چه زمانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بایست پکیج گرمایشی را تعویض نمود؟

8 اسفند, 1397
تعویض پکیج گرمایشی و پکیج خانگی

زمان تعویض پکیج گرمایشی

در هنگام تعویض پکیج گرمایشی هیچگاه مدت کارکرد آنرا معیار قرار ندهید. قطعاً تصور غلطی وجود دارد که فرضاً با چند سال یا چند هزار ساعت کارکرد پکیج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بایست آنرا تعویض نمایید. اما واقعیت این است که معیارهای دیگری را باید مورد توجه قرار داده و بررسی کنید.
با چند ترفند ساده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید سالیان سال بدون هیچ مشکل از پکیج خانگی خود استفاده نمائید.
لیست زیر را مورد بررسی قرار دهید تا خودتان بتوانید زمان تعمیر یا تعویض پکیج خانگی را برآورد کنید:

1) خرابی مکرر

اگر بیش از یکبار با تعمیرکار مجاز پکیج خانگی خود تماس میگیرید، حتماً لیست مخارج تعمیرات سالیانه را جمع آوری و بررسی کنید. شاید مجموع این هزینه‌ها در دو سال از خرید یک پکیج نو و راندمان بالا بیشتر باشد. حتماً پکیج خانگی را فوراً به طور مرتب بازرسی و سرویس نمائید.
این کار از خرابی قطعات مهم و گران قیمت پکیج گرمایشی جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

تعویض پکیج گرمایشی و پکیج خانگی

2) قبض گاز مرتباً افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد!

احتمالاً شما در مورد راندمان پکیج‌های گرمایشی اطلاعاتی دارید اما ارتباط آنرا با میزان مصرف گاز نمی‌دانید هر چقدر که راندمان پکیج خانگی کمتر باشد هزینه‌ی بیشتری برای شما به همراه دارد. معمولاً پکیج‌های گرمایشی جدید گرید انرژی A دارند که راندمان آنها بالای 90% است در حالی که پکیج‌هایی که گرید G دارند راندمانی بیش از 70% ندارند.
به مقاله “راندمان پکیج‌های گرمایشی” مراجعه نمائید.
تعویض یک پکیج گرمایشی قدیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با راندمان انرژی G به پکبج با راندمان انرژی A سالیانه حدود 200 پوند کاهش هزینه برای شما به همراه دارد و البته گازهای کمتری نیز در محیط زیست تخلیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. هزینه این تعویض در انگلستان 2300 پوند است.

تعویض پکیج گرمایشی و پکیج خانگی

3) پکیج خانگی شما یا رادیاتور‌ها سر و صدا دارند؟!

پکیج گرمایشی سر و صداهای مختلفی تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که بیشتر آنها بی ضرر هستند. سر و صدای ضربه مانند در لوله‌ها و رادیاتورها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به دلیل تشکیل لجن در مدار لوله کشی باشد. می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از محلول‌های شستشوی ویژه که برای اینکار در بازار وجود دارد استفاده کنید. اگر سر و صدایی مانند تق تق شدید به همراه لرزش شنیده شود و با هواگیری برطرف نشود، حتماً از سرویسکار مجاز درخواست بازدید از قطعات داخلی پکیج را داشته باشید.

 

تعویض پکیج گرمایشی و پکیج خانگی

4) رنگ شعله آبی تبدیل به زرد شده است.

رنگ شعله در پکیج حرارتی خانگی باید آبی باشد. اگر تبدیل به شعله زرد یا نارنجی شد، ابتدا از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شوید، با توجه به خطر آفرین بودن تغییر رنگ شعله حتماً با سرویس کار مجاز تماس حاصل نمایید.

 

تعویض پکیج گرمایشی و پکیج خانگی

5) پکیج گرمایشی در زمان روشن شدن بوی کهنگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

در زمان روشن شدن بوی کهنگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. اگر در زمان استفاده از پکیج خانگی بوی گوگرد نشتی در مسیر دود و دودکش وجود دارد. لوله‌های دودکش را بازرسی کنید که سالم بوده و نپوسیده باشد و یا اتصالات کاملاً به یکدیگر وصل باشند. چنانچه مشکل حل نشد با سرویس کار مجاز تماس بگیرید.

تعویض پکیج گرمایشی و پکیج خانگی

بیشتر بدانید : تنها دستگاه رسوبزدای مورد تائید گاز انگلستان

6) پکیج خانگی دارای نشتی است.

پکیج گرمایشی به هیچ عنوان نباید دارای نشتی باشد. در صورت مشاهده نشتی حتماً یکی از اجزاء داخلی نظیر شیر، یا آب بندی قطعات خراب شده است. اگر نشتی را به حال خود رها کنید احتمال نفوذ به قطعات برقی، برد الکترونیکی و اتصال برق وجود دارد. حتماً پکیج خانگی را خاموش و بدقت آنرا کنترل نموده یا از تعمیر کاران مجاز استفاده نمایید. ممکن است با تعویض یک قطعه کوچک مجدداً بتوانید همانند روز اول از پکیج گرمایشی خود استفاده کنید.

تعویض پکیج گرمایشی و پکیج خانگی

7) قطعات یدکی پیدا نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند!

ممکن است قطعات بعضی از پکیج‌های گرمایشی به راحتی در بازار پیدا نشود. بهتر است در مورد قطعات یدکی پکیج‌تان در بازار تحقیقات کنید. اگر قیمت قطعات خیلی بالاست و بعضاً قطعات پیدا نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند، شاید به صرفه باشد که پکیج خانگی جدید بخرید.

 

تعویض پکیج گرمایشی و پکیج خانگی

8) پکیج گرمایشی همانند قدیم کار نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

علی رغم سرویس‌های سالیانه ممکن است پکیج خانگی قابلیت‌ها خود را از دست بدهد. اگر رادیاتور‌ها خیلی گرم شوند یا دائماً می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بایست فشار پکیج را تنظیم کنید، زمان تعویض پکیج رسیده است. حتماً قبل از تعویض باز بودن مسیر لوله کشی و عدم انسداد داخل لوله‌ها، رادیاتورها و همچنین سالم بودن پروانه پمپ را کنترل کنید.

تعویض پکیج گرمایشی و پکیج خانگی

بیشتر بدانید :

راهنمای نصب دستگاه هیدروفلو در پکیج حرارتی

چرا باید پکیج گرمایشی سرویس شود ؟

راندمان پکیج خانگی من چقدر است ؟

پکیج خانگی من چقدر ایمن است ؟

دلیل کاهش فشار پکیج گرمایشی چیست ؟

سختی گیر پلی فسفات پکیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.