پاسخ به سؤالات متداول در مورد دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو

10 آذر, 1400

بررسی پرسش‌های رایج در مورد عملکرد دستگاه رسوب زدا هیدروفلو


آب سخت آبی است که دارای مواد معدنی بالا (عمدتا یونهای کلسیم و منیزیم) باشد (بر خلاف آب نرم). مواد معدنی آب سخت عمدتاً از کاتیون‌های فلزی کلسیم (Ca2+) و منیزیم (Mg2+) و گاهی دیگر ترکیبات محلول مانند بی‌کربنات‌ها و سولفات‌ها تشکیل شده‌اند. کلسیم معمولاً به صورت کربنات کلسیم (CaCO3) به شکل سنگ آهک و گچ یا سولفات کلسیم (CaSO4) به شکل ذخایر معدنی دیگر وارد آب می‌شود. منبع اصلی منیزیم دولومیت (CaMg(CO3)2) است. آب سخت معمولاً برای سلامتی مضر نیست. دستگاه رسوب زدا هیدروفلو به جلوگیری از تشکیل این رسوبات روی لوله‌ها جلوگیری می‌کند. در ادامه به سؤالات متداول در مورد این فناوری توضیح خواهیم داد.

 

آیا فناوری رسوب زدا هیدروفلو باعث کاهش رسوب و همچنین جلوگیری از ایجاد رسوب نیز می‌شود؟

بله، اگرچه ممکن است یک روند تدریجی در طی چند ماه باشد. روشی که فناوری ما از تشکیل رسوب آهک روی لوله‌کشی جلوگیری می‌کند، حلالیت آب را نیز افزایش می‌دهد، به این معنی که هر رسوب آهکی که قبلاً تشکیل شده بود، به تدریج حل می‌شود. برخی از مشتریان گزارش داده‌اند که نتایج را در چند روز مشاهده کرده‌اند. نتایج ممکن است با توجه به شرایط فعلی در هر برنامه متفاوت باشد.

آیا محصولات تضمینی هستند؟

ضمانت

واحدهای رسوب زدا هیدروفلو به مدت یک سال از تاریخ خرید گارانتی می‌شوند. اگر چراغ قرمز روشن نشود و دستگاه تصفیه آب به دلیل استفاده نادرست از نظر فیزیکی شکسته نشده باشد، به صورت رایگان تعمیر یا تعویض می‌شود.

واحدهای رسوب زدا هیدروفلو باید مستقیماً همراه با مدرک خرید به شرکت بازگردانده شوند، هرگونه تلاش غیرمجاز برای تعمیر واحد این گارانتی را باطل می‌کند. حقوق قانونی شما تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

گارانتی – پیشنهاد برگشت پول

دوره گارانتی با توجه به تناسب با هدف برای واحدهای رسوب زدا هیدروفلو دوازده ماه از تاریخ خرید است. اگر پس از یک دوره بیش از شش ماه پس از نصب و نه دیرتر از دوازده ماه پس از نصب، کاربر نهایی نشان دهد که واحدهای رسوبزدا هیدروفلو نتوانسته ‌ند از ایجاد رسوبات لایه‌ای جلوگیری کنند، شرکت وجه را به کاربریا خریدار نهایی بازپرداخت خواهد کرد. پیشنهاد بازگشت وجه فقط در مواردی اعمال می‌شود که واحدهای هیدروفلو مطابق با توصیه‌های شرکت نصب شده باشد. شرکت مسئولیتی در قبال ایجاد رسوب بر روی تجهیزات گرمایشی و آب گرمی که طبق دستورالعمل سازنده نصب نشده‌اند نمی پذیرد. حقوق قانونی شما تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

محدودیت‌ها

شرکت تحت هیچ شرایطی ادعاهای ناشی از خرابی واحد یا واحدهای رسوب زدا هیدروفلو را نمی‌پذیرد و شرکت هیچ مسئولیتی در قبال خسارات بعدی ناشی از اثربخشی و کارایی واحد یا واحدهای رسوب زدا هیدروفلو نمی‌پذیرد. جایی که امکان ورود ذرات سست به سیستم یا فرآیند بدون فیلتر وجود دارد. حقوق کاربر نهایی محدود به مواردی است که در ضمانت نامه و پیشنهاد بازگشت وجه ذکر شده است.

 

شرکت مسئولیتی در قبال نشتی آب که با انحلال رسوب آشکار شود را نمی پذیرد. این شرکت مسئولیتی در قبال مشکلات ناشی از قطع برق واحد رسوب زدا هیدروفلو نخواهد پذیرفت. این شرکت پذیرفته است که انواع خاصی از رسوب‌های پوششی زمانی که شکل گرفتند، به عنوان مثال؛ آنهایی که غلظت بالایی از سیلیکات‌ها، سولفات‌ها و فسفات‌ها دارند، به سرعت توسط واحد رسوب زدا هیدروفلو حل نمی‌شوند. در چنین مواردی توصیه می‌شود که سیستم‌های حاوی چنین رسوب پوششی باید از نظر شیمیایی تمیز شوند. پس از تمیز کردن، سیستم باید پس از آن روشن بماند.

 

واحد یا واحدهای رسوب زدا هیدروفلو کاملاً با مقررات EMC مطابقت دارند. با این حال، در حضور یک سیگنال ضعیف، تداخل در تجهیزات رادیویی فعال در باند موج بلند ممکن است تجربه شود.

 

آیا پس از نصب رسوب زدا هیدروفلو، منبع آب مانند قبل قابل شرب است؟

دستگاه رسوب زدا هیدروفلو ترکیب شیمیایی منبع آب را تغییر نمی‌دهد و صرفاً بر اساس فیزیکی کار می‌کند و آب را کاملاً قابل شرب می‌کند و مواد معدنی ضروری که قبلاً وجود داشتند بدون هیچ تغییری در آب باقی می‌مانند. البته به شرطی که قبلا آب قابل شرب بوده باشد.

 

دستگاه در کجا نصب می‌شود؟ آیا منبع برق مورد نیاز است؟

دستگاه رسوب زدا هیدروفلو روی تغذیه سرد اصلی قبل از مخزن آب گرم نصب می‌شود.

مدل‌های مسکونی یا خانگی سختی گیر آب هیدروفلو به یک پریز استاندارد متصل می‌شوند. توصیه می‌کنیم دستگاه را به یک نوار برق یا محافظ برق وصل کنید تا به نفع شما باشد. سیم برق همراه دستگاه تقریباً به طول 6 فوت می‌باشد. مدل‌های تجاری دارای آداپتور PSU هستند. لطفا برای کاربردهای تجاری با ما تماس بگیرید.

 

چگونه بفهمم دستگاه رسوب زدا هیدروفلوی من کار می‌کند؟

ابتدا باید ببینید که چراغ روشن است. با مدل‌های تجاری داخلی و کوچک، این چراغ قرمز خواهد بود. با واحدهای صنعتی بزرگ، PSU دارای چراغ قرمز و سبز است. این نور نه تنها قدرت دستگاه را نشان می‌دهد، بلکه نشان می‌دهد که سیگنال در کل سیستم پخش می‌شود. اگر نور کم شود، ممکن است مدل در یک اتصال کوتاه قرار گرفته باشد و نتواند در سراسر سیستم پخش شود.

 

آیا رسوب آهک یا آب سخت برای سلامتی مضر است؟

خیر. پوسته آهک حاوی مواد معدنی (مانند کلسیم) است که برای دندان‌ها و استخوان‌ها مفید است. در هر صورت، آب سخت برای شما خوب است. ممکن است برای عناصر گرمایشی و لوله کشی مضر باشد، اما کلسیم و منیزیم در واقع برای ما در آب آشامیدنی مفید است. ممکن است لوله کشی را مسدود کند، اما تحقیقات، ارتباطی بین آب سخت و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را نشان داده‌است. یکی از مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب الکترونیکی سازگار با محیط زیست، حذف نشدن مواد معدنی مفید است.

 

رسوب آهک کجا می‌رود؟

پوسته آهک با جریان آب خارج می‌شود. بدون فناوری هیدروپات، رسوب آهک به مبدل‌های حرارتی، لوله‌های داخلی، سر دوش‌ها، شیرها و غیره می‌چسبد. رسوب آهک باعث می‌شود هزینه انرژی شما با کاهش جریان آب افزایش یابد. مشتریان ما افزایش فشار آب را پس از برداشتن رسوب آهک گزارش کرده‌اند.

 

آیا فناوری هیدروپات روی لوله‌های پلاستیکی کار می‌کند؟

بله، زیرا فناوری ما القایی است.

 

هزینه راه اندازی دستگاه هیدروفلو سری HS چقدر است؟

دستگاه رسوب زدا هیدروفلو تنها از حداکثر توان 1.2 وات استفاده می‌کند، زمانی که به منبع تغذیه متصل است، از طریق ترانسفورماتور AC 12 ولت خود. این مصرف انرژی بسیار کم به این معنی است که هزینه اجرای آن تقریباً 3.00 دلار در سال است.
(البته این قیمت به قیمت فعلی برق در آن زمان بستگی دارد).

 

آیا محصولات خانگی رسوب زدا هیدروفلو به مراقبت یا نگهداری خاصی نیاز دارند؟

خیر. محصولات خانگی ما نیازی به لوله کشی یا مراقبت خاصی ندارند. این دستگاه با استفاده از فناوری حالت سولید کار می‌کند و فاقد قطعات متحرک است، به طوری که عملکرد آن برای سال‌ها بدون نیاز به تعمیر و نگهداری تضمین می‌شود.

 

حداکثر میزان سختی آب که رسوب زدا هیدروفلو کار می‌کند چقدر است؟

هیچ سطح سختی حداکثری وجود ندارد که اثربخشی دستگاه رسوب زدا هیدروفلو را محدود کند. دستگاه رسوب زدا هیدروفلو روی تمام سطوح سختی آب کار می‌کند.

 

آیا می‌توانم از آن در کلبه نیز استفاده کنم؟

بله! دستگاه رسوب زدا هیدروفلو را می‌توان در خانه یا در هر موقعیتی که از آب استفاده می‌کند بکار برد. (مثلا؛ RV، قایق و غیره).

 

مدل HS مسکونی در کجا نصب می‌شود؟

سری HS روی خط آب سرد قبل از مخزن آب گرم نصب می‌شود. هم آب سرد و هم آب گرم را با فناوری ثبت شده تصفیه می‌کند.

 

من در حال حاضر یک نرم کننده سنتی آب دارم. آیا می‌توانم آن را با فناوری هیدروفلو با هم استفاده کنم؟

استفاده از فناوری هیدروفلو همراه با یک نرم کننده نمک یک ترجیح شخصی است ضمن اینکه هدف و مزایای محلول هیدروفلو را از بین می‌برد. استفاده از نرم‌کننده‌های نمک سنتی، مواد معدنی ایجادکننده سختی (منیزیم و کلسیم) را با نمک جایگزین می‌کند، بنابراین فناوری هیدروفلو را بی‌اثر می‌کند زیرا این فناوری روی مواد معدنی اثر می‌گذارد. استفاده از هر دو اضافی، پرهزینه و غیر ضروری خواهد بود، زیرا هر دو در از بین بردن اثرات سختی موثر هستند، یکی بدون مواد شیمیایی – هیدروفلو. و یکی با مواد شیمیایی یا نمک. در استخرها به دلیل ترکیب شیمیایی استخرها کمی متفاوت است و سیستم‌های ما اجازه می‌دهند مقداری نمک و مواد شیمیایی کاهش یابد زیرا باکتری‌ها را از بین می‌برد و دفعات شستشوی معکوس را کاهش می‌دهد.

 

آیا می‌توانم با یک نرم کننده آب هیدروفلو به استاتیک همان نرم کننده آب سنتی دست پیدا کنم؟

از آنجایی که کل مفهوم فناوری ما طبیعی نگه داشتن آب (نگه داشتن مواد معدنی در محلول) است، از طریق فناوری ما بیشترین مزایای صرفه جویی در انرژی و افزایش طول عمر تجهیزات از طریق دور نگه داشتن سیستم‌های لوله‌کشی از تجمع رسوب و رسوب معکوس که قبلاً در سیستم ایجاد شده‌است، می‌باشد. استاتیک را می‌توان با استفاده از محصولات مبتنی و سازگار با محیط زیست در ارتباط با فناوری ما به دست آورد.

 

چه آزمایشی برای اثبات کارکرد این فناوری انجام شده‌است؟

OnSpeX، یک بخش از CSA Group را که یک مرکز شناخته شده بین المللی برای ارزیابی و ثبت یافته‌ها است، سفارش داده شده است.

OnSpeX یک مفهوم جدید و ارزش افزوده در خدمات مشاوره و ارزیابی محصول مصرف کننده است که بر روی سخت گیری‌های مصرف کننده متمرکز است. OnSpeX که دفتر مرکزی آن در کلیولند، اوهایو ایالات متحده آمریکا قرار دارد، تا حد زیادی در نتیجه پرس و جو از خرده فروشان بزرگ و گواهینامه آزمایش مشتریان CSA International توسعه یافت.

توضیحات برنامه:

• 2 آبگرمکن فوری Rheem (مدل # Rheem RTG-74PVN) استفاده شد. یکی به واحد رسوب زدا هیدروفلو مدل HS-38 مجهز بود و دیگری مجهز نبود.
• 200 فوت لوله مسی با قطر 3/4 اینچ به خروجی هر بخاری متصل شد.
• هر اجرا مجموعاً دارای هجده (18) زانویی 90 درجه و یک محدوده در انتهای آن از لوله 3/4 اینچی به لوله 1/2 اینچی برای شبیه سازی یک شیر آب یا دستگاه دیگری است که در لوله کشی خانگی یافت می‌شود.
• HS-38 روی لوله‌های مسی ورودی، یک فوت (1′) از ورودی بخاری نصب می‌شود.

پارامترهای تست:

• آب ورودی در دمای 65 درجه فارنهایت نگهداری می‌شود.
• خروجی باید روی 120 درجه فارنهایت یا حداکثر دمای کارکرد بخاری تنظیم شود.
• سختی آب در سطح کلسیم 500PPM حفظ می‌شود، تا دو بار در روز خوانده و تنظیم شود.
• جریان دو بار در روز ثبت خواهد شد.
• زمان چرخه پانزده (15) دقیقه و سپس بدون جریان آب به مدت چهل و پنج (45) دقیقه خاموش می‌شود.
• ترکیب شیمیایی آب سخت برای آزمایش نتیجه استفاده از 98% سنگ آهک پودر شده کشاورزی و 2% کلرید کلسیم مخلوط با آب دی یونیزه شده بود. در طول این آزمایش‌ها، هیچ اتصال مکانیکی گاز یا الکتریکی با هیچ بخاری دیگری مشترک نبود.

نتایج آزمون:

• آبگرمکن Rheem مجهز به واحد رسوبزدا مدل HS-38 به مدت 6 هفته بدون کاهش قابل ملاحظه جریان با وجود شرایط آب سخت کار کرد.
• واحد Rheem بدون HS-38 روی آن به دلیل جریان کمتر از پارامترهای آزمایشی 1.0 گالن در دقیقه پس از 39 روز خاموش شد.

خلاصه اجرایی:

• پس از شش هفته آزمایش، جریان در 3.0 گالن در دقیقه باقی ماند. این آزمایش با توافق قبلی شرکت و آژانس آزمایش OnSpeX، تعیین شد. واحد Rheem مجهز به دستگاه رسوب زدا هیدروفلو مدل HS-38 ، از رسوب مواد معدنی کافی برای مختل کردن عملکرد گرم کننده در طول این سری از آزمایش‌های شتاب‌دار، مانع از رسوب آب سخت شده‌است. تجزیه و تحلیل رسوبات و خوانش جریان نشان می‌دهد که HS-38 در جلوگیری از گرفتگی ناشی از تجمع کربنات کلسیم موثر است.

• تجزیه و تحلیل واحد Rheem بدون دستگاه رسوب ردا هیدروفلو مدل HS-38 بر روی آن:
این آزمایش قطعی بود. واحد Rheem بدون نصب HS-38 به دلیل جریان کمتر از پارامترهای آزمایشی 1.0 گالن در دقیقه پس از 39 روز خاموش شد.

شما همیشه می‌توانید برای مطالعه و تحقیقات بیشتر با ما در تماس باشید و یا بصورت حضوری به دفتر ما مراجعه کنید. پس از تحقیقات متوجه خواهید شد که محصول ما در نوع خود منحصربفرد است و جایگزینی سبز برای محافظت از شما در برابر آسیب آب سخت است.

آیا هنگام جابجایی می‌توانم دستگاه را نیز با خودم ببرم؟

بله! برخلاف نرم‌کننده‌های سنتی آب که نیاز به لوله‌کشی دارند، واحدهای هیدروفلو صرفه‌جویی در فضا دارند و نیازی به لوله‌کشی ندارند و بنابراین به راحتی نصب می‌شوند و مجدداً در مکان جدید نصب می‌شوند. ایده آل برای افرادی که مدام در حال جابجایی هستند.

 

اگر به وجود باکتری در آب مشکوک شدم چه اقدامی انجام دهم؟

اگر مشکوک هستید که آب شما آلوده شده‌است، لطفاً با سازمان‌های محلی خود مشورت کنید تا نزدیکترین متخصص دارای مجوز را پیدا کنید.

 

آیا مطالعات موردی در مورد محصولات دارید؟

برای مشاهده مطالعه موردی لطفا اینجا را کلیک کنید.

 

آیا سیگنال روی تجهیزات حساس الکتریکی تأثیری دارد؟

خیر، سیگنال یک سیگنال رادیویی موج بلند در فرکانس 100-200 کیلوهرتز است و مطابق با دستورالعمل‌های اروپایی و بین المللی از جمله دستورالعمل ولتاژ پایین است. بنابراین رادیو، تلفن یا تجهیزات الکتریکی حساس مانند ضربان سازها تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

 

تفاوت بین دستگاه‌های رسوب زدا هیدروفلو در محدوده‌های مسکونی کوچک و صنعتی بزرگ چیست؟

یکی از تفاوت‌های اصلی، توان خروجی متفاوت در هر میلی متر مکعب است. به این معنی که مدل صنعتی مانند Aquaklear P حجم بیشتری از آب را نسبت به مدل Aquaklear J62 تصفیه می‌کند. لطفاً از فروشنده خود مشاوره بگیرید یا برای اطلاع از قیمت، با دفتر مرکزی ما تماس بگیرید.

 

آیا توصیه خاصی در رابطه با آبگرمکن‌های بدون مخزن وجود دارد؟

طبق گفته سازندگان محصولات بدون مخزن، به شدت توصیه می‌شود که یک فیلتر پیش رسوب بر روی خط سرد تغذیه دیگ نصب شود. این کار از گرفتگی زودرس فیلتر کوچک موجود در دیگ جلوگیری می‌کند.

منبع:
https://hydroflowcanada.com/about/electronic-water-conditioner-questions/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.