جلوگیری از رشد باکتریها توسط رسوبزدا هیدروفلو

4 مرداد, 1399

چگونه از رشد باکتریها در برج خنک کن و سیستمهای درگیر با آب جلوگیری کنیم؟

 

باکتری کشی با رسوبزدا هیدوفلو,رسوبزدا,رسوب زده,سختیگیر,سختی گیر,رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو

پیش از این در مورد نحوه رسوبزدایی بایوفیلم و رسوب مواد معدنی با رسوبزدا هیدروفلو بخوبی شرح دادیم و اکنون نوبت به جلوگیری از رشد باکترها در سیستمهایی است که با آب سرو کار دارند. بهتر است بدانید که برج خنک کن زمینه پرورش باکتری‌ها را فراهم می‌کند. بعبارتی موادی مانند گرد و غبار، ذرات معلق و باکتری‌ها را در مدار آب متراکم به دام می‌اندازد.

تراکم آب معمولا توسط مواد شیمیایی قابل درمان است. با این حال رشد باکتریها بدلیل مشکلات تعمیر و نگهداری متوقف نمی‌شود. طبیعی است رشد باکتری منجر به شکل گیری بایوفیلم شده که برای سلامتی مضر است. دمای بالای آب متراکم، رشد لژیونلا را در پی خواهد داشت. رسوب زدا هیدروفلو بهترین روش برای ازبین بردن باکتریها و لژیونلا است.
با توجه به شرایط مطلوب همچون دمای زیاد آب و وجود رسوب در برج خنک کننده، بهترین شرایط برای رشد باکتریها فراهم می‌شود. لژیونلا بدترین نوع باکتری است که برای انسان کشنده است.
بطور معمول در از بین بردن باکتریها از بایوساید استفاده می‌شود که باید غلظت آن در سطح معینی حفظ شود. با این وجود، بایوساید به سادگی قابل کنترل است. با یک کنترل ساده و ترکیبی از پمپ دوز تنظیم میزان خوراک و کنترل زمان سنج، میزان بایوساید قابل تنظیم است و به سیستم عملکرد دستگاه چیلر وصل می‌شود.
در یک کنترل پیشرفته‌تر، میزان آلودگی آب کنترل می‌شود تا بایوساید مطابق با آن اعمال شود. سختترین موقعیت هنگامی است که نظارت در زمان خود فعالیتهای بیولوژیکی است که تا حدودی فعالیت باکتری را منعکس می‌کند. اما چنین راه حلهایی به دلیل هزینه بالای اولیه و حتی هزینه نگهداری آنها توصیه نمی‌شود.
رسوب زدا هیدروفلو سری P یک راه حل عالی و کامل بجای روشهای سنتی استفاده از بایوساید جهت کنترل باکتریها است.

رسوبزدا هیدروفلو چگونه کار می‌کند؟

باکتریها وقتی از میدان الکتریکی ناشی از رسوبزدا عبور می‌کنند، قطبی می‌شوند. این قطبی شدن باعث می‌شود تا ساختار محکمی از مولکولهای آب شکل بگیرد و متعادل سازی فشار اسمزی بین سلول و محیط آب را در پی داشته باشد. میزان تغییر در فشار اسمزی به غلظت سیتوپلاسم سلول و ماهیت آب که چه نوع آبی است، بستگی دارد. متعادل سازی فشار اسمزی منجر به ورود آب به سلول می‌شود.

 

باکتری کشی با رسوبزدا هیدوفلو,رسوبزدا,رسوب زده,سختیگیر,سختی گیر,رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو

 

در این نوع رسوب هم، همچون بایوفیلم و رسوب معدنی؛ فشارهیدرولیکی که در داخل سلول ایجاد شده، سرانجام غشای سلولی را پاره کرده و آن را از بین می‌برد. در این حالت حتی با زیاد نبودن فشار، رقیق شدن سیتوپلاسم فرآیندهای متابولیکی را مختل می‌کند و باعث مرگ زودرس سلول می‌شود.

 

باکتری کشی با رسوبزدا هیدوفلو,رسوبزدا,رسوب زده,سختیگیر,سختی گیر,رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو

گواهینامه های رسوبزدا هیدروفلو

این اولین وسیله القای الکترومغناطیسی است که برای نابودی لژیونلا مجوز دارد.

 

 

 

باکتری کشی با رسوبزدا هیدوفلو,رسوبزدا,رسوب زده,سختیگیر,سختی گیر,رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو باکتری کشی با رسوبزدا هیدوفلو,رسوبزدا,رسوب زده,سختیگیر,سختی گیر,رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو

 

 

لژیونلا
لژیونلا در محیطهای بسیاری رایج است. لژیونلا از طریق ذرات معلق در هوا، استنشاق قطرات غبار حاوی باکتریها انتقال می‌یابد. منابع رایج مانند برجهای خنک کن، استخرهای شن (بویژه در کشورهای اسکاندیناوی)، سیستمهای آب گرم خانگی، فواره ها و توزیع کننده‌های مشابه که به منابع آب عمومی دسترسی دارند. منابع طبیعی لژیونلا شامل استخرهای آب شیرین و نهرها است. تاکنون انتقال لژیونلا از فردی به فرد دیگر گزارش داده نشده است.
مطابق مقاله “لژیونلا و جلوگیری از لژیونلوز” که در وب سایت سازمان بهداشت جهانی یافت می‌شود درجه حرارت مؤثر بر بقای لژیونلا به شرح زیر است:
– بالاتر از 70 درجه سانتیگراد (158 درجه فارنهایت)- لژیونلا تقریبا بلافاصله می‌میرد
– در دمای 60 درجه سانتیگراد (140 درجه فارنهایت)- 90% در 2 دقیقه می‌میرند (زمان کاهش دسیمال (D)=2)
– در دمای 50 درجه سانتیگراد (122 درجه فارنهایت)- بسته به نوع فشار 90% در 80-124 دقیقه می‌میرند (زمان کاهش دسیمال (D)=80-124)
– 48 تا 50 درجه سانتیگراد (118 تا 122 درجه فارنهایت)- می‌توانند زنده بمانند اما چند برابر نشوند
– 32 تا 42 درجه سانتیگراد (90 تا 108 درجه فارنهایت)- دامنه رشد ایده آل
– کمتر از 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت)- حتی اگر یخ زدگی کم باشد، زنده مانده اما خفته هستند

کنترل رشد لژیونلا می‌تواند از طریق روشهای شیمیایی یا حرارتی اتفاق بیفتد. کمترین هزینه و مؤثرترین روش کنترل، نگه داشتن آب سرد زیر 25.5 درجه سانتیگراد و آب گرم بالاتر از 51.1 درجه سانتیگراد است. یونیزاسیون مس و نقره یک سم فلزی سنگین، سیستمیک است که باعث از بین رفتن بایوفیلم و لجنهایی می‌شود که می‌توانند لژیونلا را در طولانی مدت داشته باشند. تا به امروزهیچ سیستم مس و نقره‌ای مطالعات کارایی EPA را که منجر به تصویب نهایی آن به عنوان بایوساید شود تأیید نکرده است.
کلرینگ با دی اکسید کلر یا مونوکلرامین به شدت در اکسید بایوسایدها مؤثر است. نور ماوراء بنفش یک روش درمانی عالی است. ریشه کن کردن حرارتی یک روش کوتاه مدت مؤثر و ارزان است.
رسوبزدا هیدروفلو سری P روشی معتبر و خلاقانه برای از بین بردن لژیونلا است و به دلیل سادگی در راه اندازی و قابلیت اطمینان، بین کاربران محبوب گشته است.

سیستمهای کاربردی برای نصب رسوب زدا

شما می‌توانید رسوبزدا هیدروفلو سری P را در هر سیستمی که در آن باکتری وجود دارد، بکار ببرید. مانند:
– برج‌های خنک کن
– سیستمهای خنک کننده آب
– استخرهای شنا
– آبگرم
– جکوزی

دستورالعملها
دوز بایوساید را نمی‌توان حتی با نصب رسوبزدا هیدروفلو سری P حذف کرد زیرا باکترها در زمان متوقف شدن دستگاه کنترل نمی‌شوند. در چنین شرایطی، مواد شیمیایی هنوز می‌توانند حداقل محافظت را انجام دهند.

بیشتر بدانید:

روشهای رسوبزدایی آب شیرین با رسوبزدا هیدروفلو
رسوبزدایی بایوفیلم موجود در آب شیرین کن با رسوب زدا هیدروفلو
رسوبزدایی رسوب مواد معدنی با رسوب زدا هیدروفلو سری C
رسوبزدایی جلبکها توسط رسوبزدا هیدروفلو

منبع:

http://www.powertechipc.com/technologies/Hydropath/functions/aquaklear_bacteria_killing.htm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.