کاهش چشمگیر رشد جلبک‌ها به کمک دستگاه رسوب زدای هیدروفلو

27 بهمن, 1400
رسوب زدای هیدروفلو

کاهش رشد جلبکها با رسوب زدای هیدروفلو


در سال 2015، تاکستانی در کالیفرنیا از رشد شدید جلبک‌ها در استخرهای آبیاری خود که باعث مشکلات نگهداری در ایستگاه های فیلتراسیون آنها شده بود، رنج می‌برد. مدیران تاکستان همچنین مبالغ زیادی را برای روش‌های کاهش جلبک جایگزین (از جمله سولفات مس و ماهی تیلاپیا) خرج می‌کردند که تا حدودی مؤثر بود. یک دستگاه رسوب زدای هیدروفلو نصب و یک آزمایش پنج ماهه انجام شد. پس از تنها دو ماه، کاهش رشد جلبک‌ها بدون افزودن سولفات مس یا تیلاپیا به طور قابل توجهی چشمگیر بود. علاوه بر این، زمان فرآیند شستشوی معکوس از 10-15 دقیقه قبل از رسوب زدای هیدروفلو به 3-5 دقیقه بعد از هیدروفلو کاهش یافت.

 

در پایان آزمون پنج ماهه نتایج به شرح زیر بود:

• رسوب زدای هیدروفلو رشد جلبک را در سطوح مورد نظر حفظ کرد
• در مقایسه با روش‌های تصفیه با سولفات مس و ماهی تیلاپیا، تعداد CFU باکتری‌ها و جلبک‌ها در حوضچه تحت تصفیه با دستگاه سختی گیر هیدروفلو بیش از 90 درصد کمتر بود.
• صرفه جویی مرتبط با کاهش مصرف مواد شیمیایی، کاهش شستشوی معکوس و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، منجر به بازگشت سرمایه گذاری 1.5 ساله می‌شود.

 

دستگاه‌های تصفیه آب هیدروفلو دستگاه‎های سازگار با محیط زیست هستند که سال‎هاست در سراسر جهان توزیع شده‎اند. بیش از بیست سال پیش، هولدینگ هیدروپات، واقع در بریتانیا، فرآیندی را اختراع کرد که با القای یک سیگنال قوی و در عین حال بی‌ضرر 150 کیلوهرتز در سراسر سیستم‌های لوله‌کشی ساخته شده از هر ماده و متریال، سیالات را تصفیه می‌کند. لوله و یا سیال داخل آن به عنوان مجرا عمل می‌کند که به سیگنال اجازه انتشار می‌دهد. القای سیگنال از تجمع رسوب و بایوفیلم در داخل سیستم‌های لوله کشی جلوگیری می‌کند و به تدریج رسوبات موجود را حذف می‌کند. این اقدام پیشگیرانه به طور قابل توجهی هزینه‌های انرژی، مواد شیمیایی، آب و تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد که این مسأله باعث افزایش طول عمر تجهیزات و لوله‌ها می‌گردد.

بیشتر بخوانید:   استفاده از دستگاه‌های رسوب زدا در صنایع و مصارف مختلف

 

 

منبع:
https://www.hydroflow-usa.com/HydroFLOW-Dramatically-Reduces-Algae-Growth-in-Vineyard-Irrigation-Pond

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!