رسوبزدای الکترونیکی هیدروفلو برای برجهای خنک کننده راندمان بالا

11 بهمن, 1398
رسوب زدا هیدروفلو الکترونیکی

رسوب زدا الکترونیکی هیدروفلو برای برجهای خنک کننده راندمان بالا

رسوب زدا هیدروفلو الکترونیکی

فناوری رسوب زدا هیدروفلو با القای مستقیم یک میدان الکتریکی در داخل آب، صرف نظر از ساختار تشکیل‌دهنده لوله یا سرعت جریان، که در سرتاسر شبکه لوله ثابت است، از کل سیستم برج خنک کننده محافظت می‌کند. رسوبزدا هیدروفلو با این میدان الکتریکی در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از قبیل: پیشگیری از تشکیل رسوب در دستگاه‌های قهوه ساز تا ایستگاه‌های برق، از بین برنده بوی بد استخرهای شنا، از بین برنده باکتریها و افزایش کارایی سیستمهای تصفیه صنعتی.

کاربرد: جلوگیری و حذف رسوب موجود توسط رسوب زدا هیدروفلو

با رشد صنعتی در جهان، تقاضا برای استفاده از سیستمهای سرمایشی و گرمایشی بر مبنای آب در نقطه به نقطه جهان به صورت صعودی در حال افزایش است. رسوب موجود در لوله‌ها به دلیل تغییر دما و فشار و  اشباع مولکولهای یونهای کلسیم و بی کربنات موجود در آب شکل می‌گیرد.
مدلهای مختلفی از رسوبزدا ی هیدروفلو موجود هستند، که در هر سیستم برای از بین بردن مقیاس فعلی رسوب خود کار می‌کند و اجازه نمی‌دهد رسوب جدیدی به سطح لوله‌کشی افزوده شود. از آنجایی که رسوب همواره در آب وجود دارد، براساس تغییر دما و فشار در طرفین بر روی لوله‌‍‌ها می‌نشیند که رسوبزدای الکترونیکی هیدروفلو باعث می‌شود رسوب موجود بر روی جدار داخلی لوله‌ها حذف شده و رسوب جدیدی بر دیواره‌ها ننشیند. این دستگاه رسوبزدا روی مبدلهای حرارتی تیوب، مبدلهای حرارتی صفحه‌ای، برج خنک کننده، دیگهای بخار و غیره کاربرد دارد.

تکنولوژی موجود در رسوبزدای الکترونیکی هیدروفلو

فناوری رسوب زدا ی هیدروفلو بدون در نظر گرفتن جنس لوله، سیگنال الکتریکی  +-150 کیلوهرتز را بر روی آب درون لوله اعمال می‌کند. از آنجایی که سیگنال مستقیما به داخل آب می‌رود، قدرت آن به حدی زیاد است که رسوب حل شده در آب را از بین ببرد. سیگنالهای الکترونیکی از طریق مدار لوله کشی آب منتشر می‌شوند و کل سیستم را تمیز می‌کنند. همچنین، سیگنال صرف نظر از موقعیت دستگاه در هر دو طرف دستگاه جریان می‌یابد.
اولین و شاید مهمترین نکته هنگام تصفیه رسوبزدا ی مایعات توسط یک میدان الکتریکی، نحوه دستیابی به آن میدان از طریق لوله و درون خود آب است. یکی از مؤثرترین راه‌های ارسال سیگنال به لوله، استفاده از فناوری فریت است. این فناوری از ایده شناخته شده ترانسفورماتور برقی برای ارسال سیگنال به داخل لوله و همچنین درون خود آب استفاده می‌کند.
هنگام استفاده از این روش بجای سختی گیرهای رزینی، سیگنال از سیستم تهویه، از طریق هسته به داخل لوله و خود آب منتقل می‌شود، که به عنوان سیم پیچ ثانویه عمل می‌کند.
این روش امکان انتقال بسیار کارآمد انرژی از واحد به لوله و آب موجود در آن را فراهم می‌کند. این بدان معنی است که می‌تواند یک سیگنال بزرگ و محکم در لوله قرار داشته باشد که ترانسدیوسر انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند؛ تقریبا مشابه یک لامپ کم مصرف. این همچنین بدان معنی است که سیگنال می‌تواند برای مسافتهای بزرگ و در سراسر انشعابات یک سیستم لوله کشی حرکت کند.
استفاده از یک میدان الکتریکی، به جای یک میدان مغناطیسی، به همراه مسافتی که یک سیگنال می‌تواند طی کند، به این معنی است که عملیات رسوبزدایی بستگی به میزان جریان یا حجم آب ندارد. این سیستم بر روی هر دو نوع لوله رسانا (فلزی) و غیر رسانا (پلاستیکی) مؤثر است.

مزایای کاربرد سختی گیر الکترونیکی هیدروفلو

یکی از بارزترین مزایای این روش، سهولت نصب آن است. دستگاه سختی گیر را می‌توان بدون نیاز به برش یا ایجاد تغییر در لوله‌های موجود، روی یک لوله یا سیستم لوله کشی نصب کرد.
بدین ترتیب امکان نصب سریع، آسان و بدون خرابی را فراهم می‌کند. این فناوری می‌تواند در لوله‌های بسیار بزرگ هم اعمال شود، در حقیقت این سیستم در لوله‌هایی با قطر بیش از دو و نیم متر استفاده شده است و در لوله‌های بزرگتر هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. سیگنالها می‌توانند مسافتهای طولانی را طی کنند (تا صد متر). این امر باعث می‌شود تا در طیف وسیعی از کاربردها، از تولید آب گرم در ساختمانهای بزرگ مسکونی و تجاری گرفته تا کاربردهای صنعتی از جمله تولید بخار در دیگهای بخار فشار قوی، معادن مس، کارخانه‌های فلزی و نیروگاه‌ها استفاده شود. برخی از مزایای این سیستم:
•    حذف رسوب
•    جلوگیری از ایجاد رسوب جدید
•    حذف باکتری‌ها، کاهش رشد جلبکها
•    کاهش قابل توجه در استفاده از مواد شیمیایی
•    بدون نیاز منظم برای رفع خرابی در نگهداری این سیستم
•    بدون بخش متحرک
•    ماندگاری بالا

نتیجه گیری:
در هر سیستم مبدل حرارتی، تشکیل رسوب در لوله مبدل حرارتی غیر قابل جلوگیری است. سیستمهایی چون کندانسور، چیلر، دیگ بخار و غیره. تکنولوژی رسوبزدا هیدرفلو بطور مؤثری این رسوب را از بین می‌برد و اجازه تشکیل رسوب جدید را نمی‌دهد. فرآیند مداوم رسوبزدایی آب تضمین می‌کند که سیستم از رسوب پاک شود و از این رو طول عمر سیستم را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.