تصفیه کننده الکترونیکی آب هیدروفلو برای برج‌های خنک کننده

4 اسفند, 1400

کارآمد بودن دستگاه تصفیه کننده آب هیدروفلو برای برج‌های خنک کننده

فناوری هیدروفلو با القای مستقیم یک میدان الکتریکی در درون خود آب، بدون توجه به مواد لوله یا سرعت جریان، کار می‌کند. امواج در سراسر شبکه لوله حرکت می‌کند و از کل سیستم یک برج خنک‌کننده محافظت می‌کند.

 

این میدان الکتریکی برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله جلوگیری از رسوب آهک در هر چیزی از دستگاه‌های قهوه ساز گرفته تا نیروگاه‌ها، بهبود شفافیت و بوی استخرهای شنا، از بین بردن باکتری‌ها و افزایش کارایی فیلتراسیون صنعتی طراحی شده‌است.

 

کاربرد: پیشگیری و حذف رسوب آهک موجود

با رشد صنعتی در منطقه هند، تقاضا برای وسایل برقی گرمایشی و سرمایشی به طور تصاعدی افزایش یافته‌است. رسوب آهک به دلیل تغییر دما و فشار ایجاد می‌شود که مولکول‌های کلسیم و یون‌های بی کربنات آب را اشباع می‌کند و از این رو رسوب آهک در سیستم تشکیل می‌شود.

مدل‌های مختلف دستگاه تصفیه کننده الکترونیکی آب هیدروفلو می‌توانند با هر سیستمی برای حذف رسوب آهک موجود کار کنند و همچنین اجازه نمی‌دهند که رسوب جدید بر روی سطح لوله‌ها نشست کند. از آنجایی که رسوب همیشه در آب وجود دارد، بر اساس تغییرات دما و فشار، رسوب در اضلاع داخلی روی لوله‌ها، لوله‌ها و غیره ته نشین می‌شود. تصفیه‌کننده الکترونیکی آب هیدروفلو، حذف رسوب موجود را تضمین می‌کند و اجازه ته نشین شدن رسوب جدید را نمی‌دهد. این با مبدل حرارتی پوسته‌ای و لوله‌ای، مبدل حرارتی صفحه‌ای، برج خنک کننده، هر نوع دیگ بخار، اواپراتور و غیره کار می‌کند.

 

تکنولوژی:

فناوری هیدروفلو سیگنال الکتریکی +-150 کیلوهرتز را به آب داخل لوله بدون در نظر گرفتن متریال لوله اعمال می‌کند. از آنجایی که سیگنال مستقیماً وارد آب می‌شود، قدرت آن به اندازه‌ای است که بتواند رسوب‌های ته‌نشین‌شده را حذف کند. سیگنال الکترونیکی از طریق سیستم آب جریان می‌یابد و کل سیستم را تمیز می‌کند. همچنین سیگنال بدون توجه به موقعیت دستگاه به هر دو طرف دستگاه جریان می‌یابد.

 

اولین و شاید مهم ترین نکته در هنگام تصفیه یک سیال با یک میدان الکتریکی این است که چگونه آن میدان را از طریق لوله به خود آب وارد کنیم. یکی از موثرترین راه‌ها برای ارسال سیگنال به لوله استفاده از فناوری فریت است. این فناوری از ایده شناخته شده ترانسفورماتور الکتریکی برای ارسال سیگنال به لوله و همچنین به خود آب استفاده می‌کند.

 

هنگام استفاده از این اصل در تصفیه‌ کننده‌های آب، سیگنال از تصفیه‌ کننده، از طریق هسته به لوله و خود آب منتقل می‌شود که به عنوان سیم پیچ ثانویه عمل می‌کنند.

این روش امکان انتقال بسیار کارآمد انرژی از دستگاه به لوله و آب موجود در داخل آن را فراهم می‌کند. این بدان معناست که می‌تواند یک سیگنال بزرگ و قوی در لوله وجود داشته باشد که تصفیه‌ کننده، انرژی بسیار کمی ( تقریباً مانند یک لامپ کم مصرف )، مصرف می‌کند. این همچنین به این معنی است که سیگنال می‌تواند برای مسافت‌های طولانی و در سراسر شاخه‌های یک سیستم لوله کشی حرکت کند.

 

استفاده از میدان الکتریکی، به جای میدان مغناطیسی، همراه با مسافتی که سیگنال می‌تواند طی کند، به این معنی است که تصفیه به سرعت جریان یا حجم آب وابسته نیست. همچنین بر روی مواد لوله رسانا و غیر رسانا به طور موثر عمل می‌کند.

 

مزایا:

یکی از فوری ترین و بارزترین مزایای این روش نصب آسان است. تصفیه‌ کننده هیدروفلو را می‌توان بدون نیاز به برش یا تغییر در لوله‌کشی موجود روی لوله یا سیستم لوله‌کشی نصب کرد.

این امکان نصب سریع و آسان، بدون زمان خرابی همراه است. این فناوری را می‌توان برای لوله‌های بسیار بزرگ به کار برد. در واقع، در لوله‌هایی با قطر بیش از یک و نیم متر استفاده شده‌است و می‌تواند برای لوله‌های باز هم بزرگتر استفاده کرد چون سیگنال می‌تواند مسافت‌های زیادی را حتی تا صدها متر طی کند. می‌توان از آن برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، از تولید آب گرم در ساختمان‌های مسکونی و تجاری بزرگ تا کاربردهای صنعتی بیشتر از جمله تولید بخار در دیگ‌های بخار فشار قوی، معادن مس، کارخانه‌های فولاد و نیروگاه‌ها استفاده کرد. برخی از مزایای دستگاه تصفیه کننده آب هیدروفلو عبارتند از:

• حذف رسوب آهک
• بدون تشکیل رسوب آهکی جدید
• کاهش رشد باکتری‌ها، جلبک‌ها
• کاهش قابل توجه مصرف مواد شیمیایی
• بدون نیاز به توقف منظم برای تعمیر و نگهداری
• بدون AMC، بدون قطعه متحرک
• عمر طولانی

 

نتایج:

در هر سیستم مبدل حرارتی، رسوب در لوله مبدل حرارتی به عنوان مثال. کندانسور، چیلر، دیگ بخار، اواپراتور و غیره، فناوری تصفیه کننده آب هیدروفلو به طور موثر رسوب آهک موجود را حذف می‌کند و اجازه تشکیل رسوب جدید را نمی‌دهد. فرآیند مستمر تصفیه آب تضمین می‌کند که سیستم از رسوب حفظ می‌شود و از این رو عمر سیستم را افزایش می‌دهد.

 

 

منبع:
https://thermalcontrolmagazine.com/guest-column/hydroflow-electronic-water-conditioner-for-efficient-cooling-towers/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.