هیدروپات دریایی؛ استفاده از رسوب زدای هیدروفلو در صنعت دریانوردی

28 بهمن, 1400

رسوب زدای هیدروفلو گزینه‌ای عالی برای رفع مشکلات رسوب در صنعت دریانوردی


کشتی دارانی که به دنبال مبارزه با اثرات مضر رسوب، باکتری‌ها، جلبک‌ها و رسوب زیستی در سیستم‌های مختلف آبی کشتی‌های خود هستند، نیازی به نگاهی فراتر از هیدروپات دریایی ندارند، یک فناوری بدون مواد شیمیایی برای تصفیه آب در کشتی. فناوری ثبت اختراع هیدروپات، که در آن دستگاه‌های رسوب زدای هیدروفلو از سیگنال‌های الکتریکی برای کشتن جلبک‌ها و باکتری‌ها استفاده می‌کند، ابتدا در اوایل دهه 90 برای تصفیه رسوب آهک در خانه توسعه یافت، اما از آن زمان برای ده‌ها طیف مختلف محصول برای کاربردهای زمینی و دریایی توسعه یافته است.

 

محلول مایع داخل سیستم لوله کشتی ممکن است حاوی مواد معدنی حل شده به شکل یون باشد. هنگامی که دما افزایش می‌یابد یا فشار کاهش می‌یابد، محلول فوق اشباع می‌شود و باعث می‌شود یون‌ها به شکل رسوب به سطوح لوله‌ها و تجهیزات بچسبند. با گذشت زمان، رسوب روی صفحات حرارتی به همراه بایوفیلم متشکل از باکتری‌ها، جلبک‌ها و بارناکل‌ها جمع می‌شود و مسیرهای باریک را مسدود می‌کند تا باعث عایق‌سازی ناخواسته، کاهش راندمان انتقال حرارت، کاهش جریان آب و مصرف انرژی بیشتر شود. این بدان معناست که سیستم‌ها باید باز و تمیز شوند، فرآیندی اغلب وقت‌گیر که معمولاً به استفاده از مواد شیمیایی خطرناک نیاز دارد و می‌تواند به صفحات و پوسته‌ها آسیب برساند.

 

پس از نصب، تصفیه‌کننده آب هیدروپات دریایی سیگنال الکتریکی منحصربه‌فردی را در سراسر سیستم لوله‌کشی (فلز یا PVC) اعمال می‌کند و باعث می‌شود یون‌ها خوشه‌هایی تشکیل دهند. اکنون هنگامی که فرآیند فوق اشباع اتفاق می‌افتد، خوشه‌ها در محلول رسوب می‌کنند و سیستال‌های پایداری را تشکیل می‌دهند که به لوله‌ها و تجهیزات نمی‌چسبند. سیگنال‌ها کلنی‌های بایوفیلم را به هم می‌زنند و باعث جدا شدن و خارج شدن آن‌ها می‌شوند. باکتری‌ها و جلبک‌هایی که از حلقه‌های فریت تصفیه کننده آب عبور می‌کنند توسط سیگنال الکتریکی شارژ می‌شوند و یک لایه هیدراتاسیون آب در اطراف سلول تشکیل می‌دهند. سپس اسمز آب را وارد سلول‌های باکتری و جلبک می‌کند و فشار اسمزی ایجاد می‌کند که باعث پاره شدن غشای سلولی و مرگ آن می‌شود.

 

هیدروپات دریایی که معمولاً برای ژنراتورهای آب شیرین، سیستم‌های لوله‌کشی، مبدل‌های حرارتی و آبگرمکن‌ها استفاده می‌شود، به محافظت از سیستم‌های آب داخل هواپیما در برابر اثرات مضر و تجمعی رسوب آهک، رسوب معدنی و رسوب زیستی کمک می‌کند و سیستم‌های تصفیه آب را برای به حداقل رساندن تعمیر و نگهداری، هم تمیز می‌کند و هم تمیز نگه می‌دارد که منجر به حداقل زمان خرابی و بهبود عملکرد می‌شود. همه اینها بدون استفاده از مواد شیمیایی مخرب انجام می‌شود.

 

مزیت اصلی در اینجا کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری است، چه از نظر مواد و چه زمان. این فناوری به حفظ حداکثر بازده برای مدت زمان بسیار طولانی‌تری کمک می‌کند، که به معنای صرفه‌جویی در هزینه، کشتی و تجهیزات کارآمدتر است. با نصب واحد هیدروپات دریایی و سیستم رسوب زدای هیدروفلو، سیستم‌های کشتی‌ها قادر به کارکرد مؤثرتر برای مدت زمان طولانی‌تر می‌شوند، به این معنی که مالکان می‌توانند هزینه‌ها را به حداقل برسانند که در این مورد با اجتناب از قیمت سیستم‌های کم‌بازده که نیاز به باز کردن، تمیز کردن و تعمیر دارند که در نتیجه باعث استفاده از مواد شیمیایی، نیروی کار و توقف کشتی می‌شوند.

 

هر چه مشکلات جرم‌گیری و رسوب روی کشتی‌ها بدتر باشد، این سیستم مؤثرتر خواهد بود. یکی از بزرگترین چیزهایی که ما در مورد این سیستم می‌یابیم این است که بازگشت سرمایه آن اغلب یک چرخه تعمیر و نگهداری است.

 

همه مالکان کشتی می‌توانند از از فناوری هیدروپات دریایی و دستگاه‌های رسوب زدای هیدروفلو بهره ببرند. برای هرکسی که یک برنامه کاربردی دریایی دارد که رسوب در آن دخیل است ( تقریباً در همه این برنامه‌ها رسوب دخیل است ) فناوری هیدروپات دریایی یک کاندیدای اصلی است. از کشتی‌های کوچک تا کشتی‌های بسیار بزرگ، سیستم‌های کوچک تا سیستم‌های غول‌پیکر، بزرگ‌ترین نفتکش جهان می‌تواند از این سیستم همچون یک یدک‌کش استفاده کند.

 

 

منبع:
https://www.hydroflow-usa.com/Scaling-Be-Gone-limescale-scale-hydroflow-hydropath-water-softener-water-conditioner-biofouling-algae

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.