رسوب زدایی خطوط لوله و مبدل‌های حرارتی کارخانه با دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

23 آذر, 1400

حذف رسوب زیستی بوسیله دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

دستگاه رسوب زدا هیدروفلو نه تنها می‌تواند به کنترل و پیشگیری از رسوب آهک کمک کند، بلکه می‌تواند به ریشه کنی رسوبات بیولوژیکی ناخواسته، معروف به رسوب زیستی، کمک کند.

رسوب زیستی به مشکل مواد بیولوژیکی مانند باکتری‌هایی که روی سطح تجهیزات جمع شده و مانع عملکرد آن می‌شوند، اطلاق می‌شود. معمولاً باکتری‌ها به سطوح و بصورت یک لایه ژلاتینی می‌چسبند که در کنار سایر مشکلات، می‌تواند مانع انتقال حرارت و کاهش کارایی شود.

بیشتر بدانید:

استفاده از دستگاه رسوبزدا هیدروفلو در صنعت سلولز / خمیر کاغذ
استفاده از سیستم رسوبزدا هیدروفلو در مبدل‌های حرارتی بیمارستان
استفاده از دستگاه‌های رسوب زدا در صنایع و مصارف مختلف
تصفیه آب دریا با سیستم رسوب زدا هیدروفلو
استفاده از مدل‌های صنعتی دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو برای لوله‌های با قطر بالا

 

رسوب زیستی به ویژه در تولید مواد غذایی یا سایر صنایعی که با مواد بیولوژیکی سروکار دارند (مانند تولید کاغذ)، یا در سیستم‌های خنک‌کننده که بر روی آب منابع طبیعی مانند دریا یا رودخانه‌ها کار می‌کنند، یک مشکل است. فناوری ثبت اختراع هیدروپت می‌تواند رسوب زیستی موجود در مبدل‌های حرارتی و لوله کشی را حذف کند و از تکرار آن جلوگیری کند و در زمان و هزینه نگهداری و تمیز کردن صرفه جویی کند.

 

نمونه ای از مزایای دستگاه رسوبزدا هیدروفلو در زیر نشان داده شده است.

این کارخانه فرآوری گوشت اوکراینی به مدت هفت سال مشکل رسوب زیستی شدیدی در دیگ بخار داشت. خاموش کردن مکرر برای تمیز کردن عمیق مورد نیاز است که فقط به طور موقت مشکل را حل می‌کند. پس از سه ماه تصفیه با دستگاه رسوب زدا هیدروفلو، نه تنها لایه رسوب زیستی برداشته شد، بلکه بوی نامطبوع ماندگار آن نیز ناپدید شد و آلودگی باکتریایی بخار خروجی نیز از بین رفت.

 

رسوب زدا هیدروفلو

بعد از هیدروفلو                 قبل از هیدروفلو

منبع:
https://cic-analytic.com/hydropath/en/news-4/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.