کاهش رسوب آهک و رسوب زیستی به وسیله دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

21 آذر, 1400

کمک به حل مشکلات برج‌های خنک کننده با دستگاه رسوب زدا هیدروفلو

برج‌های خنک کننده در طیف وسیعی از کاربردها، از تهویه مطبوع در ساختمان‌های مسکونی یا تجاری گرفته تا خنک کننده در مقیاس بزرگ در صنایع سنگین و تولید برق، حیاتی هستند. برج‌های خنک کننده از مشکلات متعددی رنج می‌برند که دستگاه رسوب زدا هیدروفلو می‌تواند آنها را برطرف کند.
یک مسئله اصلی، رسوب آهک در مبدل‌های حرارتی است، که راندمان خنک کننده را کاهش می‌دهد و نیاز به هزینه‌های تعمیر و نگهداری مداوم دارد. علاوه بر این، ممکن است مشکلاتی در خود برج وجود داشته باشد که یا به دلیل رسوب دوباره آهک یا به دلیل رشد باکتری و جلبک است.

 

تصفیه با دستگاه سختی گیر هیدروفلو می‌تواند از تشکیل رسوبات سخت در مبدل حرارتی و برج جلوگیری کند و رسوب زیستی را کاهش دهد. این اجازه می‌دهد تا عملیات با تصفیه شیمیایی کمتر (یا صفر) و چرخه‌های غلظت بالاتر، هزینه‌های صرف شده برای فاضلاب و تخلیه و همچنین تصفیه شیمیایی را کاهش دهد.

برج خنک کننده نشان داده شده تصویر بالا، در ساختمان RB1 در ریودوژانریوی برزیل، نمونه ای از مزایای احتمالی رسوبزدا هیدروفلو را نشان می‌دهد.
با محافظت رسوب زدا هیدروفلو در برابر پوسته پوسته شدن مبدل حرارتی و برج، برج می‌تواند چرخه‌های غلظت را از 4 به 25 سیکل با کاهش متناظر در آب تشکیل دهنده و هزینه‌های مربوط به آب و فاضلاب افزایش دهد.

راندمان حرارتی نیز در سطح بالایی حفظ شد. قبل از محافظت با دستگاه رسوب زدا هیدروفلو، برج به چهار پمپ چرخش در طول ماه‌های تابستان برای رسیدن به سطح خنک کننده مورد نیاز، احتیاج داشت. پس از تصفیه، برج را می‌توان تنها با سه پمپ راه اندازی کرد که باعث کاهش 25 درصدی در هزینه‌های مرتبط می‌شود.

بیشتر بخوانید:   رسوبزدایی مراکز مراقبت در منزل در هلند

منبع:

https://cic-analytic.com/hydropath/en/limescale-and-biofouling-reduction-2/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!