شگرد رسوبزدا های تقلبی-سیگنال ساز فیک

30 اردیبهشت, 1397

شرکت هیدروپت انگلستان همواره در پرزنت ها و رونمایی محصولات جدید عنوان نموده که تکنولوژی رسوب زدا هیدروپت غیر قابل کپی برداری است. حتی شرکت های کپی کار و متقلب چینی هم تاکنون موفق به نمونه مشابه نشده اند. یک شرکت ایرانی مدعی شده که با بکارگیری تکنولوژی روز انگلستان ( شرکت هیدروپت ) توانسته دستگاه رسوبزدا را بومی سازی (کپی ) و تولید انبوه نماید. در این راستا شرکت هیدروپت جهت حفاظت از حقوق ثبت اختراع خود یک نمونه ی تولیدی سختی گیر پکیج خانگی این شرکت را مورد بازدید و تست قرار داد. که اصل گزارش و ترجمه ی بخشهایی از آن در ذیل این گزارش ضمیمه گردیده است.

فارغ از شباهت ظاهری که دقیقا الهام گرفته از مدل معروف و جهانی HS-38 می باشد ، و با قیمتی حدود 10% محصول اصلی در بازار به فروش رسیده ، سختی گیر پکیج خانگی دارای کارائی نبوده و به همین دلیل شرکت مذکور با ارسال ایمیل به شرکت هیدروپت تقاضای تولید تحت لیسانس هیدروپت انگلستان را می نماید. اصل ایمیل تقاضای انتقال دانش فنی این محصول کپی شده گواهی ثبت اختراع تحت عنوان سختی گیر آلتراسونیک را دارد.

شناسایی رسوبزدای تقلبی از رسوب زدای اصلی,رسوبزدا,رسوب زدا

گزارش ارائه شده از دستگاه رسوبگیر کپی (غیر اورجینال) توسط شرکت هیدروپت :

شناسایی رسوبزدای تقلبی از رسوب زدای اصلی,رسوبزدا,رسوب زدا

ترجمه گزارش فنی شرکت هیدروپت در خصوص دستگاه غیر اورجینال :

این گزارش جهت محصول سونیک تولید شده توسط شرکت فرالکتریک می باشد. در بازدید های ظاهری اولیه نشان می دهد که سختی گیر خانگی پکیج از مدل رسوبزدا هیدروفلو HS-38 کپی برداری شده است. این مدل کپی شده دقیقاً مشابه طراحی ظاهری رسوب زدا هیدروفلو HS38 می باشد که از 2 قسمت مجزا تشکیل شده که در قسمت فریت U شکل تعبیه شده است. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که از عبارت sonic سختی گیر آلتراسونیک استفاده شده است. در صورتی که به هیچ عنوان با مکانیزم اولتراسونیک کار نمی کند و بیشتر میدان الکتریکی در آب القا نماید. نامگذاری محصول تحت عنوان التراسونیک فقدان اصول عملکرد محصول و کپی محصول بدون درک نحوه عملکرد آن را نمایش می دهد…

بیشتر بخوانید:   کاهش چشمگیر رشد جلبک‌ها به کمک دستگاه رسوب زدای هیدروفلو

 

دستگاه رسوبزدای امواج رادیویی واقعی دستگاهی است که با نصب بر روی لوله قادر است :

بدون کارکرد پمپ سیرکولاسیون (دبی در گردش صفر) سیگنال را از طریق هدایت الکتریکی آب به تمام مدار لوله کشی ارسال نماید. راستی آزمایی این امر توسط اسیلوسکوپ انجام شده و سیگنال های دستگاه در نقاط مختلف لوله کشی اندازه گیری و تحویل می گردد.
قادر است خلاف جهت حرکت آب یا اصطلاحاً UPSTREAM نیز رسوبزدایی را انجام دهد. بنابراین فقط دستگاه رسوبزدای واقعی می تواند با نصب روی لوله چاه آب بر روی سطح زمین تا اعماق 200 الی 10000 متر را رسوبزدایی نماید. تمامی تکنولوژی های که ادعای استفاده از امواج رادیویی دارند به عنوان شرط لازم باید بتوانند رسوبات لوله و پمپ آب چاه تا عمق 200 متر را رسوبزدایی کنند.

سیگنال تولیدی محدود به محل نصب نباشد و در طول لوله منتشر شود.
به دلیل تداخل امواج رادیویی حتما می بایست این دستگاه ها دارای استاندارد EMC باشند و در صورتی که سختی گیر الکترومغناطیسی باشند، می بایست تائیدیه مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در خصوص اندازه گیری عوامل زیان آور فیزیکی- مغناطیسی – رادیویی را داشته باشند.
با استفاده از دستگاه رسوبزدای امواج رادیویی واقعی جهت تعمیم مدار گرمایش تنها 1 دستگاه کافی است.
پیشنهاد محل نصب بر روی آب ورودی ساختمان یا پرکن منبع انبساط کاملاً اشتباه است. به عنوان مثال در صورتی که فلوتر منبع انبساط باز در سیستم گرمایش در حالت بسته باشد هیچ سیگنالی به آب مدار گرمایش منتقل نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!