رسوبزدایی جلبکها توسط رسوبزدا هیدروفلو

6 مرداد, 1399

حذف جلبکها از برج خنک کن و سیستمهای گردش آب توسط رسوبزدا هیدروفلو

 

رسوبزدایی جلبکها,رسوبزدا,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر,رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو

از دیرباز، جلبکها در کنار تشکیل بایوفیلم برای برج‌های خنک کن دردسرساز بودند. رشد جلبکها می‌تواند تأثیر منفی در بهره‌وری برج خنک کن داشته باشد و در این حالت همواره نگرانی مداوم برای مقابله با تشکیل باکتری‌های لژیونلا وجود دارد. رسوبزدا در این بین چگونه می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند؟!
برای برطرف کردن مشکل فوق، باید راه حل کاملی استفاده شود که کل سیستم را به خوبی رسوبزدایی کند و مشکل را بصورت اساسی حل کند.
هاگها یا همان تخمهای جلبک بطور مداوم در جو حضور دارند. جلبکها جزو گونه‌های اولیه گیاهان محسوب می‌شوند که مانند باکتریها رفتار می‌کنند و با تقسیم سازی و ازطریق هاگها تکثیر می‌شوند. جلبکها حاوی کلروفیل هستند و اکسیژن تولید می‌کنند. این گیاهان بگونه‌ای تکثیر و رشد می‌یابند تا کل استخر را سبز کنند. باران عامل اصلی انتقال هاگها به داخل آب استخر و ترغیب آنها به رشد است.
در صورتی که در محیط فسفات و نیترات زیادی موجود باشد، رشد جلبکها سریعتر خواهد شد. نور مستقیم خورشید عامل کلیدی دیگر در افزایش سرعت رشد جلبکها است.
رسوب زدا هیدروفلو سری P یک راه حل ایده آل برای از بین بردن جلبکهاست که قابل اطمینان، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است.

 

رسوبزدا هیدروفلو چگونه کار می‌کند؟

ذرات معلق همچون هاگ جلبکها و مواد مغذی هنگام عبور از میدان الکتریکی قطبی می‌شوند. ذرات پلاریزه شده در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا یک خوشه بزرگتر تشکیل دهند که با استفاده از یک فیلتر شنی معمولی می‌توان آنها را از آب جدا کرد.

 

رسوبزدایی جلبکها,رسوبزدا,رسوب زدا,سختی گیر,سختیگیر,رسوبزدا هیدروفلو,رسوب زدا هیدروفلو

با حذف هاگ جلبکها و سایر مواد مغذی از آب، جلبکهای موجود روی سطح دیواره یا حوضچه بدلیل کمبود مواد مغذی قهوه‌ای می‌شوند. در چنین حالتی وقتی جلبکها شناور شوند و مواد معلق جمع شود، آب پاک می‌شود.

برنامه‌های کاربردی برای نصب رسوب زدا

رسوب زدا هیدروفلو سری P در هر مکانی که مشکل جلبک موجود است قابل نصب است. چشمه‌ها، استخرهای ماهی و برج های خنک کن نمونه بارز این سیستمها هستند. مواد جدا شده توسط فیلتر شنی براحتی حذف می‌شوند.

 

دستورالعملهایی که باید رعایت شوند

فاکتورهای بسیاری وجود دارد که بر موفقیت رسوبزدا هیدروفلو سری P تأثیرگذار است. معیارهای ذکر شده در زیر برای به حداکثر رساندن عملکرد ضروری است:
در این پلن نباید آب راکد وجود داشته باشد چرا که جلبکها تنها در آب پردازش می‌شوند.
جریان آب باید به اندازه کافی سریع باشد تا ذرات معلق به مدار تصفیه منتقل شوند.
در صورت وجود مدار چرخش و تصفیه برای سیستمهای بزرگ آبی یا حوضچه‌ها، میزان فیلتراسیون باید به اندازه کافی بالا باشد و این بستگی به پلن دارد.
سنگریزه‌هایی که روی سطح آب قرار می‌گیرند یا اجسام مرده‌ای که باعث تجزیه و تأمین مواد مغذی جلبکها می‌شوند را تاحد امکان از بین ببرید یا کاهش دهید.
فیلتر شنی باید بطور مرتب شستشو داده شود تا نرخ فیلتراسیون طراحی شده تضمین شود. در غیر این صورت آب کافی برای تصفیه وجود ندارد.

 

بیشتر بدانید:

منبع:
http://www.powertechipc.com/technologies/Hydropath/functions/aquaklear_flocculation.htm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.