رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو در ساختمان‌های سبز

28 مرداد, 1399

چرا ساختمانهای سبز باید از سختی گیر الکترونیکی هیدروفلو استفاده کنند؟

با ورود دستگاه‌های رسوبزدا الکترونیکی به ظاهر ساده اما پیچیده در زندگی روزانه‌؛ شیوه‌ی کارو نحوه‌ی زندگی مردم هم تغییر کرده است. درنظر بگیرید یک ماکروویو برای گرم کردن آب هزینه و زمان کمتری نسبت به اجاق‌گاز صرف می‌کند. یا آیفون، با ترکیب بیش از 15 نوع سیستمِ مجزا و کاهش هزینه‌ی مالکیت؛ موجب کاهش پیچیدگی در انجام امور شده است.

نوآوری‌های الکترونیکی ازطریق حسگر، تجزیه و تحلیل و مدیریت داده‌ها و با ارائه‌ی پیشرفت‌های قابل توجه ضمن کاهش هزینه‌ها از جهات گوناگونی به بازار آب سود رسانده‌اند و دستگاه رسوبزدا آب هیدروفلو یکی از مهم ترینِ این نوآوری‌ها محسوب می‌شود.

 

رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو

 

کنترل رسوبات آهکی و رسوبات بیولوژیکی در سیستم‌های آبی با روشهای سنتی(قدیمی) با مواد شیمیایی امکان‌پذیر است. اما با پیشرفتِ الکترونیک توانسته‌اند تا حدود 75% از میزان مواد شیمیایی را در عمل رسوب زدایی کاهش دهند و میزان استفاده از مواد شیمیایی را به حداقل برسانند.

ساختمان‌های هوشمند، ساختمان‌های سبز را قادر می‌سازند تا ضمن کاهش هزینه‌های عملیاتی به حفاظت از آب نیز بپردازند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که ساختمان سبز چیست؟ ساختمانی است که درطراحی، ساخت و ساز و بهره برداری آن، تاثیرات منفی برروی آب و هوا و محیط‌ زیست را کاهش داده یا به‌طور کلی ازبین برده‌ و حتی می‌تواند تاثیرات مثبتی نیز داشت.

از تأثیرات منفی می‌توان به استفاده از سوختهای فسیلی و آلاینده‌های ناشی از آن اشاره کرد.
رسوب زدا الکترونیکی هیدروفلو یک شیوه‌ی نسبتا جدید است و ضمن کاهش استفاده از موادشیمیایی و نیروی کار، رسوبات و بایوفیلم ‌ها را نیز در سیستم‌های آب کنترل می‌کند. درگذشته، مواد شیمیایی نقش بسزایی در مدیریتِ کیفیت آب داشته و روزانه میلیون‌ها گالن مواد شیمیایی خطرناک برای رسوبزدایی آب مورد استفاده قرار می گرفته است.
از مزایای غیرقابل انکار به کارگیری رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو در برج‌های خنک کن، میزان مصرف آب آن را تا بیش از 50% و میزان مصرف مواد شیمیایی را تا 75% کاهش می‌دهد.

حفظ آب برج‌های خنک کن:

در ایالات متحده، سالانه از تریلیون‌ها گالن آب برای کنترل دمای برج‌های خنک کننده استفاده می‌شود و در کنارآن به سه یا چند ماده‌ی شیمیایی نیاز دارند تا بتوانند در مقابل کنترل رسوب گذاری مواد معدنی، فعالیت‌های بیولوژیکی و خوردگی بر اثر رسوبات به طور موثر عمل کنند. واگر بخواهند از شیوه‌های سنتی اقدام کنند، برای هرمشکل نیاز به مواد شیمیایی خاص خود را دارند که متاسفانه بسیاری از آنها خطرناک هستند.
نکته‌ی قابل توجه بعدی این است؛ آب تصفیه شده به کمک موادشیمیایی به راحتی قابل استفاده‌ی مجدد نیست بنابراین پس از مختصر استفاده‌ای در چرخه‌ی گردش به علت میزان غلظت کلسیم درآن به فاضلاب بهداشتی رها می‌شود. ازاین رو ساختمان های هوشمند به دنبال شیوه‌ای نوین برای مدیریت سیستم خنک کننده آب در تاسیسات تجاری و صنعتی هستند.
از اهداف دستگاه رسوبزدا هیدروفلو که سیستمی به روز است؛ به بهبود کیفیت آب و کاهش افزودنی‌های الزامیِ شیمیایی میتوان اشاره کرد. به زبانی دیگر این دستگاه ضمن کمک به کاهش هزینه‌ها، میزان استفاده از مواد شیمیایی را به حداقل می‌رساند و این عرصه را فراهم می‌کند تا میلیاردها گالن آب ذخیره و برای برنامه‌های کاربردی دیگری با جامعه‌‌ای گسترده‌تر مورد استفاده قرار گیرد و یا به عنوان آب شرب مصرف شود.
ساختمان‌های سبز و هوشمند که دارای فن‌آوری‌ رسوبزدای الکترونیکی و سنسورهایی مجهز به تجزیه و تحلیل دادها هستند علاوه بر مزیت‌های مالی و عدم اتلاف زمان، به بهبود راندمان تجهیزات و حفظ مشخصات عملیاتی، همچنین افزایش عمرمفید اجزا کمک می‌کنند.
صرفه‌جویی اصلاحگر فیزیکی در بیش از نیمی از مصرف آب برج‌های خنک کننده با دستگاهای غیرشیمیایی یک موفقیت عظیم محسوب می‌شود و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه مزایای دیگری نیز دارد که عبارتنداز:
– صرفه‌جویی در آب تغذیه
– کاهش مواد افزودنی و شیمیایی
– جلوگیری از دفع فاضلاب و هزینه‌های مرتبط بدان
– تأمین آبِ موجود برای آبیاری فضای سبز، ضمن استفاده مجدد آب برج‌های خنک کننده، موجب صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف آب و هزینه می‌شود.

جزئیاتی راجع به میزان مصرف آب!

جوامع گوناگون رفته رفته شروع به درک اهمیت و حفظ آب مورد استفاده در اقامتگاه‌ها، کسب و کارهای سازمانهای دولتی کرده‌اند. سازمان زمین‌شناسی ایالت متحده (USGS) در سال 2010 میزان استفاده ی روزانه‌ی آب مصرفی در ایالات متحده را حدود 355 میلیارد گالن تخمین زد. ساختمان‌های اداری دارای یک “footprint” در استفاده از آب هستند که به طور تقریبی 9% از کل استفاده‌ی آب در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

معادل روزانه‌ی این مقدار حدود 31 گالن است. تقریبا نیمی ازاین میزان به برج‌های خنک کننده، 28% به گرمایش و 22% به فضاسازی‌های طبیعی، معادل 16میلیارد گالن آب، اختصاص داده شده است. بطور روزانه 16 میلیارد گالن آب برای مصارف عادی استفاده می‌شود. با این حال ایده‌ی تخلیه‌ی آب برج‌های خنک کننده برای آبیاری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. هدف اصلی این مقاله استفاده‌ی بهتر از این آب مصرفی است.

چرخه‌ی سیکل تغلیظ، کلید حفظ آب است!

سیکل تغلیظ (COC) تعداد دفعاتی که مواد جامد در محلول سیستم آب به دلیل بخار تبخیر می‌شوند؛ اندازه‌گیری می‌کند. در برج‌های خنک کننده یا دیگر سیستم‌های انتقال گرما، کندانسورهای تبخیری و کولر‌های سیال با تبخیر برخی از آب چرخشی، گرمای موجود در آب را خارج می‌کنند.

آب تبخیرشده H2O خالص است، مواد جامد محلول مانند کلسیم را در پشت خود نگه می‌دارد در نتیجه باعث افزایش میزان غلظت می‌شود. بنابراین مواد جامدِ محلول، اشباع شده و به رسوب تبدیل می‌شود.
برای جلوگیری از این امر ماده‌ای شیمیایی برای جلوگیری از مواد شیمیایی آنتی اسکیل یا ممانعت کننده از رسوب اضافه می‌شود و رسانایی آب برای تعیین تمام مواد معدنی محلول درآب محاسبه می‌شود.(هرچقدر سطح رسانایی بالاتر باشد، نشان دهنده‌ی این است مواد معدنی بیشتری در محلول وجود دارد.)

با افزودن رسوب‌زدای هیدروفلو، سیستم خنک کننده می‌تواند با تراکم کمتری کار کند. با این حال بیشتر سیستم‌های شیمیایی به صورت خودکار با دستیابی به 3 چرخه‌ی اشباع یا تغلیظ حجم قابل توجهی از آب را تصفیه می‌کنند.

 

رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو

 

افزایش COC به 6 یا حتی بیشتر از آن. حدود نیمی از مصرف آب را کاهش می‌دهد. اما باید بدانید که برنامه‌های شیمیایی قادر به کنترل رسوب در این غلظت‌ها نیستند. از آنجایی که آب تصفیه شده دارای مواد شیمیایی ( ماده‌ی ضد رسوب، بایوکسیدها، ضد خوردگی و غیره ) است معمولا درون فاضلاب بهداشتی تخلیه می‌شود تا از استفاده‌ی مجدد از آن جلوگیری کنند. درکنار تمام اینها،هزینه‌ی تولید آب جدید تصفیه شده و ازبین بردن آب های غیرقابل استفاده، همچنین هزینه‌های ترشحات بهداشتی و شیمیایی بسیار بالاست.
و حالا رسوبزدا الکترونیکی این فرآیند سخت را تغییر داده است…
رسوب زدا الکترونیکی هیدروفلو چرخه‌ی اشباع را افزایش می‌دهد. ریختن آب در سه چرخه‌ی اشباع یا غلظت در سیستم‌هایی است که نمیتوانند مانع از تشکیل رسوب در مقیاس‌های بالاتر شوند. با افزایش COC مواد شیمیایی اثر کمتری می‌گذارند که باعث کاهش مصرف آب می‌شود.
بیایید متفاوت فکر و عمل کنیم! هنگامی که به جای سرکوب تشکیل رسوبات، کاری کنیم که ریزش داشته باشند درست به طریقی که کریستال‌های کلسیم در آب تشکیل می‌شوند و نمی‌توانند به لوله‌ها و تجهیزات بچسبند.

آب تصفیه شده توسط رسوبزدا الکترنیکی هیدروفلو به صورت کاملا ایمن می‌تواند تا 7 مرتبه در چرخه‌ی تصفیه باشد بدون اینکه نگران ایجاد رسوب در آب باشیم. نمودار نشان دهنده ی کاهش هزینه‌ها براثرافزایش COC آب تا هفت دور است.

 

رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو

رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو

 

درباره‌ی رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو بیشتر بدانیم:

رسوبزدا الکترونیکی، محلولی عاری از مواد شیمیایی است که از اثرات مضر رسوبات کربناتی، خوردگی براساس رسوبات و ایجاد جلبک‌ها و باکتری‌ها در سیستم آب جلوگیری می‌کند. که این امر موجب صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب و حدود 75% در استفاده از مواد شیمیایی همچین موجب بهبودیِ عملکرد تجهیزات و نگهداری کمتر از آنها می‌شود.

 

چرا رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو عملکرد بهتری نسبت به سایر دستگاهای رسوب زدا دارد؟

رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو در مقایسه با رسوب گیرهای مغناطیسی و سیم پیچی 30000 برابر قوی تر عمل می‌کند. سیگنال‌های ناشی از این دستگاه به طور مداوم آب را در تمام سیستم احیا می‌کند. سختی گیر الکترونیکی هیدروفلو توسط یک سیگنال الکتریکی با فرکانس 150 کیلوهرتز بر روی هرنوع لوله‌ی آبی که( فلزی، غیرفلزی و پلاستیکی) نصب می‌شود؛ القا می‌کند.
سختی گیر الکترونیکی هیدروفلو موجب کریستال شدن رسوبات موجود در آب می‌شود و در نتیجه از چسبیدن رسوبات و بایوفیلم‌ها به لوله و تجهیزات جلوگیری ‌می‌کند. بنابراین چرخه ی غلظت را می‌توان دوبرابر کرد که موجب کاهش هزینه و افزایش ذخایر آبی می‌شود.
استفاده از رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو مزایای بیشماری دارد:
– 20 تا 50% از میزان تقاضای آب را کاهش می‌دهد.
– 50 تا 100% از میزان دفع را کاهش میدهد
– تقریبا حدود 75% از میزانِ استفاده از مواد شیمیایی را کاهش می‌دهد.
– سوخت‌های زیستی و جلبک‌هارا کنترل می‌کند.
– با لخته کردن ذرات، عمل تصفیه را بهبود می‌بخشد.
– درماه فقط حدود 12% کیلووات ساعت مصرف می‌کند.
– تعمیر و نگهداری را بهبود می‌بخشد و طول عمر تجهیزات را افزایش می‌دهد.
– طریقه‌ی نصب آسانی دارد و فاقد قطعات متحرک است.
با استفاده از رسوبزدا الکترونیکی هیدروفلو در مصرف آب، انرژی، هزینه و متعلقاتش صرفه جویی کنید.

منبع:

https://blog.hydrotech.solutions/saving-water-many-times-over

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.