رسوبزدایی رسوب مواد معدنی با رسوب زدا هیدروفلو سری C

30 تیر, 1399

تأثیر رسوبزدا هیدروفلو سری C در رسوبزدایی رسوب مواد معدنی

 

رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو,رسوبزدا,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر

از آنجا که آب از برج خنک کن تبخیر می‌شود، مواد معدنی به جای مانده‌اند. آب شیرین به همراه مواد معدنی به سیستم اضافه می‌شود. غلظت مواد معدنی مطابق با مواد جامد محلول (TSD) یا رسانایی افزایش یافته و در نهایت در لوله‌های کندانسور چیلرها و برج‌های خنک کن ذخیره می‌شوند. اینجاست که یک رسوبزدا می‌تواند از گرفتگی لوله‌ها جلوگیری کند.

رسوب معدنی مانع انتقال حرارت بین مبرد و آب چگالنده می‌شود و به تدریج عملکرد چیلرها را تخریب می‌کند. تبادل گرما بین آب میعان کننده و هوا همچنین تحت تأثیر قرار می‌گیرد که منافذ با لایه‌ای از رسوب معدنی پوشانده شود که جریان آب میعان را تغییر می‌دهد.
آب باران کمی اسیدی است، یعنی نرم. در مناطق به شدت صنعتی، تولید گازهای گلخانه‌ای آب باران را اسیدی‌تر می‌کند. سختی در آب ناشی از نمکهای کلسیم و منیزیم است که در آب حل می‌شوند، از سنگهای محلول که از طریق آنها آب باران جریان می‌یابد.
آب سخت حاوی سختی موقت و دائمی است. سختی موقت در بیشتر موارد با کلسیم و منیزیم کربناتها و بی‌کربناتها همراه است. این نمکهای تشکیل دهنده کریستال در محلول نگه داشته می‌شوند و به همین ترتیب باقی می‌مانند. مگر اینکه تغییری در فشار یا دما ایجاد شود و این باعث تبخیر شدن بیش از حد آب می‌شود.

در نتیجه تشکیل رسوب بر روس سطوح داغ یا زیر آنها مانند لوله و لوازم گرمایشی می‌شود. سختی دائمی مبدلها عمدتا به دلیل کلسیم و سولفات منیزیم است و در اثر تغییر گرما یا فشار تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. اما اگر آب تبخیر شود، باعث رسوب گذاری خواهد شد.
رنج رسوبزدا هیدروفلو سری C یک دستیابی به موفقیت در فناوری است که با اطمینان می‌تواند مشکل رسوب را ریشه کن کند. این اثر در کلیه تأسیسات در سراسر جهان نشان داده شده است. در اکتبر 2004 به بخش خدمات برق و مکانیک دولت هنگ کنگ معرفی شد و اکنون در بیمارستانها و مراکز تشخیص صلاحیت پذیرفته شده است.

 

رسوب زدا هیدروفلو چگونه کار می‌کند؟

 

رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو,رسوبزدا,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر

 

این رسوبزدا یک سیگنال میدان الکتریکی سینوسی کاهش یافته با توالی خاموش به طور تصادفی تولید می‌کند. طول توالی OFF اجازه می‌دهد تا یونهای مجاور با هم حرکت کرده و خوشه‌ها را تشکیل دهند.

این خوشه‌ها که نمایانگر قطرهای بزرگتر هستند در طول دنباله ON تحت تأثیر میدان الکتریکی قرار گرفته و به یکدیگر متصل می‌شوند تا مناطق محلی با غلظت بالا تشکیل شوند و نیروهای داخلی حاصل از این خوشه‌های بزرگتر باعث انقباض و تمرکز نیروی جاذبه می‌شوند، این امر باعث فروپاشی خوشه‌ها به هسته‌هایی می‌شود که دانه بلور است.
وجود میدان الکتریکی در رسوبزدا هیدروفلو در سراسر املاح باعث شکل گیری این خوشه‌های بزرگ با جهت گیری آنها، در هر دو محلول اشباع و اشباع نشده می‌شود. این فرآیند گونه‌های بار بیشتری را به خود جذب می‌کند و هسته‌های پایدار تشکیل می‌شوند. نیروهای جاذبه چنین هسته‌هایی بسیار بیشتر می‌شوند و به عنوان یونی‌ها به سطح هسته انتشار می‌یابند، یک لایه انتشار تشکیل می‌شود و یونها در شبکه کریستالی گنجانده می‌شوند.

کریستالها شکل می‌گیرند و رشد می‌کنند، باز هم به جهت یابی یونها توسط میدان کاربردی، کمک می‌کنند و برای تشکیل کریستالهای بزرگتر جمع می‌شوند. هنگامی که از رسوب زدا هیدروفلو استفاده می‌شود، انتشار افزایش می‌یابد زیرا روی یونها میدان الکتریکی اعمال می‌شود.

برای اینکه این فرآیند در سراسر سیستم اتفاق بیفتد، میدان الکتریکی باید در سراسر محلول حضور پیدا کند. به خصوص در ناحیه‌ای که محلول در آن تغییرات دما یا فشار را مشاهده می‌کند که دلیل رسوب نمکها در محلول هستند. کریستالهای کوچک جمع می‌شوند تا کریستالهای بزرگتر تشکیل دهند که با هزینه کریستالهای کوچکتر رشد می‌کنند.

انرژی و زمان لازم برای جهت یابی و جابه جایی گونه‌های باردار با هم، برای گونه‌های مختلف متفاوت خواهد بود. هر سیستم تبلور با تولید طیف ذرات با اندازه متفاوت مشخص می‌شود. میدان الکتریکی اعمال شده توسط رسوبزدا هیدروفلو این اختلافات را فراهم می‌کند.
تصاویر زیر ناخالصی‌های موجود در فرم یونی را نشان می‌دهد که به صورت آزاد در محلول شناور است. هنگامی که تغییر دما یا فشار وجود دارد، رسوب سخت همانطور که نشان داده شده است شکل می‌گیرد. این روند در یک سطح زبر و ناهموار تسریع می‌یابد.

 

رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو,رسوبزدا,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر

بیایید نگاهی به تفاوت ایجاد شده توسط رسوب زدا هیدروفلو بیندازیم. این یونها توسط میدان الکتریکی القا شده در آب تراز شده و تبلور در محلول افزایش می‌یابد. در نتیجه رسوب موجود در آب غیر اشباع حل می‌شود و هیچ رسوب معدنی روی سطح، رسوب نمی‌کند.

 

رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو,رسوبزدا,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر

نتیجه گیری:

رسوب زدا هیدروفلو به سرعت جریان آب متکی نیست و از این رو می‌تواند برای هر برنامه کاربردی که در آن سنگ آهک و رسوب یافت می‌شود اعمال شود. لیست سیستمهای کاربردی بسیار طولانی است که می‌توانیم در اینجا قرار دهیم اما موارد زیر دستگاه‌های معمولی هستند که می‌توانیم از آنها محافظت کنیم.

  • بویلرها و دیگهای آب
  • دیگ بخار
  • مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله
  • مبدل حرارتی روکش دار
  • کندانسورها
  • بخارپز
  • سیستمهای خنک کننده آب ماشین
  • شیرهای ترکیبی حرارتی
  • دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی

دستورالعملها

رسوب موجود معمولا حل می‌شود. زمان صرف شده به حجم آب، جریان آب برای از بین بردن کریستالهای رسوب اضافی، ایجاد اختلال در رسوب قدیمی و تغییر در دما و فشار آب بستگی دارد. در بیشتر موارد، روند نسبتا سریع است و در صورت منفجر شدن و یا نشت آب مطابق با مشخصات، در طی سه ماه اول فرآیند سریع حل می‌شود.

بیشتر بدانید:

روشهای رسوبزدایی آب شیرین با رسوبزدا هیدروفلو
رسوبزدایی بایوفیلم موجود در آب شیرین کن با رسوب زدا هیدروفلو
جلوگیری از رشد باکتریها توسط رسوبزدا هیدروفلو
رسوبزدایی جلبکها توسط رسوبزدا هیدروفلو

منبع:

http://www.powertechipc.com/technologies/Hydropath/functions

/hydroflow_descaling.htm#toc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.