رسوب زدای هیدروفلو یک برنامه تصفیه برای رسوب موجود در خط لوله

20 بهمن, 1400
رسوب زدای هیدروفلو

افزایش عمر تجهیزات و خط لوله با سیستم رسوب زدای هیدروفلو


سیستم خنک کننده خود را در برابر اثرات مضر رسوب آهکی، خوردگی و رسوب زیستی با رسوب زدای هیدروفلو محافظت کنید تا مبلغ زیادی از هزینه‌های عملیاتی سالانه را حذف کنید.

 

سیستم رسوب زدای هیدروفلو: یک راه حل منحصر به فرد برای مشکلات رایج مرتبط با رسوب بندی خط لوله در یک پکیج سازگار با محیط زیست و صرفه جویی در هزینه ارائه می‌دهد. به راحتی نصب می‌شود و از برج خنک کننده در برابر رسوب آهکی، خوردگی و رسوب زیستی با حداقل یا بدون عملیات شیمیایی محافظت می‌کند.

 

بر اساس بیش از بیست سال تجربه، فناوری هیدروفلو با تمام سیستم‌ها و متریال خط لوله کار می‌کند. آب در گردش در سیستم آب، حاوی مواد معدنی محلول به شکل یون‌هایی مانند کربنات کلسیم است که با تبخیر آب غلیظ می‌شود. هنگامی که دما افزایش می‌یابد، فشار کاهش می‌یابد یا مواد معدنی بیش از حد متمرکز می‌شوند، آب در گردش فوق اشباع می‌شود و باعث می‌شود یون‌ها از محلول رسوب کنند و به شکل رسوب به سطوح لوله‌ها و تجهیزات بچسبند. با گذشت زمان، رسوب انباشته شده، همراه با بایوفیلم جلبک‌ها یا باکتری‌ها، خط لوله را مسدود کرده و باعث عایق بندی ناخواسته، کاهش راندمان انتقال حرارت، محدودیت جریان آب و مصرف انرژی بیشتر می‌شود.

 

برای مهار رسوب، اپراتور برج خنک کننده ممکن است از یک یا چند استراتژی استفاده کند:

• اجرای یک برنامه درمانی پرهزینه و تهاجمی، اغلب با موفقیت متناقض یا با هزینه اضافی.
• کاهش چرخه‌های غلظت با افزایش دمش و در نتیجه مصرف آب و مواد شیمیایی بیشتر.
• دوز مداوم یا شوک بایوسایدها برای کنترل باکتری‌ها و جلبک‌ها، اغلب با نتایج ضعیف و اثرات مضر بر تجهیزات و برنامه‌های درمانی همراه است.
• کاهش PH با دوز اسیدی، تجهیزات خنک کننده را در معرض پتانسیل خوردگی بیشتر و اپراتورها را در معرض افزایش خطر ایمنی قرار می‌دهد.
• جرم گیری را بپذیرید و برای پاک کردن رسوب انباشته شده به طور منظم برای تمیز کردن، قطعی برق و هزینه برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید:   تاثیرات امواج رادیویی دستگاه رسوب زدا هیدروفلو در موتورخانه‌های حرارتی

 

رسوب زدای هیدروفلو به اپراتور اجازه می‌دهد تا با جلوگیری از بارش رسوب و رشد بایوفیلم، کارایی عملیات خط لوله را به حداکثر برساند.

رسوب زدای هیدروفلو

 

تصفیه آب هیدروفلو: دستگاهی سازگار با محیط زیست است که به راحتی نصب می‌شود و بدون برنامه‌های پرهزینه تصفیه، از تشکیل رسوب و لایه زیستی جلوگیری می‌کند.

 

دستگاه رسوب زدای هیدروفلو که در قسمت بیرونی هر سیستم لوله‌کشی یا متریال لوله نصب می‌شود، از یک حلقه فریت برای اعمال فرکانس نوسانی 150 کیلوهرتز استفاده می‌کند که به دیواره لوله نفوذ می‌کند و از محل نصب به سمت بالا و پایین دست حرکت می‌کند. آب درون سیستم لوله‌کشی، به عنوان مجرای برای انتشار سیگنال در سراسر سیستم عمل می‌کند و آب را اعم از متحرک یا ساکن، تصفیه می‌کند. آزمایش ثابت کرده است که سیگنال دستگاه سختی گیر هیدروفلو کارآمدتر و موثرتر از فناوری‌های تصفیه آب مشابه است.

 

سیگنال هیدروفلو باعث می‌شود که مواد معدنی محلول به صورت بلورهای پایداری که در حالت تعلیق باقی می‌مانند و به سطوح لوله‌ها و تجهیزات نمی‌چسبند، خوشه شوند و رسوب کنند. به همین ترتیب، سیگنال رشد باکتری‌ها و جلبک‌ها را مختل می‌کند و باعث از بین رفتن آنها می‌شود. کلنی‌های بایوفیلم از سطوح لوله و تجهیزات جدا می‌شوند. مطالعات مستقل تأیید کرده اند که سیگنال هیدروفلو، بدون استفاده از بایوسایدها یا حداقل استفاده از آن، رشد باکتری‌ها و جلبک‌ها را در سیستم‌های گردش آب تا 99.7٪ مهار می‌کند.

ذرات معلق، اعم از معدنی یا بیولوژیکی، فیلتر می شوند یا با دمیدن فرآیند خارج می شوند.

فواید

• حفاظت از تجهیزات: عملکرد برج خنک کننده در گردش آب در PH بالاتر از 9.0، خطر خوردگی تجهیزات مانند کندانسورها، مبدل‌های حرارتی و خطوط لوله را کاهش می‌دهد و از تجهیزات گران قیمت در برابر خرابی زودرس و قطعی‌های غیرمنتظره محافظت می‌کند. مخارج سرمایه‌ای آتی اغلب به تعویق می‌افتد، که بازده سرمایه گذاری را بهبود می‌بخشد و سرمایه را حفظ می‌کند.
• حذف رسوب و رسوب زیستی بدون مواد شیمیایی: سیگنال نوسانی 150 کیلوهرتز، مواد معدنی محلول را به جای روی سطوح تجهیزات، مانند صفحات لوله، لوله‌های مبدل حرارتی و مخزن برج، به خوشه‌بندی و رسوب در محلول القا می‌کند.
• حفاظت در برابر خوردگی پیشرفته: برج‌های خنک کننده: عملکرد آب در گردش با pH بالاتر تشکیل مگنتیت را بر روی سطوح فولاد کربنی تقویت می‌کند و از خوردگی حفره‌ای/شکافی محافظت می‌کند.
• معدنی سازی مجدد / نرم شدن رسوب موجود، که منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خط لوله، لوله‌های مبدل حرارتی و تمیز کردن برج می‌شود. فناوری رسوب زدای هیدروفلو رسوب موجود را نرم می‌کند، و بدون آسیب رساندن به تجهیزات از مواد شیمیایی خشن یا پاک کننده‌های ساینده، حذف را تسهیل می‌کند. آنها را به حال خود رها کنید، رسوبات در تلاطم جریان آب حل یا حذف می‌شوند.

بیشتر بخوانید:   رسوب گیر رادیاتور خودرو

 

 

منبع:
http://www.enpureusa.com/solutions-hydroflow-pipeline.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *