگنال تولیدی وارد شبکه لوله کشی شهری گشته و مفید به مقصود نخواهد بود.

سوبزدای هیدروفلو در لوله کشی

محل نصب نامناسب

در تصویر ذیل جانمایی صحیح رسوبزدا هیدروفلو نمایش داده شده است. با انتقال سختیگیر هیدروفلو به مرکز مدار لوله کشی سیگنالها توزیع و شدت بیشتری خواهند داشت و کل مدار لوله کشی را در بر می‌گیرند. به عنوان مثال چنانچه در یک واحد مسکونی ویلایی یک طبقه، با پکیج گرمایشی چنانچه رسوبزدای هیدرفلو بعد از کنتور آب نصب گردد، نیمی‌از سیگنال با انتقال به شبکه آب شهری از ساختمان خارج می‌گردد و نیمه دیگر سیگنال با طی مسافت و انشعابات مختلف بسیار ضعیف می‌گردد و سیگنال بسیار کمتری به پکیج حرارتی خواهد رسید. حال با نصب رسوبزدای هیدروفلو بر روی ورودی آب سرد پکیج، تمامی‌ لوله‌های آبگرم داخل ساختمان تحت پوشش قرار می‌گیرند. همچنین سیگنال برگشتی بر خلاف مسیر لوله آبسرد حرکت کرده و تمامی‌انشعابات آبسرد بهداشتی نظیر، شیرآلات، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، آبسرد کن یخچال، شیر آب داخل حیاط و،.. را پوشش و رسوبزدایی می‌نماید.

بیشتر بخوانید:   تکنولوژی هیدروپت، منزلگاه رسوب زدا هیدروفلو

رسوبزدای هیدروفلو در لوله کشی

رسوب زدایی لوله‌های آب سرد و گرم بهداشتی با رسوب زدا هیدرفلو تمامی‌لوله‌ها و انشعابات و اتصالات را در بر می‌گیرد و نیاز به هیچگونه ماده شیمیایی ندارد. رسوبات شکسته شده با ابعاد بسیار ریز و میکرونی است و عموماً از شیرآلات بهداشتی بدون گرفتگی خارج می‌گردد، اما در مراحل انتهایی رسوب زدایی احتمال گرفتگی با رسوبات با ابعاد میلیمتری نیز وجود دارد که مقطعی بوده و پس از یک الی چند بار تمیزکاری صافی‌ها در مدت 2 ماه سیستم عاری از رسوب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!